Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،  یوسف خدادادی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان اردبیل با بیان اینکه 85 درصد جرائم در حاشیه شهرها اتفاق می افتد افزود: به دلیل نابسامانی ها و ناهماهنگی های موجود در ارائه خدمات به حاشیه شهرها از حیث امکانات فرهنگی، اجتماعی  بیشترین جرائم در حاشیه شهرها اتفاق می افتد و نظارت کافی و منسجمی بر اینکونه از بافت شهری متأسفانه وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حاشیه نشینی علاوه بر تبعات منفی اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی موجب برهم خوردن چهره شهرشده و نیز مسایل امنیتی و بسیاری از موارد دیگر را به دنبال می آورد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل اظهار داشت: توانمند سازی و ایجاد اشتغال در روستاه ها بعنوان مهمترین راهکار و اولین گام اساسی در راستای پیشگیری از مهاجرت به شهرها می باشد که در این خصوص باید برای روستا های در معرض مهاجرت برنامه ریزی و تسهیلات خوبی برای اشتغال آفرینی در روستا ارائه شود.

خدادادی دومین گام در راستای پیشگیری از توسعه بی رویه حاشیه نشینی را اقدامات در مقصد دانست و افزود: خوشبختانه در همین راستا در استان اردبیل به پیشنهاد معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مدیریت واحد پیشگیری از تخلفات شهری با همکاری و هماهنگی 16 دستگاه اجرایی  و به منظور مقابله با ساخت و سازهای بی رویه در چند سال اخیر تشکیل شده و این مدیریت توانسته است اقدامات خوب و مطلوبی در مقابله به تخلفات شهری ارائه نماید. که این طرح بعدا بعنوان یک طرح ملی به 14 استان دیگر کشور ارائه شده و در تعدادی از آنها اجراء می گردد.

وی مرحله بعدی راهکار پیشگیری از ساخت و ساز های غیر مجاز و سکونت گاههای غیر رسمی را مدیریت حاشیه نشینی موجود در ارائه خدمات فرهنگی، رفاهی، اجتماعی و غیره ذکر کرد تا این موضوع از کنترل خارج نشود.

انتهای پیام/ح

توانمند سازی و ایجاد اشتغال روستائیان مهمترین راهکار پیشگیری از مهاجرت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادگستری اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۰۹۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اردبیل از راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، دلاور زارعی اظهار کرد: با توجه به ارتقای خدمات شهری و بهبود وضعیت ترافیکی با همکاری سازمان‌های مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل و فاوای شهرداری اردبیل، سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو، راه‌اندازی شد.

وی افزود: همشهریان عزیز می‌توانند با مراجعه به آدرس https://ardabilman.ir و بخش حمل‌ونقل و ترافیک از خدمات پارک حاشیه‌ای استفاده کنند.

زارعی بیان کرد: با توجه به اینکه همه خدمات شهری در سامانه جامع خدمات شهروندی (اردبیل من) تجمیع شده است، شهروندان محترم با مراجعه به آدرس فوق و نصب این اپلیکیشن از قسمت صفحات، بدون نصب سایر نرم‌افزارها می‌توانند از همه خدمات شهرداری اردبیل بهره‌مند شوند.

کد خبر 748840

دیگر خبرها

  • کاهش سرقت در اردبیل
  • آغاز طرح مدیریت مکانیزه پارک حاشیه ای خودرو در اردبیل
  • راه‌اندازی سامانه مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای خودرو در اردبیل
  • مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است
  • وقوع مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان
  • ضریب اشغال بیمارستان سبلان اردبیل به ۸۵ درصد رسید
  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه گذاری را از بین می‌برد