Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، میثم حسین زاده، سرپرست هیئت باستان شناسی با اشاره به کشف گورستانی از دوران تاریخی در رامهرمز گفت: کاوش نجات بخشی در مسیر اجرای طرح آبرسانی دشت رامهرمز –محدوده جوبجی با هدف نجات بخشی آثار تاریخی موجود در مسیر اجرای کانال در محدوده عرصه پیشنهادی محوطه تاریخی جوبجی و در ادامه کاوش‌ها و گمانه زنی‌های سال ۱۳۹۳ آرمان شیشه گر در محدوده اعلام شده به عرض ۱۰ و طول ۱۵۰ متر برنامه ریزی و آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: در نتیجه این مرحله از کاوش‌ها تاکنون بقایا و شواهد استقرارهای از دوره ایلام نو، پارتی و اسلامی به همراه شواهدی از تدفین انسانی مربوط به دوره ایلامی و پارتی به شکل گورهای چاله‌ای ساده و تابوت‌های سفالین به همراه گورنهاده‌هایی از نوع ظروف سفالین لعابدار و ساده بدست آمده است.

حسین زاده تصریح کرد: بر پایه نتایج حاصل از کاوش، می‌توان گفت این بخش از محوطه گورستانی متعلق به دوران تاریخی بوده که در قرون میانی دوران اسلامی نیز مورد استفاده گروه‌های کوچ نشین قرار گرفته، علاوه بر آن شواهدی از کاربری صنعتی(کارگاه پخت سفال) مشاهده می‌شود.

گفتنی است؛ کاوش نجات بخشی محدوده جوبجی رامهرمز خوزستان با مجوز ریاست پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در حال انجام است.

انتهای پیام/گ

کشف ظروف تاریخی در دل خاک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی بافت فرسوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۰۹۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز

بهروز حقیقی رئیس اداره دامپزشکی رامهرمز گفت: پیرو گزارش واصله به واحد نظارت بر بهداشت عمومی اداره دامپزشکی شهرستان در خصوص حمل ۳ لاشه دام سبک با ماشین شخصی از کشتارگاه دام شهرداری به محل قصابی، واحد متخلف با دستور دادستانی و حضور کارشناسان دامپزشکی و پلیس اماکن پلمب گردید.

بهروز حقیقی با اشاره به اینکه هر گونه کشتار دام خارج از ضوابط بهداشتی دامپزشکی کشتار غیر بهداشتی تلقی می‌گردد گفت: حمل و نقل دام کشتار شده در کشتارگاه می‌بایست با ماشین سردخانه دار دارای مجوز دامپزشکی انجام شود است و در غیر اینصورت تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی می‌گردد و بازرسان بهداشتی دامپزشکی با واحد‌های متخلف از طریق مراجع قانونی برخورد می‌نمایند.

حقیقی می گوید: شهروندان محترم ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی، فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و با نشان دامپزشکی درج شده بر روی محصولات خریداری و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در این خصوص سریعا به اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز اطلاع رسانی کنند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رامهرمز در پایان به عرضه کنندگان متخلف فرآورده‌های خام دامی هشدار داد در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی دامپزشکی که سلامت و بهداشت عمومی مصرف کنندگان را به خطر بیندازند با قاطعیت برخورد خواهد شد

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • (ویدئو) جسد‌های باستانی ۲۷۰۰ در رامهرمز از بین رفتند
  • مسئولان زنجانی برای نجات پل تاریخی میربهاءالدین به خط شدند
  • ساخت و ساز در یک شهرک جیرفت با شکایت میراث متوقف شد
  • بازگشت قریب الوقوع بیت کوین به ۳۰ هزار دلار
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • استحکام‌بخشی فلک‌الافلاک نیازمند ۲۰ میلیارد/ طرحی که ۱۴ساله شد!
  • استحکام‌بخشی «فلک‌الافلاک» نیازمند ۲۰ میلیارد/طرحی که ۱۴ساله شد!
  • نجات جوجه جغد‌هایی که به بیرون لانه پرتاب شده بودند + فیلم
  • کشف قبرستان باستانی در محل ساخت نیروگاه
  • کشف یک گورستان باستانی در محل ساخت نیروگاه