Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد متاسفانه به دلیل عقب ماندگی‌های تاریخی استان هنوز قریب به هزار کلاس درس خشتی و گلی در استان وجود دارد که براساس اعلام سازمان نوسازی کشور مقرر است ظرف دو سال آینده تجدید بنا شوند. گروه سیاسی خبرگزاری میزان؛ پیرو مصاجبه اخیر میزان با علیم یارمحمدی نماینده زاهدان با عنوان «احضار وزیر/ واگذاری بخش قابل توجهی از مدارس سیستان و بلوچستان به آشنایان!/ مدرسه «اسوه حسنه» غیردولتی است/ هنوز مدارسی در زاهدان هستند که از خشت و گل ساخته شده‌اند»، اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان جوابیه‌ای به قرار زیر صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  با سلام و احترام
در پاسخ به مطلب مندرج در آن خبرگزاری تحت عنوان «احضار وزیر/ واگذاری بخش قابل توجهی از مدارس سیستان و بلوچستان به آشنایان/ مدرسه اسوه حسنه غیر دولتی است/ هنوز مدارسی در زاهدان هستند که از خشت و گل ساخته شده‌اند» جوابیه به منظور درج در آن خبرگزاری برای تنویر افکار عمومی به شرح ذیل به استحضار می‌رسد.
براساس قانون تاسیس مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش که به تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید رئیس جمهور محترم رسیده و به وزارت متبوع ابلاغ گردیده است مجوز، تاسیس به تمامی متقاضیانی که واجد شرایط مندرج در قانون فوق باشند اعطا می‌گردد و می‌توانند در امور تعلیم و تربیت مشارکت نمایند.
همچنین تعدادی از مدارس که مجری طرح خرید خدمات آموزشی هستند براساس اعتبار پیش‌بینی شده توسط مجلس شورای اسلامی براساس تعریف مشخص شده به صورت قرارداد یک ساله در اختیار موسسین بومی قرار گرفته است و جذب هرگونه نیرو با اولویت نیروی متخصص بومی انجام پذیرفته که تمامی مدارک و مستندات موجود می‌باشد.
در سال تحصیلی ۹۱-۹۰ مرکز پیش دبستانی غنچه‌های رحمت به نام آقای اسماعیل نوده (موسس) فعالیت خود را آغاز نموده است که با انتقال آن امتیاز به سرکار خانم ملکی و به درخواست ایشان در تابستان ۱۳۹۷ مرکز پیش دبستانی فوق (غنچه‌های رحمت) منحل و به این مدرسه تحت عنوان ابتدایی و پیش دبستانی اسوه حسنه فعالیت خویش را آغاز نموده است.
از آنجایی که فضا استیجاری بوده و با توجه به اتمام مهلت اجاره و به دلیل عدم تمدید آن توسط مالک، موسس قبل از کسب مجوز‌های لازم اقدام به جابجایی دانش‌آموزان به مکان جدید نموده است.
لازم به ذکر است فقط مکاتبه‌ای از طرف موسس با آموزش و پرورش ناحیه دو زاهدان که برای سیر مراحل اداری (استاندارد و نوسازی مدارس) ارسال شده است و هرگز این مکاتبه به معنای اجازه جابجایی دانش آموزان تلقی نمی‌گردد و در حقیقت موسس به صورت واضح تخلف نموده است.
در پاسخ به مطلب خشت و گلی بودن تعدادی از مدارس نیز باید به استحضار برسانیم علیرغم تمامی تلاش‌هایی که در طول سال‌های گذشته در زمینه توسعه فضا‌های آموزشی توسط دولت و خیرین اراجمند انجام شده، متاسفانه به دلیل عقب ماندگی‌های تاریخی استان هنوز قریب به هزار کلاس درس خشتی و گلی در استان وجود دارد که براساس اعلام سازمان نوسازی کشور مقرر است ظرف دو سال آینده تجدید بنا شوند.   بیشتر بخوانید: نقض ۲ اصل مهم/ سرنوشت دختران زاهدان و شین‌آباد در انتظار بیش از ۳ میلیون دانش‌آموز؟ به گزارش میزان، «علیم یارمحمدی» پیشتر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، در واکنش به حادثه «آتش‌سوزی در مدرسه پیش‌دبستانی و دبستان اسوه حسنه زاهدان»، اظهار کرد: بخش قابل توجهی از مدارس استان سیستان و بلوچستان طی سال‌های گذشته به افراد متقاضی که از بستگان و آشنایان مدیران آموزش و پرورش بودند، در قالب مدارس غیردولتی واگذار شده است و متاسفانه اصلا نظارتی بر این گروه از مدارس وجود نداشت.

وی با بیان اینکه مدرسه «اسوه حسنه» که اتفاق تلخ اخیر در آن روی داد و سه دانش آموز آن از دنیا رفتند، یک مدرسه غیردولتی در زاهدان است، گفت: هر آن پیش‌بینی وقوع حادثه در این مدارس محتمل بود و ما هم جندین بار به مسئولان آموزش و پرورش استان تذکر داده بودیم.

نماینده زاهدان در مجلس ادامه داد: آنچه مایه ناراحتی دوچندان است این نکته است که این مدرسه نسبت به مدارس دیگر زاهدان اعم از مدارس اجاره‌ای و دولتی وضعیت بهتری داشته و حداقل دارای ساختمان بوده است؛ درحالی که هنوز مدارسی در زاهدان هستند که از خشت و گل ساخته شده‌اند.

یارمحمدی با بیان اینکه سیستم گرمایشی استانداردی در مدرسه «اسوه حسنه» وجود نداشت، عنوان کرد: پیشرفت گازکشی در شهر زاهدان از سال قبل تا امروز هنوز به ۱۵ درصد نرسیده و مدرسه‌ای هم که این حادثه در آن روی داد گاز نداشت.

وی تاکید کرد: دلیل اصلی اتفاق تلخ اخیر در زاهدان، ضعف مدیریتی مدیران آموزش و پروش استان بود که تنها به دنبال حفظ میز و صندلی خودشان بودند.

یارمحمدی با بیان اینکه در هر کجای دنیا اگر این اتفاق تلخ رخ می‌داد، وزیر مربوطه با ذکر دلیل استعفا می‌داد، گفت: وزیر آموزش و پروش در حال حاضر جمعی را مسئول بررسی حادثه کرده تا به هیئت دولت گزارش دهند؛ گزارش به هیئت دولت چه فایده‌ای دارد؟ وزیر آموزش و پرورش باید به مجلس بیاید و پاسخگو باشد.

دختران مظلوم ما در آتش بی مسئولیتی و بی نظارتی دولتمردان سوختند
به گزارش میزان، حسینعلی شهریاری در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در واکنش به حادثه «آتش‌سوزی در مدرسه پیش‌دبستانی و دبستان اسوه حسنه زاهدان»، گفت: ما انتظار داشتیم با توجه به اتفاق ناگواری که روز گذشته در زاهدان رخ داد و در پی آن چهار نفر از دختران مظلوم و بی‌گناه دانش آموز در آتش سوختند، نائب رئیس مجلس مسائلی را مطرح می‌کردند.
وی با اشاره به بند ۳ اصل ۳ و اصل ۳۰ قانون اساسی گفت: طبق این اصول آموزش و پرورش تا سطوح متوسطه رایگان است، اما متاسفانه وظایف حاکمیتی را واگذار کرده ونظارتی هم نمی‌کنیم.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: تقاضا داریم نائب رئیس مجلس دستوری بفرمایند تا کمیسیون «آموزش، تحقیقات و فناوری» مجلس تیمی را بررسی این حادثه به زاهدان اعزام کنند تا اگر به بخش دولتی وظایف می‌دهیم نظارتی بر آن هم داشته باشیم چراکه دختران مظلوم ما در آتش بی مسئولیتی و بی نظارتی دولتمردان سوختند.
شهریاری با اشاره به حادثه شین آباد نیز گفت: متاسفانه در آن حادثه هم تعدادی از دختران دانش آموز مورد آسیب قرار گرفنتد. با این حال دو نفر هم در حادثه زاهدان جانشان را از دست دادند و دو نفر دیگر هم در بخش آی سی یو هستند که تقاضا داریم نائب رئیس مجلس دستور پیگیری این مسائل را بدهند.
مسعود پزشکیان در ادامه و در واکنش به تذکر شهریاری گفت: از رئیس کمیسیون «آموزش، تحقیقات و فناوری» مجلس می‌خواهیم تا تیمی را برای بررسی این حادثه به منطقه اعزام کنند.
نائب رئیس مجلس افزود: اینگونه حوادث نشان می‌دهد که مجلس باید مقداری درباره مسائل آموزش وپرورش اهتمام بیشتری داشته باشند.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مدرسه اسوه حسنه آتش سوزی در مدرسه زاهدان دختران زاهدان دختران شین آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۰۵۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس

معاون اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری، گفت: استان نیازمند یک هزار کلاس درس است که در قالب احداث و بازسازی، احداث می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، مهدی اسعد امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: 1800 فضای آموزشی با 10 هزار کلاس درس در سطح استان وجود دارد که اداره کل نوسازی مدارس، وظیفه نوسازی و توسعه مدارس را در اختیار دارد.

معاون توسعه اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: استان نیازمند یک هزار کلاس درس برای احداث و نوسازی است که 500 کلاس درس در قالب تخریب و نوسازی و 500 کلاس درس در قالب احداث است.

اسعد بیان کرد: یکی از بزرگترین مشکلات ما این است که شاخص پراکندگی وجود دارد، به دلیل اینکه به خاطر بافت اقلیمی، مدرسه‌ای با کمتر از 10 دانش‌آموز راه‌اندازی شده که باعث شده میزان سرانه فضای آموزشی بالا رود، مشکل سرانه آموزشی در بعضی نقاط سرانه سیاه است که به معنی سرانه زیر3 متر است، منظریه و شهر لردگان از جمله این سرانه‌های پایین آموزشی هستند.

وی با اشاره به استانداردسازی گرمایشی در سطح مدارس، مطرح کرد: هدف در این استانداردسازی این است که شعله مانند بخاری در مدارس وجود نداشته باشد، 8 هزار کلاس درس در سطح استان استانداردسازی گرمایشی شده‌اند که برخی در طول احداث و برخی دیگر بعد از احداث استانداردسازی گرمایشی شده‌اند، حدود 2 هزار کلاس درس همچنان استانداردسازی گرمایشی نشده‌اند.

معاون توسعه اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به مدارس کانکسی در سطح استان، گفت: 19 مدرسه کانکسی در سطح استان وجود داشت که احداث 10 مدرسه از آن شروع شده است، 9 مدرسه دیگر به دلیل عدم تامین زمین، هنوز شروع به احداث نشدند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس قدمت و آثار مشهود مانند ترک‌های دیوارها، 100 مدرسه خطرآفرین در سطح استان وجود دارد که اگر مقاوم‌سازی ممکن باشد، مقاوم‌سازی می‌شود وگرنه تخریب و بازسازی می‌شوند، عمده این 100 مدرسه از جمله تخریب و بازسازی هستند، در کنار این مدارس نیز 100 مدرسه دیگر نیاز است در سطح استان احداث شود.

علیمردان علیمردانی، مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان چهارمحال و بختیاری در این نشست اظهار داشت: مجمع از سال 78 در سطح کشور تشکیل و در استان نیز به‌صورت رسمی از سال 95 آغاز به فعالیت کرده است که در سازماندهی و جذب خیرین و کمک به دانش آموزان و احداث مدارس و غیره فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به جشنواره سال گذشته خیرین مدرسه‌ساز در استان، گفت: 640 میلیارد ریال اعتبار در این جشنواره جمع‌آوری شد که بیش از نیمی از آن تاکنون برای ساخت و نوسازی مدارس، محقق شده است.

محمد صفرزاده، مدیر برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌های اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان نیز در این نشست عنوان کرد: اکنون 82 پروژه خیری در سطح استان با 70 مدرسه و 351 کلاس درس در حال اجرا و احداث است که 46 هزار متر مربع فضای آموزشی به فضاهای آموزشی اضافه می‌کند.

وی با اشاره به در دست احداث بودن 2 نمازخانه، 8 سالن ورزشی و یک مجتمع آموزشی فرهنگی، مطرح کرد: مجموع این فضاهای احداثی در استان، 58 هزار و 200 متر مربع متراژ آن است که با مشارکت خیرین در حال احداث هستند.

صفرزاده با اشاره به اینکه سرانه آموزشی کشور 8.39 متر مربع و در استان 8.25 متر مربع است، خاطرنشان کرد: بیش از 5 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل فضاهایی که در سطح استان در دست احداث است، مورد نیاز است.

انتهای پیام/7540/

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی
  • شناسایی ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال و بختیاری
  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس
  • پای کار آمدن مردم شرط موفقیت در عرصه‌های مختلف
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • دوره رایگان آموزش تعمیرات پیشرفته ECU خودرو در زاهدان شروع شد
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • قیچی قسمتی از لباس دانش‌آموزان دریکی از مدارس دلگان