Web Analytics Made Easy - Statcounter

برنامه زنده تلویزیونی «شب روایت» امشب، 4 دی‌ماه با محوریت ادبیات عامه بعنوان عامل هویت بخش فرهنگ ایرانی و در گفتگو با دكتر حسن ذوالفقاري از اساتید دانگاه تربیت مدرس روی آنتن شبکه چهار خواهد رفت.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو،  دوازدهمین قسمت از  برنامه زنده ادبی «شب روایت» ساعت 23 امشب، سه‌شنبه میزبان دكتر حسن ذوالفقاري است تا با حضور این استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تربیت مدرس موضوع «ادبیات عامه» و ضرورت توجه به آن را بعنوان عامل هویت بخش فرهنگ ایرانی به بررسی بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازم به ذکر است دكتر حسن ذوالفقاري بعنوان شخصیتی نوآور و متخصص فرهنگ عامه‌ ایرانی شناخته میشود. وي همچنين هفده‌بار در جشنواره‌هاي مختلف از جمله در نوزدهمین جشنواره‌ بین‌المللی خوارزمی، جشنواره‌ کتاب‌های رشد و جشنواره‌ کتاب‌های کمک آموزشی مورد قدردانی قرار گرفته است. همچنین از این استاد دانشگاه حدود سی عنوان کتاب منتشر شده یا در دست انتشار است.

گفتنی است از دیگر بخش‌های مختلف برنامه زنده تلویزیونی «شب روایت»، می‌توان به نقد مباحث ادبی، معرفی کتاب، خوانش داستان نویسندگان، و دیگر آیتم‌های مرتبط با حوزه ادبیات و تاریخ ادب کشورمان، اشاره داشت.

«شب روایت» ویژه موضوعات و مباحث ادبیات ایران به تهیه‌کنندگی حسین شاه‌مرادی است که با سردبیری و اجرای حجت‌الاسلام مسعود دیانی سه‎شنبه‌شب‌ها به شکل زنده از ساعت 23 به مدت 75 دقیقه در کنداکتور پخش شبکه چهار سیما قرار می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شب روایت صداوسیما ادبیات ادبیات فارسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۰۸۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای فرهنگ مستند سازی با برگزاری جشنواره پژواک | جشنواره پژواک؛ حرکت موفق و رو به رشد در عرصه مستندسازی رادیویی

به گزارش جام جم آنلاین از ستاد خبری پژواک رادیو، سامان پارسا، داور بخش انتخاب آثار با اعلام این خبر گفت: جشنواره پژواک را اگر بخواهیم با دیگر جشنواره های پیشین رادیو مقایسه کنیم، باید بگوییم که جشنواره پژواک در نوع خودش حرکت موفقی است.

وی ادامه داد: این موفقیت هم مرهون نوع نگاه متمرکز و هدفمند روی گونه ای خاص از برنامه سازی رادیو بوده است.

داور بخش انتخاب آثار  بیان کرد: در جشنواره های پیشین ما شاهد این رویکرد بودیم که یک نگاه کل به همه تولیدات در حوزه رسانه شنیداری رادیو می شد و نگاه متمرکز جشنواره پژواک بر روی گونه مستند، خودش رویکردی جدید بود. این رویکرد ممکن است با نقدهایی هم در واقع روبرو باشد اما واقعیت این است که سیاستگذاران و صاحبان رسانه به این نتیجه رسیدند که شاید آینده رسانه شنیداری رادیو بیشتر در گرو ساخت مستند باشد تا ساخت آثاری در سایر گونه های رادیویی. در مجموع برگزاری جشنواره پژواک و ادامه یافتن آن،اقدام فرخنده تلقی می شود.

وی عنوان کرد: جشنواره پژواک در طی دوره هایی که برگزار شده توانسته فرهنگ مستند سازی را احیا کند و این موضوع باعث شده که روز به روز  گونه مستند در جدول پخش شبکه های رادیویی بسیار پر رنگ تر از پیش دیده بشود.پارسا در خصوص داوری جشنواره پژواک این نکته را اذعان کرد که با توجه به ظرفیت بالای کارشناسان در معاونت صدا این انتظار می رود که بهره گیری از تجارب مفید و ارزشمند این  کارشناسان، داوری ای را پیش روی ما بگذارد تا داوری صحیح و کم نقصی رخ بدهد و امیدوار باشیم که بتواند به هرچه پر بارتر شدن این شاخه خاص از برنامه سازی کمک بکند.

وی ادامه داد: حضور برنامه سازان نسل جوان در جشنواره پژواک در ساخت برنامه های مستند، افق جدیدی را پیش روی مدیران و تصمیم گیرندگان حوزه کلان رسانه باز می کند و یک امر کاملا استراتژیک هست و ما را امیدوار می کند که بتوانیم روز به روز برنامه های جذاب تر و شنیدنی تر را برای مخاطبان تهیه کنیم و این برنامه ها را روی آنتن بفرستیم.

دیگر خبرها

  • بوستان پرواز میزبان جشنواره گل و گلاب تهران
  • جشنواره تولیدات رسانه ای روایت خدمت با محوریت سفر رییس جمهوری به استان سمنان برگزار می شود
  • آچمز شدن وزیر خارجه انگلیس در برنامه زنده تلویزیونی!
  • تناقض گویی وزیر خارجه انگلیس در برنامه زنده تلویزیونی | ببینید مجری چطور کامرون را غافلگیر کرد
  • جشنواره تولیدات رسانه‌ای «روایت خدمت» در استان سمنان برگزار می‌شود
  • جشنواره «روستای دوستدار کتاب» در مازندران برگزار می شود
  • سوژه بکر و روایت داستانی در تولید مستند رادیویی نقش دارد
  • راهیابی دو فیلم ایرانی به جشنواره مسکو
  • قمر آریان؛ خورشیدی در قلمرو فرهنگ فارسی
  • احیای فرهنگ مستند سازی با برگزاری جشنواره پژواک | جشنواره پژواک؛ حرکت موفق و رو به رشد در عرصه مستندسازی رادیویی