Web Analytics Made Easy - Statcounter

از هفته گذشته تاکنون شاهد کاهش قیمت انواع میوه و سبزیجات در بازار همدان بوده ایم. ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، در تابستان امسال افزایش چندین برابری قیمت میوه در بازار همدان موجب شد تا مردم به اندازه کافی قادر به تهیه میوه‌های مورد نیاز خود نباشند اما در روزهای پایانی پاییز و شب یلدا نه تنها قیمت انواع میوه افزایش نیافت بلکه شاهد تعدیل و کاهش قیمت بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت‌ میوه, حبوبات, و مواد پروتئینی در ارومیه; سه‌شنبه 4 دی‌ماه+جدولقیمت انواع میوه و تره‌بار و مواد پروتئینی در ایلام؛ سه‌شنبه 4 دی‌ماه +جدولقیمت انواع میوه، مواد پروتئینی و حبوبات در گرگان؛ دوشنبه 3 دی‌ماه + جدول

کاهش قیمت ها تاثیر مستقیمی بر حضور مردم در بازار میوه می‌گذارد

بازار میوه و تره بار همدان واقع در سرگذر که از مدت ها قبل بر اثر گرانی میوه خلوت و بی رونق شده بود، چند روزی است جان دوباره گرفته و مردم با احساس رضایت برای خرید آمده‌اند.

یک شهروند همدانی که برای خرید میوه به این بازار آمده است به خبرنگار تسنیم گفت: خوشبختانه قیمت میوه نسبت به ماه‌های گذشته بهتر شده و به ثبات رسیده است.

وی تصریح کرد: در فصل تابستان قیمت میوه به شدت افزایش یافت میوه ای با نرخ کمتر از 7 هزار تومان در بازار وجود نداشت اما امروز پرتقال 3 هزار تومانی هم در بازار وجود دارد.

این خریدار میوه افزود: در شب یلدا نیز قیمت‌ها به خوبی کنترل شد و حتی قیمت هندوانه هم بسیار معقول و در توان خرید همه اقشار جامعه بود.

وی گفت: از مسئولان نظارتی تشکر می‌کنم که با بازرسی های خود از گرانی میوه و گران فروشی جلوگیری می‌کنند و امیدوارم این روند ثبات قیمت برای شب عید نیز ادامه یابد.

یک پدربزرگ هم که به همراه نوه‌اش برای خرید میوه به این بازار آمده است به خبرنگار تسنیم گفت: قیمت میوه نسبت به ماه گذشته کاهش یافته و حتی قیمت گوجه فرنگی هم بسیار متعادل شده است.

وی افزود: هنگامی که قیمت میوه گران است هرگز نوه ام را با خود به بازار نمی‌آورم چراکه قدرت خرید میوه های دلخواه او را ندارم، اما امروز خوشحالم که نرخ میوه از 2500 تومان تا نهایت 7 هزار تومان است.

این شهروند همدانی ابراز کرد: امروز قیمت پرتقال با کیفیت متوسط 3 هزار تومان، خیار 2500 تومان، هندوانه 2 هزار تومان، نارنگی 4 هزار تومان و سیب 6 هزار تومان است.

وی گفت: در دو ماه گذشته قیمت گوجه فرنگی به 7 هزار تومان هم رسید، اما امروز هرکیلوگرم گوجه فرنگی با نرخ 3 هزار تومان به فروش می‌رسد.

این خریدار اظهار داشت: امیدوارم قیمت میوه به همین شکل در حد منطقی و قابل خرید باقی بماند تا برای شب پایان سال هم مشکل گرانی نداشته باشیم.

یکی از فروشندگان میوه در بازار سرگذر نیز به خبرنگار تسنیم گفت: خوشبختانه قیمت انواع میوه و سبزیجات در بازار همدان به ثبات رسیده و نظارت‌های بازرسان اتاق اصناف هم به شکل روزانه انجام می‌شود.

وی افزود: یکی از مشکلات گرانی میوه مربوط به دلالان سود جو بود که تا اندازه ای این مشکل برطرف شده و دست واسطه گران سودجو کوتاه شده است.

این فروشنده با بیان اینکه با افزایش نرخ دلار ارزش پول ملی ما کاهش یافته و این امر بر روی گرانی قیمت انواع کالا تاثیر می‌گذارد، تصریح کرد: در تابستان صادرات مدیریت نشده سیب زمینی و گوجه فرنگی موجب گرانی این دو کالا شد.

نظارت بر قیمت ها در میدان بار و خرده فروشان

رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان گفت: نظارت‌های خوبی بر قیمت انواع میوه و تره بار در محل میدان بار و خرده فروشان اعمال می‌شود.

علیرضا شمس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در همدان، اظهار داشت: به میدان بار می‌رویم و میانگین قیمت‌ها را نظاره می‌کنیم سپس به بازار خرده فروشان آمده و با توجه به قیمت میدان بار، قیمت‌ها را کنترل می‌کنیم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در شب یلدا نیز قیمت‌ها بسیار رضایت بخش بوده و نه تنها گران نشده بلکه شاهد کاهش قیمت برخی میوه‌ها هم بودیم.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان با بیان اینکه کسبه همکاری خوبی با ما دارند و غیر از چهار مورد گزارش گران فروشی، تخلفی گزارش نشده است، ابراز کرد: همه کسبه ملزم به ارائه فاکتور به بازرسان ما هستند.

وی با بیان اینکه خودم هر روز در بازار میوه و تره بار حاضر می‌شوم و در جریان فضای کلی بازار قرار می گیرم، تصریح کرد: سود قانونی که فروشندگان ملزم به رعایت آن هستند بین 15 تا 35 درصد است.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار از کاهش قیمت گوجه فرنگی و بادمجان خبر داد و افزود: قیمت گوجه فرنگی از 7 هزار تومان به 3 هزار تومان رسیده و بادمجان نیز از 9 هزار تومان به 5 هزار تومان کاهش یافته است.

شمس تصریح کرد: افزایش قیمت بادمجان بخاطر کمبود آن است به طوریکه در حال حاضر این محصول فقط در بندرعباس و میناب موجود است.

باغداران عامل اصلی گرانی سیب درختی

وی با بیان اینکه قیمت سیب درختی گران است، ابراز کرد: عامل اصلی این گرانی مربوط به باغدارانی است که حاضر به فروش محصولاتشان نیستند و ترجیح میدهند سیب‌های درختی را در سردخانه هایشان نگه‌داری کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، قیمت‌ها به شکل مستقیم بر کیفیت زندگی و روحیه مردم تاثیر می‌گذارد، همانگونه که ماه‌های اخیر گرانی میوه موجب دلخوری و بی انگیزگی مردم شده بود، این روزها با تعدیل قیمت میوه شاهد خوشحالی و حضور مردم در بازار میوه هستیم. بنابراین باید مسئولان نظارت‌های خود را ادامه داده و از اکنون تدابیر لازم را برای تعدیل قیمت‌ها در روزهای پایانی سال اتخاذ کنند.

گزارش از فائزه محمدی

انتهای پیام/ ت

R41405/P1336/S6,75/CT6

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۰۵۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت انواع سبزیجات برگی و غیربرگی در میادین میوه و تره‌بار

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران، قیمت انواع سبزیجات برگی و غیربرگی در میادین و بازارهای میوه و تره بار به شرح زیر اعلام کرد؛

هر کیلوگرم بادمجان ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان

هر کیلوگرم بادمجان دلمه و لامپی ۱۴ هزار تومان

هر کیلوگرم پیاز سفید صدفی نو ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان

هر کیلوگرم پیاز زرد ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان

هر کیلوگرم پیاز قرمز ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان

هر کیلوگرم انواع پیاز ریز ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان

هر کیلوگرم تره فرنگی ۲۵ هزار تومان

هر کیلوگرم ذرت شیرین ۲۸ هزار تومان

هر کیلوگرم ذرت معمولی ۱۴ هزار تومان

هر کیلوگرم سبزی پاک کرده ۳۳ هزار تومان

هر کیلوگرم انواع سبزی جور ۱۸ هزار و ۳۰۰ تومان

سبزی خوردن پاک کرده بسته بندی ۳۰۰ گرم ۳۳ هزار تومان

هر کیلوگرم نعنا جعفری ۱۸ هزار و ۳۰۰ تومان

هر کیلوگرم سیب زمینی ریز ۱۱ هزار تومان

هر کیلوگرم سیر تازه با برگ ۳۷ هزار تومان

هر کیلوگرم فلفل دلمه‌ای رنگی ۲۵ هزار تومان

هر کیلوگرم فلفل دلمه سبز ۲۵ هزار تومان

هر کیلوگرم انواع فلفل ریز (شیرین، تند، کبابی و غیره) ۲۵ هزار تومان

هر کیلوگرم فلفل کاپی و شمشیری ۳۳ هزار تومان

هر کیلوگرم کاهو پیچ (سالادی) ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان

هر کیلوگرم کاهو رسمی پاک کرده ۱۶ هزار تومان

هر بسته کاهو فرانسوی ۲۷ هزار تومان

هر کیلوگرم کدو مسمایی ۲۱ هزار تومان

هر کیلوگرم کرفس ۱۲ هزار تومان

هر کیلوگرم کلم بروکلی ۲۰ هزار تومان

هر کیلوگرم کلم سفید ۷,۵۰۰ تومان

هر کیلوگرم کلم قرمز ۷,۵۰۰ هزار تومان

هر کیلوگرم گوجه فرنگی بوته رس ۱۵ هزار و ۹۰۰ تومان

هر کیلوگرم گوجه فرنگی گلخانه‌ای و خوشه‌ای ۱۵ هزار و ۹۰۰ تومان

هر کیلوگرم گوجه فرنگی گیلاسی، زیتونی، ریز فله و غیره ۴۵ هزار تومان

هر کیلوگرم لوبیا سبز قیطونی ۳۲ هزار تومان

هر کیلوگرم هویج فرنگی و ایرانی ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان

کد خبر 6090959

دیگر خبرها

  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد
  • قیمت انواع میوه یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت انواع میوه در میادین و بازارهای میوه و تره بار اعلام شد
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیربرگی در میادین میوه و تره‌بار
  • روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود
  • افزایش قیمت میوه و صیفی‌جات مربوط به نرخ بارفروشان است
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت