Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تی آر تی ترکیه، سازمان عفو بین‌الملل با استناد به گزارش‌های معتبر اعلام کرد پلیس سودان در جریان تظاهرات ضد دولتی این کشور در هفته گذشته 37 تن از معترضان را کشته‌ است.

در بیانیه‌ دیده‌بان حقوق‌بشر مستقر در لندن اعلام شد استفاده‌ پلیس سودان از نیروهای مرگبار علیه معترضان غیرمسلح «بسیار بی‌رحمانه» بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ائتلافی از اتحادیه مشاغل مستقل سودان، خواستار برپایی یک راهپیمایی به سمت کاخ ریاست‌جمهوری در خارطوم، پایتخت این کشور، در روز سه‌شنبه شده‌ است. دو حزب سیاسی بزرگ سودان از طرفداران خود خواسته‌اند در این راهپیمایی شرکت کنند.

اعتراضات مردم سودان در ابتدا به افزایش قیمت‌ها، کمبود مواد غذایی، سوخت و کالاهای اساسی بود، اما کم‌کم این اعتراضات مقاصد سیاسی یافت و معترضان خواستار کناره‌گیری عمرالبشیر، رئیس‌جمهور این کشور، شدند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آفریقا تظاهرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۰۹۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار اتوبوس‌های زندان در محوطه دانشگاه کلمبیا

پلیس نیویورک با استقرار اتوبوس‌های زندان در محوطه دانشگاه کلمبیا و به پرواز درآوردن پهپادهای شناسایی، به تسخیر یکی از ساختمان‌های این دانشگاه توسط معترضان به جنگ غزه پایان داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، پلیس نیویورک با استقرار اتوبوس های زندان در محوطه دانشگاه کلمبیا و به پرواز درآوردن پهپادی که فیلم ها و عکس های دانشجویان معترض را در تلفن های همراه آنان نشان می داد، به تسخیر یکی از ساختمان های این دانشگاه توسط معترضان به جنگ غزه پایان داد.

براساس این گزارش، تسخیر یکی از ساختمان های دانشگاه کلمبیا از سوی معترضان حامی فلسطین در حالی است که پهپادهای شناسایی پلیس برفراز آسمان این دانشگاه به پرواز درآمد و دانشجویان معترض را شناسایی کرد و تصاویر آنها را در تلفن های همراهشان پخش کرد.

همچنین نیروهای گارد پلیس در مقابل درب ورودی دانشگاه به صف ایستاده و اتوبوس های زندان را برای دستگیری و انتقال دانشجویان به زندان معترض آماده کردند.

این در حالی است که مقامات دانشگاه، رهبران دانشجویان معترض را که بیش از دو هفته است در محوطه دانشگاه چادرهای اعتراضی خود را برپا کرده‌اند، به یک جلسه دعوت کردند. در حالی که جلسه قبلی آنان بی نتیجه پایان یافته بود.

در همین زمان، پلیس ده‌ها نفر از جمله 30 دانشجو و 6 فارغ التحصیل و دو کارمند دانشگاه را به اتهام ورود غیرقانونی دستگیر و چادرهای معترضان در این ساختمان را جمع آوری کرد.

براساس این گزارش، دقایقی پیش از جمع آوری این چادرها، مسئولان دانشگاه محوطه اصلی این خوابگاه را مسدود کرده و هرگونه رفت و آمد به آن را برای دانشجویان، کارکنان امنیتی و دیگر کارکنان دانشگاه محدود کردند. سپس پلیس 10 دقیقه به دانشجویان معترض فرصت داد تا برای پایان دادن به اعتراض و تخلیه چادرهای خود تصمیم بگیرند اما آنها از این کار خودداری کردند. دانشجویان نیز پیامی را در تلفن های همراه خود دریافت کردند که در آن گفته شده بود: سرپیچی از این دستور ممکن است منجر به اقدامات انضباطی شود.

در نهایت در عرض چند دقیقه، پلیس همه افراد بیرون خوابگاه همیلتون را تخلیه و به دانشجویان ساکن خوابگاه دستور داد تا پیش از بسته شدن درب ها، به خوابگاه بروند. کارکنان امنیتی دانشگاه دستور دادند هر کسی که ساکن خوابگاه نیست باید در لابی بماند. دهها نفر این کار را انجام دادند.

حدود 6 روز پیش دانشجویان معترض حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا، ساختمان خوابگاه همیلتون در این دانشگاه را تسخیر کردند.

شبکه خبری سی‌ان‌ان با انتشار تصاویر ویدئویی گزارش داد که معترضانی که خوابگاه همیلتون را تسخیر کرده‌اند، بنرهایی را از پنجره‌های ساختمان بیرون قرار داده‌اند که به‌روی آنها «انتفاضه» نوشته شده است.

صبح همان روز مقامات دانشگاه کلمبیا اعلام کردند تعلیق دانشجویان معترض حامی فلسطین را که کمپ‌های اعتراضی خود در محوطه دانشگاه را ترک نکنند، آغاز خواهند کرد.

در همین حال جان کربی هماهنگ کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در واکنش به تسخیر ساختمان دانشگاه کلمبیا در نیویورک توسط دانشجویان، اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا معتقد است اقدام دانشجویان دانشگاه کلمبیا برای تسخیر ساختمان قطعا رویکرد غلطی است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز طی اظهاراتی از رژیم اسرائیل اعلام حمایت کرد و گفت که علی رغم تظاهرات و مخالفت‌های اخیر در دانشگاه‌های آمریکا به جنگ غزه، او در سیاست‌های خود در قبال منطقه بازنگری نخواهد کرد.

رئیس جمهور آمریکا گفت که در هیچ یک از محوطه‌های دانشگاه‌های آمریکا جایی برای گفتمان خشونت و یهودی‌ستیزی وجود ندارد. تظاهرات ضد جنگ علیه غزه او را مجبور نکرده است که در سیاست‌های خود در قبال منطقه بازنگری کند.

او همچنین گفت: تظاهرات صلح‌آمیز قانونی است اما خشونت قانونی نیست. دانشجویان حق آزادی بیان دارند اما باید از حاکمیت قانون پیروی کنند. گارد ملی نباید در تظاهرات‌های دانشجویی در محوطه‌های دانشگاه‌ها مداخله کند.

همچنین بنا بر اعلام رسانه‌های آمریکایی، تظاهرات در محوطه دانشگاه کالیفرنیا درباره جنگ غزه، به درگیری بین معترضان حامی فلسطین و گروهی از طرافداران اسرائیل، تبدیل شد.

در همین حال، رسانه‌های آمریکا گزارش دادند که نیروهای پلیس آمریکا از آغاز جنبش دانشجویی در حمایت از فلسطین، در 25 دانشگاه این کشور در 21 ایالت، بیش از 1000 دانشجوی معترض به جنایت‌های رژیم اسرائیل در غزه را بازداشت کرده‌اند.

همچنین براساس اعلام رسانه ها، پلیس چادرهای معترضان حامی فلسطین در دانشگاه ویرجینیا را جمع آوری و دستکم 25 نفر را دستگیر کرد.

مقامات دانشگاه ویرجینیا در بیانیه‌ای اعلام کردند معترضان بسیاری از سیاست های دانشگاه از جمله برپایی چادر و استفاده از بلندگو و دیگر ادوات تولید صداهای بلند را زیر پا گذاشته‌اند.

علاوه بر این، اداره پلیس شیکاگو نیز اعلام کرد حدود 50 معترض حامی فلسطین به اتهام ورود غیرقانونی، مقابل موسسه هنر شیکاگو بازاشت شدند.

اداره پلیس لس آنجلس نیز در بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس گفت: به دلیل اقدامات خشن متعدد در بین معترضان در محوطه دانشگاه، ماموران پلیس به درخواست مسئولان دانشگاه یو سی ال ای، پاسخ داده و وارد دانشگاه شدند تا نظم و امنیت عمومی را بار دیگر برقرار کنند.

پلیس آمریکا همچنین برای خارج کردن دانشجویان معترض به جنگ غزه در دانشگاه تگزاس از محوطه دانشگاه به اسپری فلفل متوسل شد.

موج اعتراضات حمایت از فلسطین در محوطه‌های دانشگاه‌های آمریکا بعد از دستگیری صدها نفر از معترضان در دانشگاه کلمبیا گسترده‌تر شده و بعد از سرایت به اکثر دانشگاه‌های این کشور در حال گسترش به دانشگاه‌های سایر کشورهای دنیا است.

اعتراضات از دانشگاه کلمبیا در نیویورک از 17 آوریل آغاز شد و دانشجویان معترض خواستار قطع رابطه این دانشگاه با نهادهای اسرائیل که در جنگ غزه نقش دارند شدند. معترضان در دانشگاه‌های دیگر نیز خواسته‌های مشابهی دارند.

بایدن: دانشگاه‌ جای یهودی‌ستیزی نیستیورش پلیس آمریکا به دانشگاه کلمبیادانشگاه براون آمریکا سرانجام به خواسته دانشجویان تن داد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشدید خشونت‌ها علیه سیاستمداران، چالشی برای آلمان
  • چرا دولتمردان آمریکا از خشونت‌ علیه دانشگاهیان این کشور در برابر دوربین‌ها ابایی ندارند؟
  • استقرار اتوبوس‌های زندان در محوطه دانشگاه کلمبیا
  • ادامه اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا؛ بازداشت ۲۵ نفر در دانشگاه ویرجینیا
  • اعلام وضعیت انسانی اضطراری در سودان / مردم از گرسنگی علف می خورند/ گزارش های تکان دهنده از تعرض جنسی به آوارگان
  • تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان صهیونیست
  • تشدید تحریم‌های انگلیس علیه شهرک‌نشینان افراطی اسرائیلی
  • خشونت علیه دانشجویان و اساتید ذات واقعی آمریکا را نشان داد
  • بازداشت ۲ هزار نفر از معترضان حامی فلسطین در آمریکا