Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شبکه دامپزشکی بیجار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 370 کیلوگرم انواع فرآورده های خام دامی غیر قابل مصرف و تاریخ منقضی در مراکز عرضه، رستوران ها و غذاخوری های فعال این شهرستان در طرح تشدید نظارت بر مراکز عرضه (ویژه یلدا) کشف، ضبط و معدوم سازی شد.
هادی اسکندری افزود: این مقدار فرآورده خام دامی در جریان بازرسی نیروهای دامپزشکی در راستای طرح تشدید نظارت بر مراکز عرضه (ویژه یلدا) از مراکز عرضه مواد پروتئینی و مراکز تهیه غذا کشف و ضبط شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه عمده ترین فرآورده کشف شده در این بازرسی ها گوشت قرمز، مرغ و ماهی است، اضافه کرد: عدم رعایت اصول نگهداری مواد خام دامی و عدم رعایت زمان مجاز مصرف از جمله دلایل فاسد شدن چنین موادی است.
اسکندری گفت: طرح تشدید نظارت بر مراکز عرضه فرآورده های خام دامی، رستوران ها و غذا خوری ها در آستانه شب یلدا به مدت پنج روز از 26 تا 30 آذر و در قالب سه اکیپ و در دو شیفت کاری در ساعات اداری و غیر اداری با حضور و نظارت مستمر اقدام به بازدید از مراکز تحت پوشش اجرا شده است.
رئیس شبکه دامپزشکی بیجار یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون نظارت های مستمر توسط اکیپ های کنترل بهداشتی و بازرسان این شبکه از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی، رستوران ها، غذا خوری ها انجام و در نتیجه بیش از 10 تن فرآورده های خام دامی غیر قابل مصرف و تاریخ گذشته ضبط و از چرخه مصرف حذف و معدوم شده است.
وی به شهروندان توصیه کرد: فرآورده خام دامی مورد نیاز خود را حتما از مراکز مجاز و معتبر تهیه‌ کنند و هنگام خرید به مهر و برچسب دامپزشکی بر روی مواد پروتئینی توجه کنند.
وی افزود: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی با تلفن گویای 1512 یا 38223991 و 38236684 موضوع را در میان بگذارند.
استان کردستان یکی از مناطق دام خیز و دام پرور کشور محسوب می شود که سالانه نزدیک به 22 هزار تن گوشت قرمز و 181 هزار تن شیر تولید می شود.
جمعیت دامی استان کردستان حدود 2 میلیون راس دام سبک (گوسفند و بز) و 200 هزار راس دام سنگین (گاو و گوساله) است.

200 کیلوگرم مواد غذایی فاسد در دیواندره کشف شد
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیواندره هم گفت: در راستای تشدید نظارت برمراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در شهردیواندره 200 کیلو گرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته توسط بازرسان بهداشت محیط کشف و ضبط شد.
محمد شاویسی اظهار داشت: این مقدار مواد غذایی فاسد در بازدید از مراکز توزیع و عرضه مواد غذایی شهرستان دیواندره توسط بازرسان بهداشت محیط این مرکز کشف و ضبط شد.
وی افزود: موادغذایی کشف شده شامل دل، جگر، دوغ، گوشت و سایراقلام غیربهداشتی است که باحکم قضایی از چرخه مصرف خارج و متخلفان نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی اضافه کرد: بازرسی از اماکن عمومی، بین راهی و مراکز عرضه مواد غذایی با همکاری دادستان، نیروی انتظامی و بازرسان بهداشت محیط به منظور ارتقای سطح سلامت شهروندان انجام شده است.
شهرستان دیواندره باجمعیت 80 هزارنفری در جنوب غربی شهرسنندج قرار دارد.
7353/6108
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب ارتقای سطح تلفن تهیه و توزیع مواد شبکه بهداشت و درمان مواد غذایی جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۰۶۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ ماده غذایی که به شما در سفر به سوی کاهش وزن کمک می‌کنند

خوردن غذاهای غنی از مواد مغذی، مانند پروتئین بدون چربی و حبوبات،می‌تواند به راحتی به شما در مدیریت و کاهش وزن خود کمک کند. در این مطلب با بهترین غذاهایی که باعث لاغری شما می‌شوند همراهتان هستیم.

مواد غذایی مناسب کاهش وزن

سینه مرغ و گوشت بدون چربی

سینه مرغ بدون پوست و گوشت قرمز بدون چربی مانند فیله و استیک حاوی پروتئین و آهن هستند و چربی اشباع کمتری دارند که باعث کمک به مدیریت اشتها و کنترل وزن می‌شوند.

قرص بلک اسلیم پلاس

.سبزیجات برگ ‌سبز

این سبزیجات مانند کلم بروکلی، گل کلم و کلم سرشار از فیبر و پروتئین بوده و به طرز باورنکردنی سیر‌کننده هستند. اگر می‌خواهید وزن خود را کم کنید، می‌توانید این سبزیجات را در وعده های غذایی خود بگنجانید.

سبزی‌های برگ‌ دار

سبزیجات برگ‌دار مانند کلم پیچ و اسفناج حاوی فیبر و مواد مغذی هستند که به احساس سیر شدن شما و کاهش اشتها کمک می‌کنند.

قرص آلفا نارنجی

ماهی

ماهی سرشار از پروتئین با کیفیت بالا، چربی‌های سالم و سایر مواد مغذی مهم است. این ترکیب به شما احساس سیری می‌دهد و می‌تواند به شما در مدیریت وزن کمک کند. علاوه بر این، ماهی – و به طور کلی غذاهای دریایی – ممکن است مقدار قابل توجهی ید داشته‌باشند که برای حفظ عملکرد تیروئید و متابولیسم بدن شما لازم است

قرص تریپل برن

تخم مرغ

تخم مرغ دارای مواد مغذی فوق‌العاده بوده و سرشار از پروتئین و چربی است که به شما کمک می‌کند احساس سیری کنید. خوردن تخم‌مرغ و نان تست با مقدار کمی کره‌ برای صبحانه – به جای غلات، شیر و آب پرتقال – احساس سیری را تا ۴ ساعت بعد از صرف صبحانه افزایش می‌دهد.

سیب زمینی و سایر سبزیجات ریشه‌دار

سیب زمینی و سایر سبزیجات ریشه‌دار غذاهای فوق العاده ای برای کاهش وزن و سلامتی هستند. سیب‌زمینی‌های سفید پخته شده بالاترین امتیاز را از نظر سیر کنندگی میان غذاهای دیگر دارند. اگر اجازه دهید سیب‌زمینی‌ها پس از جوشاندن خنک شوند، مقادیر زیادی نشاسته مقاوم تشکیل می‌دهند، ماده‌ای فیبر مانند که کاهش وزن مرتبط است.

لوبیا و حبوبات

لوبیا و سایر حبوبات مانند عدس، لوبیا سیاه و لوبیا چشم بلبلی به دلیل وجود فیبر و پروتئین بالا می‌توانند بسیار برای کاهش وزن مفید باشند.

سوپ

تا هنگام سرد شدن سوپ، مزه کردن و خوردن آن زمان بیشتری نسبت به صرف سایر غذاها سپری می‌شود که همین ممکن است باعث شود شما با سرعت کمتری غذای خود را بخورید و زودتر احساس سیری کنید.

ماست یونانی پرچرب

ماست یونانی برای مدیریت وزن عالی است، زیرا مقدار خوبی پروتئین در هر وعده دارد و باعث می‌شود مدت بیشتری احساس سیری کنید. علاوه بر این، انواع خاصی از ماست حاوی باکتری‌های پروبیوتیک هستند که می‌توانند عملکرد روده شما را بهبود دهند. به طور کلی لبنیات پرچرب باعث می‌شوند شما زودتر و بیشتر احساس سیری کنید.

غلات کامل

رژیم غذایی غنی از غلات کامل مانند جو دوسر، برنج قهوه‌ای و کینوا که سرشار از فیبر و پروتئین هستند، می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

به طور کلی، در کنار اعتدال در خوردن غذا و ورزش منظم، خوردن این مواد مغذی باید به هموار کردن مسیر زندگی سالم و کنترل وزن شما به بهترین شکل ممکن کمک کند.

دیگر خبرها

  • این مواد غذایی قند پنهان دارند
  • ۱۰ ماده غذایی که نباید با معده خالی بخورید
  • مجازات ۸۴۰ میلیون ریالی برای عرضه دارو‌های دامی تقلبی در اشنویه
  • ۱۰ ماده غذایی که به شما در سفر به سوی کاهش وزن کمک می‌کنند
  • انجام بیش از ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع و مصرف‌کنندگان عمده
  • انجام ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع
  • تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی
  • امحای ۲۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب
  • کشف و معدوم سازی ۹۸۷ کیلوگرم گوشت قرمز فاسد