Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بحران استانداری البرز با تاکید بر اهمیت نقش مهندسان ناظر در کاهش خسارات ناشی از بلایای طبیعی، تصریح کرد: با توجه به مهاجرپذیری و تراکم جمعیت بالای استان البرز، ساختمان ها با طبقات بالا، گسترش یافته که باید با تدابیر نظام مهندسی، ایمن سازی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی مهرور امروز در همایش روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش خطرات ناشی از گاز و بلایای طبیعی که با شعار تدبیر در حوادث برای کاهش خسارات در راستای اقتصاد مقاومتی، برگزار شد، اظهار داشت: 5 دی ماه و سالگرد وقوع زلزله بم، برای ایران و ایرانی، روز خاص محسوب می شود و دلیل برگزاری این همایش، اطلاع از چگونگی حفظ جان و مال شهروندان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با عنوان اینکه سه اولویت برتر در حوزه مدیریت بحران، پیش بینی، پیشگیری و آموزش است، افزود: باید بدانیم چگونه می توان در حوزه پیشگیری و پیش بینی از خسارات چندین میلیاردی جلوگیری کرد.

مهرور با اشاره به اینکه برای پیشگیری از خسارت های ناشی از حوادث طبیعی باید به طرح های آموزشی توجه بیشتری داشت، گفت: از هر 31 حادثه که در کشور، رخ می دهد، استان البرز 21 حادثه را تجربه کرده است و سال گذشته بعد از 170سال، زلزله 5.2 ریشتری در این استان تجربه شد لذا وقوع زلزله های شدیدتر در استان البرز دور از ذهن نیست.

وی با تاکید بر اهمیت نقش مهندسان ناظر در کاهش خسارات ناشی از بلایای طبیعی، تصریح کرد: با توجه به مهاجرپذیری و تراکم جمعیت بالای استان البرز، ساختمان ها با طبقات بالا، گسترش یافته که باید با تدابیر نظام مهندسی، ایمن سازی شود.

مهرور با عنوان اینکه علاوه بر ساختمان های مسکونی، نظارت بر ساختمان های اداری، پل ها و سازه های عمرانی، مهم است، گفت: برای ساخت سازه های عمرانی با توجه به تجارب وقوع زلزله های مختلف در کشور باید برای امدادرسانی، تدابیر جدی، لحاظ کرد و در این میان ایمن سازی انشعابات برق، آب و گاز از دیگر موارد مهمی است که غفلت از آن علاوه بر ویرانی سازه، حوادث جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

وی ضمن تاکید بر آموزش و پیشگیری، گفت: تیم مهندسان شهرداری باید پیش از احداث سازه های عمرانی ضمن نظارت کامل سازه از کنترل و مدیریت انشعابات نیز آگاهی کسب کنند.

 

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها دی ماه زلزله ساخت و ساز گاز مدیریت بحران جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۰۹۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه ویژه به کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کردستان

نماینده ولی فقیه در کردستان بر لزوم حفاظت از زیرساخت‌ها و نیروی انسانی سازمان فنی و حرفه‌ای در استان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، شامگاه دوشنبه _دهم اردیبهشت_ در دیدار با معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سنندج اظهار داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای سرمایه‌ای است که به صورت گسترده در حال فعالیت بوده و کارکنان دلسوز و مجربی دارد.

وی بر لزوم حفاظت از زیرساخت‌های این سازمان در استان تاکید کرد و افزود: نگهداری از آن توجه ویژه‌ای را می‌طلبد.

نماینده ولی فقیه در کردستان خاطرنشان کرد: بیشتر افراد ماهر در این حرفه در حال بازنشستگی هستند بنابراین ضروری است برای استخدام افراد جدید تدبیری شود چرا که نیروی انسانی کافی در استان وجود دارد.

حجت‌الاسلام پورذهبی با اشاره به زیرساخت‌های مناسب در دانشگاه فنی و حرفه استان خواستار حمایت مسئولان و رسیدگی به وضعیت نیروی انسانی آن شد.

وی با اشاره به اینکه در کردستان مشکلات زیادی در خصوص بیکاری وجود دارد، تصریح کرد: تمرکز دشمن همواره بر استان‌های مانند کردستان و سیستان و بلوچستان است و می‌طلبد که توجه ویژه‌ای به این استان‌ها شود تا شاهد به ثمر نشستن زحمات دولت نیز باشیم.

کد خبر 749190

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی ۱۶ هزار تخت بیمارستاتی در دولت سیزدهم
  • روش‌های نوین ساختمان سازی در سال جدید
  • آسمان‌خراش‌ها؛ قاتل یا ناجی شهرها؟
  • آیت‌الله مرتضوی: «حفظ نظام» به معنای نظام عام اجتماعی است؛ نه نظام سیاسی
  • ضرورت متناسب سازی دروس دانشگاهی با نیاز صنعت فولاد کشور
  • ضرورت توجه ویژه به کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کردستان
  • آغاز ساخت ستاد فرماندهی آتش نشانی ۱۲۵ در بندرعباس
  • ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار
  • عملکرد نه چندان خوب بانک ملت در 9 ماهه
  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار