Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، در پی درگذشت آیت‌الله سیّد محمود هاشمی شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو مجلس خبرگان رهبری جمهوری اسلامی ایران، مقامات مسئول و احزاب عراقی طی پیام‌هایی جداگانه، درگذشت ایشان را به دولت و ملت ایران، تسلیت گفتند.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی هاشمی شاهرودی پس از تحمل یک دوره سخت بیماری، شب گذشته (سوم دی ماه) دعوت حق را لبیک گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 پیامهای تسلیت برخی از مقامات و احزاب عراقی در ادامه می‌آید:

رئیس حزب «مجلس اعلای اسلامی»

«همام حمودی» رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق طی بیانیه‌ای اظهار داشت: با نهایت تاسف خبر درگذشت آیت‌الله هاشمی شاهرودی، رئیس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق و از بارزترین شاگردان شهید صدر که فقه مکتب او را دریافت کرده بود و متحمل شدیدترین شکنجه‌ها از سوی حزب بعث به دلیل دفاع از استاد و مربی خود شده بود و به علم‌ آموزی و جهاد در دفاع از مظلومیت مردم عراق ادامه داده بود، دریافت کردیم.

وی در ادامه درگذشت آیت‌الله هاشمی شاهرودی را به رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، مراجع عالیقدر  و امت اسلامی تسلیت گفت و اظهار داشت: ما با افتخار شیوه جهاد و علمی وی در خدمت امت اسلامی و تقویت پایه‌های کشورهای اسلامی و نیز پژوهش‌ها و دیدگاه‌های علمی او در فقه و قضاوت را  یادآور می‌شویم. با درگذشت وی جهان اسلام یک اندوخته علمی مبتکر ، نوآور و کم نظیر را از دست داد.

رهبر جریان حکمت ملی

«سید عمار الحکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق نیز در پیامی درگذشت آیت‌الله هاشمی شاهرودی را تسلیت گفت و طی پیامی اعلام کرد که با درگذشت آیت الله هاشمی شاهرودی، جهان اسلام شخصیتی بزرگ، اندیشمند و تأثیرگذار را از دست داد که در طول حیات مبارک خود از هیچ تلاشی برای اعتلای مبانی دین مبین اسلام فروگذار نکرد.

به نوشته دفتر رسانه‌ای رهبر جریان حکمت ملی در تهران، وی این مصیبت را به امت اسلامی، ملت ایران، محضر امام خامنه‌ای، دولت محترم ایران و بازماندگان ایشان تسلیت عرض کرده و برای آن مرحوم از درگاه خداوند رحمت و رضوان الهی را مسألت کرد.

حکیم در پایان این پیام با درخواست علو درجات برای آن مرحوم، برای خانواده و دوستان ایشان صبر جمیل آرزو کرد.

حزب الدعوة 

به نوشته پایگاه خبری «رووداو»، حزب «الدعوة» نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد: این مصیبت عظمی را به مراجع دینی و طلاب حوزه‌های علمیه در سراسر جهان، ملتهای ایران و عراق و کلیه دوست‌داران و مقلدان آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنیم.

در بیانیه این حزب به سوابق مبارزاتی مرحوم هاشمی شاهرودی اشاره شده و آمده است: وی از اساتید بزرگ درس خارج فقه در حوزه ، از حامیان راه حزب الدعوه اسلامی عراق و نیز مورد اعتماد آیت الله سید محمد باقر صدر و از برجسته‌ترین شاگردان او بود که در مبارزه علیه رژیم بعث مشارکت داشت و سابقه زندانی شدن در زندانهای بعث و متحمل شدن شکنجه‌های شدید را داشت. وی نخستین رئیس مجلس اعلای اسلامی در عراق و در دوره بعدی سخنگوی آن بود و در جمهوری اسلامی ایران، پست‌های زیادی را برعهده گرفت.

حزب «عصائب اهل الحق» 

این حزب به ریاست « قیس الخزعلی» نیز طی بیانیه‌ای درگذشت آیت‌الله هاشمی شاهرودی را تسلیت گفت و وی را قامت بلند علمی و دینی و انسان و عالمی بزرگ که خدمات شایانی برای دین و جهان اسلام داشته، دانست و از خدمات او به اسلام و مبارزه با استکبار جهانی تقدیر کرد.

در ادامه این بیانیه به تولد و تحصیل او در نجف اشرف و شاگرد نزد شهید آیت‌الله سید محمد باقر صدر و سایر علمای دینی در عراق، اشاره شد و آمده است که  نمی‌توان خطی انقلابی را که این عالم فقید در جهاد و مقاومت با سر دادن شعار اسلام ناب محمدی در مراحل مختلف مقابله با استکبار جهانی ترسیم کرده، فراموش کرد.

جماعت علمای عراق

به نوشته پایگاه خبری «المسلة»، جماعت علمای عراق نیز درگذشت آیت‌الله شاهرودی را طی بیانیه‌ای تسلیت گفت و وی را سمبل جاویدان انقلاب و جهاد توصیف کرد.

در بیانیه این جماعت ضمن ابراز تاسف شدید از درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام آمده است که آن مرحوم، عالمی بود که علم خود را در خدمت مردم گرفت.

در این بیانیه آمده است: با قلبهایی مومن به قضا و قدر الهی و ضرورت تسلیم بودن به تقدیر خدای عزوجل، خبر درگذشت آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی را دریافت کردیم و به شدت اندوهگین و غمگین شدیم. ما در جماعت علمای عراق، درگذشت این مرحوم را به جهان اسلام تسلیت می‌گوییم.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۰۸۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواب عجیب آیت الله هاشمی، ۶ ماه قبل از فوتش

محسن هاشمی ماجرای خواب عجیبی را تعریف می‌کند که آیت‌الله هاشمی ۶ ماه قبل از فوت آن را دیده و در خاطرات روزانه‌اش به آن اشاره کرده بود.   به گزارش خبرآنلاین، محسن هاشمی، رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی، ماجرای خواب عجیبی را تعریف می‌کند که آیت‌الله هاشمی ۶ ماه قبل از فوت آن را دیده و در خاطرات روزانه‌اش به آن اشاره کرده بود.   در فیلمی که از محسن هاشمی در فضای رسانه ای و مجازی منتشر شده، وی قطعه ای از این خاطرات را که در آن به خواب اشاره شده می خواند: «ساعت پنج صبح در حالی که رویای هولناکی می‌دیدم بیدار شدم. افرادی مرکب از مرد و زن و کودک بدون اجازه و اطلاع در محل اقامت که گاهی منزل‌مان و گاهی در محل‌های دیگر بود ورود می‌کردند. حرفی نمی‌زدند، اذیت هم نمی‌کردند و جواب سوالم را در مورد دلیل ورود و نحوه ورود نمی‌دادند.   «گاهی بیرون می‌رفتند و گاهی برمی‌گشتند و آخرین بار بی‌دلیل مشغول جابجا کردن وسایل زندگی من شدند، این اتفاق درحالی رخ داد که محافظان هم نبودند، می‌خواستم با آقای شجاعی، فرمانده محافظان، تماس بگیرم و اطلاع دهم، که میسر نمی‌شد.   احتمالاتی در تعبیر این خواب به ذهنم می‌رسد، از خداوند برای رفع شرم استمداد کردم و صدقه ای در نظر گرفتم و پس از نماز مجدد خوابیدم.» (پایان خاطرات روزانه)   محسن هاشمی سپس در جواب به این پرسش که آیا مرحوم آیت الله هاشمی، بعد از مشاهده این خواب، این اتفاق را با شما مطرح کردند یا خیر، پاسخ داد: بله اتفاقا چون با آقای مرعشی در سفر بودند، این موضوع مطرح شده بود، که بنده بعدا اطلاع پیدا کردم، اما مثل اینکه در آن زمان خیلی به این موضوع توجه نکرده‌بودند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها نقش جدی در جریان زیارت داشتند
  • ببینید | گلایه آیت الله هاشمی از بی ارزش شدن پولی ملی/ افغانی‌ها و عراقی‌ها ما را مسخره می کنند
  • پیام تسلیت سخنگوی شهرداری تهران در پی درگذشت مرحوم تبریزی
  • زندگی لاکچری قالیباف زیر ذره بین /رضاخان حزب اللهی‌ها، تکنوکرات می‌شود؟ /۵ پرده از زندگی سیاسی رئیس مجلس
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمان در پی درگذشت امام جمعه فقید بلوک جیرفت
  • پیام تسلیت آیت الله نورمفیدی در پی شهادت مامور گلستانی فراجا
  • ببینید | هشدار آیت‌الله هاشمی به دادن اختیارات به شورای نگهبان در سال ۶۳
  • خواب عجیب آیت الله هاشمی، ۶ ماه قبل از فوتش
  • محمدعلی علومی درگذشت
  • (ویدئو) بغض محسن هاشمی درباره خواب عجیبی که آیت‌الله هاشمی ۶ ماه قبل از فوت دید