Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@14:26:13 GMT

همسان گزینی کلید ازدواج موفق و پایدار

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۰۷۰۹۰

همسان گزینی کلید ازدواج موفق و پایدار

محمدی گفت: همسان گزینی کلید ازدواج موفق و پایدار و آینده ای درخشان برای خانواده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، محمد محمدی امروز دوشنبه (4 دی) در کارگاه آموزشی همسان گزینی که با هدف انتخاب درست و ازدواج آگاهانه با حضور رابطین فرهنگی دستگاه های اجرایی استان در سالن جلسات این جمعیت برگزار شد، گفت: همسان گزینی کلید ازدواج موفق و پایدار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل جمعیت هلالاحمر استان مرکزی افزود: ازدواج یکی از مقوله‌های اساسی در زندگی امروز است و اگر نیاز حیاتی و اساسی بشر به شیوه درست و اصولی مورد توجه قرار گیرد و بر پایه انتخابی آگاه و سالم باشد می‌تواند زمینه‌ساز رشد و تعالی خانواده ها و در پی آن رشد جوامع را در بر داشته باشد.

 

وی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این طرح از حضور و مشارکت پرسنل در این کارگاه تقدیر و تشکر کرد و خواستار تداوم این طرح در کل شعب جمعیت هلال احمر استان شد.

محمدی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این طرح از حضور و مشارکت پرسنل در این کارگاه تقدیر و تشکر کرد و افزود: جمعیت هلال احمر آمادگی هرگونه همکاری در جهت هرچه بهتر برگزار شدن این طرح را دارد.

 

در ادامه این جلسه سید رضا میرهاشمی مسئول دفتر نمایندگی ولیفقیه در هلالاحمر  با استقبال از طرح همسان گزینی و تاکید بر لزوم ازدواج آسان گفت: ما متاسفانه هر چه پیش می رویم آمار طلاق رو به گسترش است و شاید از مهمترین دلایلش این است که ما از آن فرهنگ اصیل ازدواج اسلامی – ایرانی فاصله گرفته ایم.

 

وی افزود: با توجه به مباحثی که در شورای فرهنگی جمعیت هلال‌احمر داشته ایم یکی از مصوبات مربوط به ازدواج جوانان بوده است و اعلام آمادگی می کنیم این طرح ها را در جمعیت هلال‌احمر برای اعضا برگزار کنیم.

 

حجت الاسلام علی نیکعهد ضمن تشکر از میزبانی جلسه رابطین فرهنگی دستگاه های اجرایی توسط جمعیت هلال احمر ادامه داد: وبسایت تبیان کشور حدود 12 سال قدمت دارد و حدود 4 سال پیش واحد همسان گزینی تبیان با اخذ مجوزهای قانونی از دستگاه های ذیربط رسما آغاز به کار کرد و تا این لحظه  47 هزار نفر در سراسر کشور به صورت مجازی با مدارک تحصیلی از فوق دکتری تا دیپلم  به صورت داوطلبانه ثبت نام کرده اند.

 

مدیر همسانگزینی تبیان استان مرکزی با بیان اینکه این فعالیت در 6 استان در حال انجام است تصریح کرد: هر زوجی که در استان مرکزی در آستانه عقد هستند الزاما باید به این وب سایت مراجعه کنند و یک دوره فشرده روانشناسی را سپری کنند و مجوز عقد بگیرند، که خروجی آن کاهش درصد طلاق است.

 

وی با اشاره به تاکیدات استاندار بر اجرای این طرح اضافه کرد: مخاطبان ما عموم مردم هستند،طی 4 سال فعالیت از 18 هزار نفر که معرفی آنان از طریق تبیان صورت گرفته 3 هزار و 700 مورد منجر به ازدواج شده که حتی ثبت یک مورد طلاق هم مشاهده نشده که نشان از  موفقیت طرح است.

 

این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه حدود 4 هزار نفر مجرد شاغل در دستگاه های اجرائی داریم که باید به تمامی آنان اطلاع رسانی شود اظهار کرد: با جذب 415 نفر در سطح استان و حضور در جلسات تبیان انشاءالله به زودی شاهد تحولی در بحث ازدواج استانمان باشیم.همچنین بر اساس توافقات صورت گرفته قرار است برای این افراد  گواهی مربوطه صادر شود و به عنوان یکی از دوره های ضمن خدمت لحاظ شود.

 

کارگاه آموزشی همسان گزینی به مدت دو روز و با هدف گسترش فرهنگ ازدواج و شیوه های انتخاب درست و آگاهانه و کاهش روند طلاق در جامعه در جمعیت هلال احمر استان مرکزی با تدریس حجت الاسلام علی نیک عهد اجرا شد.

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: آیت الله هاشمی شاهرودی شب یلدا مجلس وحدت حوزه و دانشگاه کانون های فرهنگی هنری مساجد حماسه 9 دی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هفته پژوهش بیرجند مراجع و علماء ازدواج آگاهانه استان مرکزی هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۰۷۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد ال ۹۰ با گاردریل در آزادراه کاشان - قم با ۴ فوتی و مصدوم + عکس

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان از برخورد ال ۹۰ با گاردریل در آزادراه کاشان - قم با چهار فوتی و مصدوم خبر داد.

محمدنوید متقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حادثه برخورد خودروی سواری ال ۹۰ با گاردریل ساعت ۰۸:۰۰ امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ به پایگاه شهید کریمیان طاهری کاشان جمعیت هلال احمر استان اصفهان گزارش شد.

وی با اشاره به اعزام یک تیم عملیاتی به محل حادثه افزود: این حادثه کیلومتر ۳۰ آزادراه کاشان-قم رخ داده بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان با اشاره به حادثه دیدن چهار نفر خاطرنشان کرد: سه مصدوم این حادثه توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی مربوطه منتقل شدند و یک نفر نیز بر اثر این حادثه جان خود را از دست داد.

کد خبر 749428

دیگر خبرها

  • برخورد ال ۹۰ با گاردریل در آزادراه کاشان - قم با یک کشته و سه مصدوم
  • همایش تجلیل از مربیان هلال احمر و مدرسان مرکز آموزش علمی کاربردی هلال احمر قم
  • برخورد ال ۹۰ با گاردریل در آزادراه کاشان - قم با ۴ فوتی و مصدوم + عکس
  • اجرای گام سوم طرح یاس در اردبیل
  • خانه‌های هلال در کشور به ۸۰۰۰ خانه افزایش می‌یابد
  • ۶ روستای شهرستان درمیان آبرسانی می شود
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد