Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر ولایتی با بیان اینکه ایران اسلامی به رسیدن به نقطه مرجعیت علمی در جهان یا تبدیل شدن به یکی از مراجع علمی امیدوار است، گفت: هدف‌گذاری مقام‌ معظم رهبری در این خصوص ارزشمند است و نمی‌توان گفت قابل دسترسی نیست چرا که در طول تاریخ نشان دادیم ظرفیت دسترسی به این هدف را داریم.

به گزارش ایسنا، رئیس هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تسلیت درگذشت آیت‌الله هاشمی شاهرودی با اشاره به این که امیدواریم دانشگاه آزاد یکی از جاهایی باشد که آنچه موردنظر رهبری است در آن محقق شود، گفت: با توجه به این که دانشگاه آزاد بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است و با توجه به حضور بزرگانی مثل دکتر طهرانچی، دکتر رنجبر و دکتر کلانتری وسایر بزرگان و هم‌چنین اعلام کمک‌های دکتر ستاری، باید پژوهش‌ها را پیش ببریم و ما بسیار امیدواریم که کار پژوهشی طوری شکل بگیرد که علم مفیدی که دستور اسلام است محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولایتی ادامه داد: امیدواریم در دانشگاه آزاد به سمتی برویم که بتوانیم به مرجعیت علمی برسیم و دانشگاه آزاد علاوه بر اینکه باید در علم و فناوری و اقتصاد دانش محور و تکنولوژی پیشتاز شود در اخلاق، اعتقاد و تقوا هم پیشتاز باشد.

وی در ادامه به شرح مختصری از تاریخ علم ایران پرداخت و گفت: اگر میگوییم در آینده باید مرجعیت علمی داشته باشیم ادعایی موهوم نیست این زیاده طلبی و اغراق‌گویی نیست بلکه ما سابقه داریم.

ولایتی با بیان این که دست دانشگاه آزاد برای پیشرفت بازتر از دانشگاه‌های دولتی است، دلیل آن را وجود نداشتن مسائل دست‌وپاگیر عنوان کرد و افزود: امیدواریم امکانات مالی هم طوری تدارک دیده می‌شود که فقط منابع مالی از شهریه تامین نشود. چیزی که مورد نظر همکاران است این است که از مناطق محروم که افراد مستعد آن به خاطر کم بضاعت بودن شهریه کمتری گرفته شود و شهریه‌ها متناسب بضاعت مالی مردم باشد تا کسی در این سرزمین مقدس محروم از آموزش عالی نشود و در دانشگاه‌های ما افرادی مانند ابن‌سینا تربیت بشوند.

این خبر تکمیل می‌شود

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامي علي اكبر ولايتي مرجعیت علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۰۶۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرسازی و رویکردهای جدید علمی

دریافت 78 MB

به گزارش خبرنگار مهر، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود امروز میزبان همایش گروه کشوری معماری و شهرسازی با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های آزاد کشور بود علی شهسوار خبرنگار خبرگزاری مهر استان سمنان در حاشیه این همایش با جمعی از برگزارکنندگان و صاحب نظران این حوزه به گفتگو نشسته است.

گزارش اختصاصی مهر در این ارتباط را مشاهده می‌کنید.

کد خبر 6098757

دیگر خبرها

  • اعطای جایزه البرز به پدر ماهواره ایران و پدر پیوند کبد
  • شهرسازی و رویکردهای جدید علمی
  • طهرانچی: معماران دانشگاه آزاداسلامی پروژه مسکن دانشگاه را طراحی می‌کنند
  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • شیوه نامه افزایش حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد تشریح شد
  • حرکت جدی بنیاد ملی علم ایران به سوی مرجعیت علمی 
  • جلسه کمیسیون دائمی هیأت امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
  • مرجعیت علمی امام صادق (ع) انحراف را به حداقل رساند
  • ضرورت انتقال دانشجوی بورسیه‌ای به کشور‌های جهان برای پیشرفت علمی ایران/ سیاست‌های علمی، ۲۵ ساله تدوین شوند نه ۸ ساله
  • احیای جایگاه مرجعیت علمی اهل‌ بیت در مکتب امام صادق (ع)