Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- کمتر از يک هفته تا پايان سال 2018 ميلادي باقي مانده است.
به گزارش سرويس ورزشي آريا، يوونتوس در سال 2018 سري آ موفق به ثبت 22 کلين شيت شد. اتلتيکو مادريد در لاليگا 21 بار کلين شيت داشت. ليورپول و پاري سن ژرمن نيز به طور مشترک در رتبه سوم هستند. ناپولي هم پنجم است.
مروري بر ارزشمندترين بازيکنان سال 2018 از نظر تاثيرگذاري نيز خواهيم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صلاح با عملکرد بي نظير خود در نخستين فصل حضور در ليورپول به صدر اخبار آمد. از محمد صلاح به عنوان فرعون مصري نيز ياد مي‌شود. صلاح در سالي که گذشت روي 49 گل تاثير مستقيم گذاشت. او با بدشانسي و مصدوميت، بخش زيادي از مسابقه فينال ليگ قهرمانان را از دست داد و همين مصدوميت، مانع از حضور او در دو بازي نخست مصر در جام جهاني شد. اما نقش صلاح در برتري ليورپول بر تيم سابقش، رم، در نيمه نهايي ليگ قهرمانان چشمگير بود. عده اي درخشش صلاح را تنها محدود به فصل قبل مي‌دانستند اما بعد از شروعي نسبتا متزلزل، صلاح دوباره به روزهاي خوب خود بازگشته و 11 گل و 6 پاس گل در ليگ برتر به نام خود ثبت کرده است. مهم تر از همه آن ها، صلاح گل صعود ليورپول به مرحله حذفي ليگ قهرمانان را وارد دروازه ناپولي کرد.
گريزمن در سال 2018 به همراه فرانسه قهرمان جهان شد و به همراه اتلتيکومادريد ليگ اروپا را فتح کرد. او در رده بندي توپ طلا بالاتر از ام‌باپه و مسي در جايگاه سوم ايستاد و البته ناراحتي خود را نسبت به نبردن اين جايزه آشکارا ابراز کرد. گريزمن در جام جهاني 4 گل به ثمر رساند که البته 3 تا از آن ها از روي نقطه پنالتي بود. در فصل 19-2018، او 7 گل و 5 پاس گل در لاليگا و 4 گل و 2 پاس گل در ليگ قهرمانان به نام خود ثبت کرده است. آخرين گل اتلتيکومادريد در سال 2018 را نيز گريزمن از روي نقطه پنالتي وارد دروازه اسپانيول کرد. يکي از نکات ويژه گريزمن شادي هاي منحصر به فرد او بعد از گلزني است. گريزمن بهترين سال فوتبالي خود را پشت سر گذاشته و اميدوار است روند مثبت خود در تاثيرگذاري را در سال 2019 نيز ادامه دهد؛ سالي که براي اتلتيکو با نبرد دشوار برابر يوونتوس در ليگ قهرمانان همراه خواهد بود.
فوق ستاره پرتغالي در تابستان 2018 بعد از 9 سال درخشان در پايتخت اسپانيا و 4 قهرماني در ليگ قهرمانان، رئال مادريد را با 100 ميليون يورو به مقصد يوونتوس ترک کرد. اما يک چيز براي رونالدو هنوز هم تغيير نکرده و آن، عادت او به گلزني است. CR7 در مادريد گل مي‌زد، براي تيم ملي گل مي‌زد و اکنون به گلزني براي يوونتوس ادامه مي‌دهد. رونالدو در سال 2018 آن گل برگردان خاطره انگيز را وارد دروازه يوونتوس کرد و در بازي برگشت و زماني که فشارها به حداکثر رسيده بود، با ايستادن پشت ضربه پنالتي تيمش را به نيمه نهايي ليگ قهرمانان رساند. رونالدو در جام جهاني مقابل اسپانيا هت‌تريک کرد و در يوونتوس نيز مشغول شکستن رکوردها يکي پس از ديگري است. دليل عمده حضور کاپيتان پرتغال در اين فهرست تعداد گل هاي اوست. در بين اين 5 بازيکن، رونالدو کمترين پاس گل را به نام خود ثبت کرده است. با اين حال، رونالدو شروع خوبي در ليگ قهرمانان 19-2018 نداشته و براي عبور يووه از سد اتلتيکو، بايد گلزني در ليگ قهرمانان را دوباره به خاطر آورد.
بله، درست خوانديد! لوئيس سوارز در رده دوم اين ليست حضور دارد. شايد سوارز ديگر آن مهاجم کشنده سال هاي قبل نباشد. او موقعيت هاي زيادي را به هدر مي‌دهد و ديگر فرصت هايي را که دو سال قبل به گل تبديل مي‌کرد، وارد دروازه رقبا نمي‌کند. در حالي که رسانه ها مرتبا از گزينه هاي بلندمدت بارسا براي جانشيني سوارز صحبت مي‌کنند، او همچنان به کار خود ادامه داده و گلزني مي‌کند. تعداد پاس گل هاي او براي يک مهاجم حيرت انگيز است. از جمله پاس هاي گل او مي‌توان به پاس گل کاواني در جام جهاني، پاس به رافينيا در برابر اينتر و پاس گل رابونا در ديدار دوستانه ملي اشاره کرد. سوارز در جدول گلزنان لاليگا بعد از مسي دوم است و شايد تنها نقطه ضعف او، گلزني در اروپا باشد. به دليل سبک بازي متوازن سوارز، او در اين فهرست از نفراتي نظير کين، کاواني و اوباميانگ پيشي گرفته است. بارسلونا در ليگ قهرمانان هم به يک سوارز گلزن نياز دارد.
دقيقا نمي‌توان آن جه را که مسي در زمين انجام مي‌دهد، توصيف کرد. بسيار بعيد است که بازيکني اين چنين در گلزني موفق عمل کند و باز هم جزو برترين گلسازان باشد. در بين برترين گلسازان سال 2018، تنها سوارز و ديميتري پايت پاس گل هاي بيشتري نسبت به مسي داده اند. توجه به نقشه حرارتي مسي نشان مي‌دهد او در بخش اعظمي از بازي در ميانه هاي ميدان حضور دارد. زماني که آرتور در زمين نيست، او براي گرفتن توپ عقب مي‌آيد و اين کار را در روزهاي گلزني خود نيز انحام مي‌دهد. تا پيش از شروع اين فصل، کريس رونالدو از نظر گل به ازاي مسابقه بالاتر از مسي بود، اما مسي جبران کرد و در پايان سال 2018، به نرخ 0.97 گل به ازاي هر مسابقه رسيده است. اين که مسي صرفا به دليل يک جام جهاني ضعيف توپ طلا را کسب نکرد، يک اتفاق عجيب به نظر مي‌رسد. مسي در سالي که گذشت چند گل زيبا هم به ثمر رساند، از جمله در جريان هت‌تريک در روز نخست مسابقات ليگ قهرمانان برابر آيندهوون و دبل مقابل تاتنهام در ومبلي. او در اين سال 23 پاس گل هم داد، از جمله 2 پاس گل در جام جهاني برابر فرانسه. بياييد اميدوار باشيم مسي در سال 2019 هم به اين روند ادامه دهد.
در لاليگا، شاگردان ارنستو والورده در 13 هفته از مجموع 17 هفته صدرنشين بودند و نشان دادند آن ها چيزي بيشتر از عملکردهاي انفرادي ليونل مسي دارند؛ بازيکني که در کورس پيچيجي با اختلاف صدرنشين است. عليرغم اين صدرنشيني، آبي اناري ها در 17 هفته گذشته 14 امتياز از دست داده اند؛ از جمله در جريان 2 شکست مقابل رئال بتيس و لگانس. کسب 37 امتياز از 17 مسابقه بارسلونا را به ضعيف ترين صدرنشين لاليگا در مقطع کريسمس از سال 2006 تاکنون تبديل کرده است. به غير از بارسلونا، سويا و رئال مادريد دو تيم ديگري هستند که صدرنشيني در فصل 19-2018 را تجربه کرده اند. شاگردان پابلو ماشين در سويا با اتکا به رهبراني نظير اور بانگا و پابلو سارابيا در هفته هاي اول و هشتم صدرنشين بود، هرچند سال ميلادي را با اختلافي 5 امتيازي نسبت به صدرنشين و در جايگاه سوم جدول به پايان رساند.
رئال مادريد در پايان هفته دوم به جايگاه نخست رسيد. هرچند آن شروع طوفاني خيلي زود محو شد و رئال با جولن لوپتگي در ادامه سياه ترين روزهاي سال هاي اخير را تجربه کرد؛ روزهايي که در آن ها رکورد دقايق عدم گلزني تاريخ باشگاه نيز شکست. رئال مادريد با توجه به حضور در جام جهاني باشگاه ها، سال 2018 را با 16 بازي و يک بازي کمتر نسبت به همه تيم ها به پايان رساند. ديداري که قرار است در اوايل ژانويه و برابر ويارئال برگزار شود. با اين شرايط رئال سال را با 8 امتياز کمتر از بارسلونا و در مکان چهارم به پايان برده است. شرايطي که به مراتب بهتر از پايان هفته دهم بوده، زماني که رئال بعد از شکست 5-1 در ال‌کلاسيکو در رتبه نازل نهم قرار گرفته بود.
تيم بعدي که به کورس قهرماني دعوت شده اتلتيکو مادريد است که همانند تمامي سال هاي حضور ديگو سيمئونه، در اين فصل نيز قابل اعتماد ظاهر شده است. با تنها يک شکست مقابل سلتاويگو در بالايدوس، کمترين تعداد شکست تا پايان هفته هفدهم مسابقات به روخي بلانکوس تعلق دارد. اتلتي با 14 هفته شکست ناپذيري، طولاني ترين روند بدون شکست فصل را هم در اختيار دارد و با 3 امتياز اختلاف نسبت به بارسلونا، در جايگاه دوم در تعقيب صدرنشين است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بهترين هاي فوتبال سال 2018 مسي رونالدو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۰۴۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونالدو نابغه نیست، فقط مسی، پله، مارادونا

به گزارش "ورزش سه"، تصور کردن فهرستی از بهترین ‌‏فوتبالیست‌های تاریخ بدون حضور اسم کریستیانو رونالدو در آن تصور ‌‏عجیبی است اما فابیو کاپلو، سرمربی کهنه‌کار ایتالیایی، امروز چنین ‌‏فهرستی را مطرح کرده و گفت معتقد است کریستیانو را نمی‌توان در ‌‏زمره ستاره‌هایی دانست که از آنها به عنوان نوابغ فوتبال یاد کرد. ‏

کاپلو که در آستانه مراسم جوایز لاروس در شهر مادرید با خبرنگاران ‌‏صحبت می‌کرد در پاسخ به این سوال که چه فوتبالیست‌هایی را ‌‏نابغه می‌داند گفت:" من مسی را در جام خوان گامپر دیدم و بعد از ‌‏بیست تا بیست و پنج دقیقه که از بازی گذشته بود گفتم این پسر ‌‏نابغه است. مسی و پله و مارادونا از دید من نوابغ فوتبال بودند".‏

خبرنگاران از قرار نگرفتن نام کریستیانو رونالدو در این فهرست تعجب ‏کرده و از کاپلو پرسیدند چطور است که نام سی آر سون در فهرست او ‏نیست. کاپلو در پاسخ گفت:" کریستیانو به نظرم در فهرست دیگری ‏قرار می‌گیرد. او باسزیکن بزرگی است که همه افتخارات از جمله ‏چندین توپ طلا برده ولی همانطور که قبلا گفته‌ام او به خوبی مسی ‏نبود. رونالدو گلزن بزرگی است و می‌تواند هر کاری در زمین فوتبال ‏بکند ولی او نابغه نیست". ‏

دیگر خبرها

  • کاپلو: در تاریخ فوتبال سه بازیکن نابغه داریم که کریستیانو رونالدو جزو آن‌ها نیست
  • چه کنم نیمار و مسی نیستم ولی عاشق رونالدو هستم!‏
  • گل‌های ماندگار و فراموش نشدنی مسی و رونالدو در لیگ قهرمانان اروپا (فیلم)
  • اوسمار قید استادیوم استادیوم آزادی را زد
  • نگاهی به چند خبر ورزشی چهارم اردیبهشت استان قزوین
  • اوسمار ویرا: مسی یا رونالدو؟ مسی؛ رونالدوی اصلی، رونالدوی برزیلی است!
  • پاسخ اوسمار به مهم‌ترین سئوال علاقمندان فوتبال
  • رونالدو نابغه نیست، فقط مسی، پله، مارادونا
  • آمار حیرت‌انگیز بارسلونا در سانتیاگو برنابئو!
  • ذهنیت برنده؛ لب‌خوانی رونالدو پیش از زدن ضربه ایستگاهی: تو بهترین بازیکن تاریخ هستی!