Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، سردار رحمت اللهی فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کشور در نشست تخصصی فرماندهان، معاونین و مدیران حفاظت میراث فرهنگی که صبح امروز در سالن فجر ستاد ناجا برگزار شد، اظهار داشت: ما بیش از ٣٢ هزار اثر ثبتی در کشور داریم.

وی افزود: ٣١رده استانی با مدیریت فرماندهان مأمور از ناجا فعالیت می‌کنند و ١٩٣٠ نفر نیروی انسانی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فعالیت ٨٨٢ نفر از کارکنان وظیفه و امریه، گفت: بخشی از فعالیت‌های ما جنبه امنیتی دارد و جرایم علیه میراث فرهنگی مشابه جرایم امنیتی تلقی می شود.

رحمت اللهی تصریح کرد: کار ما ماهیت انتظامی دارد و اسکورت و همراهی محموله‌های تاریخی و فرهنگی و انتظام بخشی در محوطه‌های تاریخی فرهنگی و مجموعههایی که در برخی مواقع ٢٠ هزار نفر بازدید کننده دارد از جمله وظایف ما محسوب می شود.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کشور ادامه داد: تدوین سند حفاظت از آثار تاریخی یکی دیگر از برنامه‌هایی است که در دستور کار ما قرار دارد.وی تأکید کرد: امسال دو عملیات خوب با موفقیت یکی برگزاری نمایشگاه موزه لوور در محل موزه ملی و در حال حاضر هم نمایشگاه موزه درنتس هلند است.

وی گفت: جرایم علیه میراث فرهنگی فراوانی زیادی دارد به همین جهت با معاونت پیشگیری از وقوه جرم قوه قضاییه در این زمینه گفت‌وگو کرده ایم.وی گفت: ٤هزار و ٩٣٦ مورد تخلف و شروع به جرم علیه میراث فرهنگی را در ابتدای کار متوقف کردیم و تنها ٥٤١ پرونده قضایی در این زمینه تشکیل شده است.

رحمت اللهی ادامه داد: امسال ١٦٥٤ مجرم دستگیر شدند و ٦ هزار و ٨١٠ شیء تاریخی کشف شد، ضمن اینکه ٩٩٦ قلم شیء تاریخی را خود مردم تحویل سازمان میراث فرهنگی دادند.وی تأکید کرد: همچنین ٢٨٤ فلزیاب غیر مجاز ضبط و توقیف شده است.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۰۵۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر

آفتاب‌‌نیوز :

دادگستری خراسان رضوی اعلام کرد پرونده قضائی برای ضاربان یک آمر به معروف و ناهی از منکر در کاشمر تشکیل و موضوع به صورت ویژه پیگیری می‌شود.

طبق گزارش دادگستری خراسان رضوی، در پی تذکر یک جوان کاشمری و آمر به معروف و ناهی از منکر به ۲ راکب موتور سیکلت که برای سه دختر نوجوان ایجاد مزاحمت کرده بودند وی از سوی ضاربان با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفت و از ناحیه گردن مجروح شد.

بنا بر این گزارش، پرونده قضائی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کاشمر تشکیل و متهمان با صدور قرار بازداشت موقت تحویل زندان شهرستان شدند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • خرید بلیت موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران اینترنتی شد
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • ۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند
  • احیای گنجینه‌های تاریخی حیدرآباد به دست متخصصان ایرانی
  • صدور ۲۹ مجوز تأسیس موزه خصوصی طی ۲ سال گذشته
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد