Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از لرستان، پیش‌نشست همایش بین‌المللی گفت‌وگوهای فرهنگی در چشم‌انداز تمدنی ایران و جهان عرب، با هدف تقویت زمینه ‌های گفت‌وگوی بین ایران و جهان عرب، دوشنبه، سوم دی با حضور رئیس اداره بین ‌الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و به میزبانی گروه همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه لرستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حبیب حاتمی‌کن کبود، مدیر گروه همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه لرستان، در این پیش‌نشست، گفت: تفرقه‌اندازی بین جوامع مسلمان از حربه‌های استعمار است تا وحدت بین مسلمانان ایجاد نشود.
وی افزود: گروه‌های تکفیری و تروریستی همچون داعش با حمایت استعمار و استکبار ایجاد شده‌اند تا خشونت و فرقه‌گرایی را در جهان اسلام ترویج کرده و چهره‌ای خشن از دین اسلام ارائه کنند.
حاتمی با بیان این‌که ما باید گفت‌وگوی بین کشورهای اسلامی با محوریت گفت‌وگوی فرهنگی ایران و جهان عرب را گسترش دهیم تا وحدت و انسجام بین مسلمانان افزایش یابد، اضافه کرد: عقلانیت و گفت‌وگوی بین نخبگان کشورهای اسلامی از ابزارهای مهم مقابله با تندروی تکفیری در جهان اسلام است و گفت‌وگوهای فرهنگی بین نخبگان، اندیشمندان و دانشگاهیان کشورهای اسلامی، باعث تقویت عقلانیت در جوامع اسلامی می‌شود.
حجت‌الاسلام حاتمی کن‌کبود، اظهارکرد: جهل و نادانی نقطه مقابل عقلانیت است و برای مقابله با جهل و نادانی بایستی همکاری‌های بین دانشگاهی کشورهای اسلامی را افزایش داد تا هیچ بستری برای رشد اندیشه‌های تکفیری و خشن وجود نداشته باشد.
وی افزود: وحدت بین مسلمانان، تاکتیک‌های استعمار و استکبار را برای ایجاد تفرقه در کشورهای اسلامی، ناکام می‌کند.
حسن عبدی‌پور، رئیس اداره بین‌الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی نیز در سخنانی گفت: با تقویت دیپلماسی علمی، می‌توان بسیاری از چالش‌ها و مشکلات کشورهای اسلامی را رفع نمود.
وی افزود: بهترین راه‌حل رفع مشکلات کشورهای اسلامی، گسترش گفت‌وگو بین نخبگان و دانشگاهیان کشورهای مسلمان است تا عقلانیت و اعتدال در این کشورها تقویت شود.
وی تأکید کرد: نخبگان کشورهای مسلمان وظیفه سنگین آگاهی‌بخشی به مردم را برعهده دارند.
رئیس اداره بین‌الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: خوشخبتانه دانشگاه لرستان ظرفیت‌های علمی خوبی در این زمینه دارد و بایستی جایگاه این دانشگاه را در سطوح ملی و بین‌المللی، تقویت کرد.

تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی مشترک بین دانشگاه‌های کشورهای اسلامی افزایش یابد

محمد فیضیان، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان نیز که در این پیش‌نشست به‌عنوان دبیر علمی، حضور داشت، در سخنانی گفت: بایستی تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی مشترک بین دانشگاه‌های کشورهای اسلامی را افزایش داد.
وی افزود: دانشگاه‌های منطقه پنج کشور، ظرفیت‌های مشترک خوبی برای انجام تحقیقات در موضوعات متنوع مرتبط با کشورهای اسلامی دارند و خوشبختانه، مسیر حرکت در جهتی است که از این ظرفیت‌های علمی و پژوهشی، بیش از پیش استفاده شود.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان ادامه داد: کشورهای اسلامی ویژگی‌های منحصر به فردی ازجمله تنوع قومیت و مذهب، متغیرهای مختلف اقتصادی و جایگاه‌های تاریخی و فرهنگی دارند و دانشگاه‌ها و نخبگان علمی، بهتر است بیشتر از گذشته، این موضوعات را به‌عنوان موضوعات تحقیقاتی و پژوهشی کاربردی، مورد توجه قرار دهند.
وی تصریح کرد:مهم این است که پژوهش، تحقیقات و ایده‌های فناورانه در جهت رفع چالش‌ها و مشکلات تهیه شوند و در این مسیر، دانشگاه لرستان، آمادگی کامل دارد همکاری‌های علمی، پژوهشی و فناوری خود را با دانشگاه‌های کشورهای اسلامی به‌ویژه دانشگاه‌های جهان عرب، بسط و گسترش دهد.

آمادگی دانشگاه لرستان در جهت گسترش همکاری‌های علمی با دانشگاه‌های کشورهای مسلمان

داریوش یاراحمدی، رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لرستان، هم بر آمادگی کامل دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لرستان در جهت گسترش همکاری‌های علمی با دانشگاه‌های کشورهای مسلمان تأکید کرد و گفت: دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لرستان با دارا بودن 2600 دانشجو و 90 عضو هیئت علمی، دارای ظرفیت و پنانسیل‌های علمی خوبی در جهت پذیرش دانشجو از کشورهای مسلمان همسایه و بسط همکارهای علمی دوجانبه با دانشگاه‌های کشورهای منطقه است.
وی افزود: دانشکده ادبیات و علوم انسانی دارای کتابخانه تخصصی است و کتاب‌های نفیسی در گروه‌های علمی این دانشکده ازجمله گروه تاریخ، وجود دارند.
وی اضافه کرد: در رشته‌های مختلف تحصیلی ازجمله تاریخ، روانشناسی، علوم تربیتی، جغرافیا و برخی دیگر از رشته‌ها، سطح اشتغال به تحصیل در این دانشکده از مقطع کارشناسی تا دکتراست و این، نشان‌دهنده ظرفیت خوب دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لرستان برای تقویت ارتباطات علمی و فرهنگی بین دانشگاهی با دانشگاه‌های جهان عرب است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان فرهنگی گفت وگوی دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۰۸۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ماراتن علمی ۳۵۵۶۱ داوطلب آزمون سراسری در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، رئیس دانشگاه لرستان به رقابت یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب در نوبت اول آزمون سراسری امسال اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۳۵ هزار و ۵۶۱ داوطلب لرستانی هستند.

علی نظری با بیان اینکه آزمون گروه‌های ریاضی و فنی و علوم انسانی از ساعت ۸ صبح امروز ششم اردیبهشت آغاز شده است، افزود: عصر امروز هم گروه‌های زبان‌های خارجی و هنر و فردا جمعه در نوبت صبح آزمون گروه علوم تجربی برگزار می‌شود.

وی اظهارداشت: ۶۳ درصد داوطلبان استان در نوبت اول آزمون سراسری خانم و ۳۷ درصد آقا هستند.

به گفته رئیس دانشگاه لرستان، آزمون سراسری مرحله‌ی دوم، هفتم و هشتم تیرماه امسال برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • دولت برنامه‌ریزی مناسبی برای حمایت از نخبگان دارد
  • وجدان بیدار دانشجویان دنیا را در دفاع از مظلوم می‌ستایم
  • برگزاری مجدد کنکور در منطقه سیل زده
  • آغاز ماراتن علمی ۳۵۵۶۱ داوطلب آزمون سراسری در لرستان
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • ضرورتِ هدایت نخبگان به سمت علوم انسانی
  • جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها/وزارت علوم همکاری می‌کند