Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیزدهمین المپیاد فرش دستبافت هفتم تا نهم اسفند امسال به‌همت مرکز ملی فرش ایران و با همکاری سازمان صنعت، معدن‌و‌تجارت استان آذربایجان شرقی برگزار می‌شود. ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، قاسم کاظمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار داشت: در استان لرستان 23هزار بافنده فرش فعالیت دارند که این تعداد دارای کارت شناسایی و گواهی مهارت نیز هستند و بخش عمده‌ای از آن‌ها در سال‌های گذشته در کلاس‌های آموزشی شرکت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کلاس‌های آموزشی بافندگان در استان‌ها و از جمله لرستان در 2 بخش ارتقای مهارت قالی‌بافان و دوره‌های تخصصی در حوزه فرش است که در سال‌های گذشته توجه لازم و کافی به دوره‌های قالی‌بافی انجام شده و دوره‌هایی ویژه‌ای را نیز برای دوره‌های تخصص در دستور کار قرار خواهیم داد.

اتاق فکر بازار فرش دستباف در فارس راه‌اندازی شدسیستان و بلوچستان| دعوت از فعالان حوزه استارتاپ برای همکاری با بازار فرش دستباف ایرانیصادرات فرش دستباف خراسان جنوبی 5 میلیون دلار ارز وارد کشور کرد

مدیر آموزش مرکز ملی فرش ایران عنوان کرد: با توجه به پیگیری‌های رئیس مرکز ملی فرش ایران، وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر کشور کارگروه توسعه فرش در استان‌ها را به ریاست استانداران برگزار خواهیم کرد و در این راستا مسائل تسهیلات و اعتبارات، آموزش، بیمه قالی‌بافان، فروش و بازاریابی، برگزاری نمایشگاه‌های استانی، اعزام هیئت‌ها به خارج کشور و دعوت از تجار خارج از کشور برای آشنایی با ظرفیت فرش استان‌ها مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به لزوم توجه نمایندگان در لایحه بودجه 97 به بیمه تأمین اجتماعی قالی‌بافان بیان کرد: سیزدهمین المپیاد فرش دستبافت با مشارکت متخصصان و اساتید دانشگاهی، وزارت آموزش‌و‌پرورش و دانشگاه‌های دارای رشته فرش در دو سطح دانش‌آموزی و دانشجویی هفتم تا نهم اسفند امسال به‌همت مرکز ملی فرش ایران و با همکاری سازمان صنعت، معدن‌و‌تجارت استان آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

قاسمی گفت: دانشجویان در این المپیاد در 4 گرایش بافت، طراحی، رنگرزی و مرمت و دانش‌آموزان نیز در 3 گرایش بافت، رنگرزی و طراحی به رقابت می‌پردازند.

انتهای پیام/ن

R41450/P1361/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۰۶۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش تکواندوکاران کرمانی در المپیاد استعداد‌های برتر منطقه ۶ کشور

نوجوانان کرمانی با کسب ۵ مدال طلا،۳ نقره،۲برنز و کسب۷۲۰ امتیاز قهرمان المپیاد استعداد‌های برتر منطقه ۶ شدند.

همچنین یزد با کسب۴۷۰ امتیاز دوم، سیستان و بلوچستان با کسب ۴۲۰ امتیاز سوم و خراسان جنوبی با کسب۳۷۰ امتیاز چهارم شد.

بدین ترتیب تیم نوجوانان کرمان به سرمربی گیری سعیده بازمانده، مربیگری حکیمه مکی آبادی و سرپرستی فرزانه خانقائی توسط نادیا ایزدآبادی، غزل نصرت آبادی، آناشهسواری، ستایش نجمی نژاد، یاسمن نژادکورکی، صاحب مدال طلا، بهنازسفلایی، ستاره رحیمی و رایا باقری صاحب مدال نقره، و آرزو سلیمانی و ستایش گیلک صاحب مدال برنز شد.

همچنین نرگس فرخی نژاد به عنوان سرناظر مسابقات و نجمه پورمیرزایی به عنوان داور، نمایندگان فدراسیون در این دوره از مسابقات بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • درخشش تکواندوکاران کرمانی در المپیاد استعداد‌های برتر منطقه ۶ کشور
  • برپایی دوازدهمین دوره المپیاد «آماده دادرس» در فارس
  • تقدیر از برگزیدگان سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • تقدیر از سازندگان پویانمایی قالی در یزد
  • حراج جدید شمش طلا فردا برگزار می‌شود
  • معرفی برگزیدگان مسابقات تنیس روی میز و بدمینتون منطقه یک کشور
  • بوکان در سکوی نخست المپیاد آماده آذربایجان غربی
  • دوره آموزشی «حسنه ماندگار» برای ۱۵۰ نفر خادمیار مرکزی برگزار شد
  • از راه اندازی شهرک تخصصی برای فرش بختیاری تا مشتریان پر‌ و پا قرص اروپایی
  • دوره مربیگری فوتسال سطح ایران در میامی برگزار شد