Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@06:25:42 GMT

پسر سرمربی تیم ملی بسکتبال، چگونه مربی ملی شد؟

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۰۴۴۶۸

پسر سرمربی تیم ملی بسکتبال، چگونه مربی ملی شد؟

در لیست جدید مربیانی که مدرک درجه یک مربی‌گری گرفته‌اند نام پسر سرمربی تیم ملی نیز دیده می شود که توانسته در کلاس درجه یک قبول شود. این موضوع با انتقادهایی همراه بود که او چگونه بدون گذراندن دوران قانونی مربی‌گری درجه دو توانسته به مدرک درجه یک برسد.

به گزارش ایسنا، در لیست جدیدی که فدراسیون بسکتبال منتشر کرده نام مربیانی که توانسته اند در آزمون مدرک مربی‌گری درجه یک قبول شوند قید شده که آخرین نفر لیست امیرحسین شاهین طبع فرزند مهران شاهین طبع سرمربی تیم ملی بسکتبال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مساله با انتقادات و شایبه‌های بسیار زیادی از طرف اهالی بسکتبال و مربیان مواجه شد مبنی براینکه او سیر طبیعی و قانونی را برای اخذ مدرک درجه یک طی نکرده‌است.

طبق قانون هر مربی که بخواهد مدرکی بالاتر بگیرد باید بین هر مدرک سه سال فعالیت مربی گری داشته باشد. یعنی از فاصله زمانی درجه دو تا یک باید سه سال زمان گذرانده باشد که این اتفاق برای امیرحسین شاهین طبع نیفتاده است.

او که سابقه بازی در لیگ برتر را هم دارد در دو سه سال اخیر در برخی تیم ها و مدارس بسکتبال مربی گری کرده اما سابقه مربی گری او به اندازه ای نیست که بتواند درجه یک بگیرد.

برهمین اساس جواد رحمتی‌پور رئیس دپارتمان آموزش و مربیان فدراسیون بسکتبال درباره این موضوع با ایسنا صحبت کرد و گفت: امیرحسین شاهین‌طبع تنها در این دوره مربی‌گری شرکت کرده و قبول شده اما کارتی برایش صادر نخواهد شد. این لیست نام افراد قبول شده است نه افرادی که برایشان کارت مربی گری درجه یک صادر شده است.

او ادامه داد: امیرحسین شاهین‌طبع در این کلاس شرکت کرده و آزمون داده و جزو نفرات خیلی خوب هم بوده و آقای ترونیچ هم که یکی از مدرسان به نام بسکتبال جهان است او را تایید کرده اما هدف او محک زدن خودش بوده و کارتی برایش صادر نمی شود چرا که باید آن زمان مورد نیاز بین دو مدرک را پشت‌سر بگذارد.

رئیس دپارتمان آموزش و مربیان فدراسیون بسکتبال با بیان این مطلب که هنوز دوره سه ساله درجه دو شاهین‌طبع پر نشده گفت: پس از اینکه این مربی دوره سه ساله خود را با درجه یک بگذارند می‌تواند برای درجه یک اقدام کند.

او در پاسخ به این سوال که آیا پس از این دوره دوباره باید آزمون بدهد یا نه؟ تصریح کرد: می‌تواند سهمیه را حفظ کند و از آن استفاده کند. البته باید ببینیم آیین‌نامه درباره این سری موارد چه نظری دارد. به طور مثال شاید دراین مورد قانونی نداشته باشیم که باید جلساتی برگزار شود و مسائل را قانونی کنیم.

رحمتی‌پور در پاسخ به این سوال که آیا هرکس می‌تواند برای محک زدن خودش در آزمون شرکت کند؟ بیان کرد: اگر ظرفیت کلاس کامل نشده باشد برخی می‌توانند به صورت آزاد و با نظر خودشان در کلاس شرکت کنند و امتحان بدهند اما کارت برایشان صادر نمی‌شود. البته درباره این مورد هم باید در آیین‌نامه بندی آورده شود که در چه شرایطی به افراد اجازه حضور در کلاس به صورت آزاد داده می‌شود. به نظرم باید به صورت ریز درباره این موارد قانون داشته باشیم.

رئیس دپارتمان آموزش و مربیان در پاسخ به این سوال درست است که یکی از اعضای کمیته فنی از او خواسته تا به چند نفر خارج از راه قانونی کارت درجه یک داده شود؟ تصریح کرد: به هیچ وجه. اصلا فکرش را نکنید. اصلا چنین چیزی را از شما می‌شنوم. شاید به مسوول قبل از من حرفی زده شده باشد یا زده نشده باشد اما من درباره خودم می‌گویم که به هیچ وجه.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بسكتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۰۴۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی قرآن در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، ناظر این مسابقات گفت: ۸۵ نفر در این آزمون شرکت کردند.
کرمی افزود: قبول شدگان در این آزمون ۵ درجه اعطا می‌شود.
وی گفت: درجه ۵ به حافظان ده جزء، درجه ۴ به حافظان ۲۰ جزء، درجه ۳ به حافظان ۳۰ جزء، درجه ۲ به ممتازان قرآن و درجه یک به حافظان قرآن که ده سال سابقه تدریس داشته و مفسر هستند تعلق می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • عشق شیدا سرمربی سپاهان را شیعه کرد!
  • پیام سرمربی تیم ملی به حمید مطهری (عکس)
  • شرم‌آورترین جستجوی سرمربی در تاریخ بایرن!
  • اخراج سرمربی و کادر فنی تیم بسکتبال لیکرز
  • سرمربی طارمی، گزینه جدی مربیگری میلان
  • زلاتان مربی بعدی میلان را انتخاب کرد
  • چهره اولین سرمربی زن در فوتبال مردان آلمان
  • واکنش سرمربی زنیت به احتمال جذب نیمار
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی قرآن در چهارمحال و بختیاری
  • این مربی می‌خواست جای جواد نکونام را در استقلال بگیرد!