Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار حمید یزدانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: میراث فرهنگی، هویت ملی و اسلامی و جزئی افتخارات گذشته ایران است که وظیفه ما حفظ و حراست از آن می‌باشد.

وی ادامه داد: قم عش آل محمد است و قبل از ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به این دیار، قم در زمان اشعریان و بعد از آن پایگاه تشیع بوده است که آثار و بقایای تاریخ کهن قم در شهر باقی است و یکی از سه ماموریت کلیدی سازمان میراث فرهنگی آن است که با تمام وجود این آثار و ابنیه را حفظ و حراست نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: تاریخ گذشتگان، عبرت آیندگان است و برای حفظ بافت تاریخی باید تدابیری اندیشیده شود. چرا که ساختمان‌های آسمان خراش به هویت و فرهنگ شهر ضربه خواهد زد.

صنایع دستی در کشور مغفول مانده است

وی گفت: صنایع دستی در کشور مغفول مانده است در حالی که هنرهای سنتی ایران قابل عرضه به دنیاست و رابطه متقابلی با صنعت گردشگری دارد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که بعضی از کشورها بدون منابع نفت کشور خود را از طریق گردشگری اداره می‌کنند، افزود: تفاوت ایران اسلامی با دیگر کشورها این است که معیارهای دارد و پایبند به اصول است که آنها را نباید تحت الشعاع گردشگری قرار دهیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: با حفظ اصول و با توجه به ظرفیت زائرپذیری شهرهایی مانند قم می‌توانیم فضای ایران هراسی و اسلام هراسی را با ورود هر گردشگری به یک پیام صلح تبدیل کنیم.

کد خبر 4495195

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه قم میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۰۸۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرغامی: آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است/ حال مردم خوب است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز گزارشی که در جلسه دولت قرار دادم مورد تأیید همه وزرا و رئیس جمهور قرار گرفت، زیرا مردم دین دار هستند.

وی افزود: یک بخشی از جامعه تشخیص می‌دهد که به روزه داری بپردازند و سفر‌ها و گردشگری خود را به بعد از ماه مبارک رمضان موکول کنند.

ضرغامی گفت: وقتی مردم سفر می‌روند بالاخره در کنار همه مشکلاتی که دارند به گردشگری می‌پردازند نشان دهنده حال خوب مردم است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تأکید کرد: برخی از دستگاه آمار‌هایی ارائه می‌دهند که بسیار غلط است، همه آمار‌ها نشان دهنده افزایش گردشگری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار شد
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • ضرغامی: آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است/ حال مردم خوب است
  • ادعای عبور آزادراه قائمشهر_ ساری از محوطه تاریخی پایه علمی ندارد
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز