Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی عرب نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کنترل مبادی ورودی معلولیت و کاهش نرخ آن در استان از اهمیت زیادی برخوردار است که تمایل داریم دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه با بهزیستی همکاری داشته باشد.
وی با اشاره به برخی فعالیت های مشترک بین بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: مشاوره های ژنتیک، آموزش های پیشگیری از معلولیت ها، غربالگری بینایی و شنوایی، غربالگری اضطراب، درمان معتادان، طرح های کاهش خطر در معتادین، کاهش خودکشی و بسیاری از مسایل دیگر همکاری مشترک را ضروری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با ابراز امیدواری از اینکه همکاری های مشترک به کاهش بروز معلولیت ها در استان کمک کند گفت: خراسان جنوبی بالاترین نرخ شیوع معلولیت در کشور را دارد لذا کاهش نرخ معلولیت وظیفه همه دستگاه هاست که انتظار می رود در این خصوص با بهزیستی همکاری بیشتری انجام شود.
وی به نشست اخیر در همین زمینه با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اشاره و بیان کرد: بهزیستی گستره وسیعی از خدمات را به مردم ارائه می کند که این خدمات از قبل تولد تا سالمندی را در بر می گیرد لذا بسیاری از فعالیت های بین 2 سازمان می تواند مکمل هم باشد.
عرب نژاد گفت: براساس سرشماری سال 91 نرخ معلولیت در کشور 1.7 بوده در حالی که همین عدد در خراسان جنوبی 2.3 است.
9893*3028
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب بهزیستی خراسان جنوبی خودکشی دانشگاه علوم پزشکی درمان جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۰۷۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۴۸ درصدی فوتی در حوادث ترافیکی شهری و جاده‌ای در سیستان و بلوچستان

مهدی گلوی دبیر ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: از ۲۴ اسفندماه تا ساعت ۷ روز سه شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ در مجموع ۱۱ هزار و ۵۹۵ تماس با مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انجام شده است.

وی افزود: آمار مقایسه‌ای تعداد مصدومین و فوت شدگان حوادث ترافیکی شهری و جاده‌ای مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال ۱۴۰۲ حاکی از کاهش ۲۳ درصدی مصدومین و کاهش ۴۸ درصدی فوت شدگان است
 
وی ادامه داد: این تماس‌ها منجر به انجام ۷۱۹ ماموریت امدادی شهری و ۴۱۶ ماموریت جاده‌ای و انتقال مصدومین به مراکز درمانی توسط نیرو‌های اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شده است.
 
دکتر گلوی افزود: در بازه زمانه ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۲ لغایت ۷ صبح ۷ فروردین ۱۴۰۳ در مجموع ۱۶۹۴ ماموریت شهری و جاده‌ای ثبت شده است که منجر به انتقال ۷۱۹ بیمار به مراکز درمانی شده است و ۱۳ نفر از هم استانی‌های عزیزمان نیز قبل از رسیدن نیرو‌های اورژانس بر اثر شدت جراحات وارد شده جان خود را از دست داده اند. 
 
وی گفت: در حال حاضر ۶۶ پایگاه فعال ثابت، ۸۶ دستگاه آمبولانس، یک فروند بالگرد، ۷ پایگاه سلامت و ۵۱۲ نفر از نیرو‌های اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در مناطق تحت پوشش آماده خدمت رسانی به هم استانی‌های عزیز هستند.
 
دبیر ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از هم استانی‌های عزیز و مسافرین نوروزی درخواست کرد با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کنند و در صورت بروز حادثه، ضمن حفظ خونسردی با شماره ۱۱۵ تماس بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ۶۱۷ مصدوم در حوادث ترافیکی جاده‌ای خراسان شمالی
  • تجهیز بخش‌های بیمارستان ولی عصر بردسکن به امکانات جدید پزشکی
  • راهکار استقلال برای حل شدن ماجرای بدهی به سانتاکلارا
  • انجام ۲۴۵ بازرسی از سوی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی 
  • مصدومان حوادث ترافیکی در سیستان و بلوچستان ۲۳ درصد کاهش یافت
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد حامیان دانشگاه تهران، بنیاد علم و فناوری جمیلی و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران؛ 2 بهمن
  • کاهش ۴۸ درصدی موارد فوتی حوادث ترافیکی در سیستان و بلوچستان
  • کاهش ۴۸ درصدی فوتی در حوادث ترافیکی شهری و جاده‌ای در سیستان و بلوچستان
  • کاهش ۳۵ درصدی حوادث ترافیکی در گناباد و بجستان
  • صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در یک‌هزاروچهارصدودو