Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی زاده با اشاره به اینکه مهمترین مشکل دانشگاه فرهنگیان قدیمی و فرسوده بودن فضای فیزیکی ساختمان هاست، گفت: سرانه فضای ورزشی و رفاهی برای دانشجویان بسیار کم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «ایرج مهدی زاده» امروز ( 4 دی) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان خراسان جنوبی اظهار کرد: نسبت خروجی دانشگاه فرهنگیان به نسبت نیاز آموزش و پرورش خراسان جنوبی بسیار کم است لذا باید با پذیرش دانشجو بیشتر این فاصله کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون یک هزار و 600 نفر از دانشگاه فرهنگیان استان فارغ التحصیل شدند، افزود: امسال آموزش و پرورش استان با کمبود یک هزار و 71 معلم مواجه بوده است در حالی که ورودی به آموزش و پرورش تنها 300 نفر بوده است.

 

مهدی زاده تاکید کرد: دانشگاه فرهنگیان باید ظرفیت پذیرش دانشجو را برای جبران کمبود معلم در استان افزایش دهد.

 

وی با اشاره به اینکه مهمترین مشکل دانشگاه فرهنگیان قدیمی و فرسوده بودن فضای فیزیکی ساختمان ها دانست و ادامه داد: در حال حاضر به لحاظ تجهیزات مشکلی وجود ندارد اما سرانه فضای ورزشی و رفاهی برای دانشجویان بسیار کم است.

 

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی بیان داشت: علی رغم تلاش های متعددی که صورت گرفته 20 هکتار زمین داریم که سه هکتار در اختیار دانشگاه قرار گرفته  و تلاش می شود آن را جزو پروژه های ملی دانشگاه بیاوریم.

 

مهدی زاده با بیان اینکه خراسان جنوبی جزو 10 طرح پروژه های ملی برای تاسیس پردیس‌ها در کشور است، عنوان کرد: امیدواریم ساخت این سه هکتار زمین برای دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی  امسال در پروژه‌های ملی لحاظ شود.

 

وی با بیان اینکه مجوز توسعه چهار هزار متر زیربنا در دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی گرفته شده، تاکید کرد: اگر قرار است دانشگاه فرهنگیان در خراسان جنوبی توسعه پیدا کند و از تمام ظرفیت ها برای تامین معلم مورد نیاز استان استفاده کنیم باید عزم ملی و استانی وجود داشته باشد و همه مسئولان پای کار بیایند؛ ما نمی توانیم تنها به اتکای دانشگاه فرهنگیان برنامه های توسعه‌ای را پیش ببریم.

 

مهدی زاده با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان نیازمند نگاه ویژه مسئولان و خیران است، گفت: در استان مجمع خیران راه اندازی شده است و درخواست داریم خیران نظر خود را معطوف به دانشگاه فرهنگیان کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه تربیت معلم هنر برتر در اجتماع است، افزود: اگر نسبت به آموزش معلمان جامعه قصور کنیم فردا تمام جامعه را تحت تاثیر قرار خواهیم داد چرا که فرزندان خودمان را نخواهیم توانست به خوبی پرورش دهیم.

 

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: آیت الله هاشمی شاهرودی مجلس خبرگزاری شبستان شیراز کانون های فرهنگی هنری مساجد هفته پژوهش شب یلدا حماسه 9 دی مراجع و علماء چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی توسعه فضای آموزشی پذیرش دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۱۰۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران در گردهمایی اساتید، کارکنان و دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه فرهنگیان استان، ضمن گرامیداشت هفته و روز معلم، اظهار داشت: همانطوری که نمی‌توان حق پدر و مادر را ادا و با آنان تسویه حساب کرد، حق معلم هم همینطور است، حق شهدا هم همین است.

آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: نظرم این است که در دانشگاه‌ها همچون آموزش و پرورش انجمن اولیا مربیان باید باشد، نورچشمی‌های آینده ایران فرزندان خانواد‌ه‌های ایثارگر هستند.

نماینده ولی فقیه در مازندران، اعلام کرد: یادگاران شهدا همچون شهیدان باید مملکت را روشن کنند، شهدا باید جایگزین فیزیکی (نیروی انسانی) داشته باشند، باید نسل اضافه کنیم، ما مشکل پیری جمعیت از آسیب‌های مهم آینده ایران است، باید فرهنگ‌سازی شود ازدواج در سن و سال مناسب، فرزندآوری در سن مناسب انجام شود.

عضو خبرگان رهبری در ادامه بیان کرد: دومین جایگزین شهدا جایگزین ارزشی است، آزادی، عزت، شرافت، عشق به خدا، اهل بیت (ع)، ایثار، فداکاری، صداقت، سلامت و ... باید در جامعه موج بزند که اینها از یادگار شهداست.

این مسئول عنوان کرد: امیدواریم جسم و روح خانواده‌های شهدا با عبادت گره بخورد، این سنگرنشینان در سنگر عبادت بودند، نماز شب و نماز اول وقت را فراموش نمی‌کردند، دانشجویان ما هم باید در همین سنگر حضور پیدا کنند.

وی اعلام کرد: مدارس دولتی ضعیف، هزینه‌های تعلیم و تربیت روی دوش خانواده‌ها، آنوقت به بعد تربیتی و ارزشی، نماز، دغدغه‌های شهدا چقدر توجه می‌شود؟ دانشگاه فرهنگیان خودش باید تقویت شود، همان چند سالی که تربیت معلم تعطیل شد در واقع خیانت بود، برون‌سپاری تعلیم و تربیت به مدارس غیرانتفاعی که مثل قارچ بی‌در و دروازه روئیده شده خودش یک خطا و اشتباه بود، 

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره آموزشی تربیتی معراج در فرخ شهر
  • لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان
  • آغاز ثبت‌نام دوره‌های مهارت آموزی نومعلمان در دانشگاه فرهنگیان
  •  ۲۰ اردیبهشت‌ماه آخرین‌ مهلت تبدیل پروانه کسب فیزیکی به الکترونیکی
  • پیشرفت فیزیکی بیمارستان کسری به ۹۸ درصد رسید
  • آخرین تغییرات کنکور؛ «نه» مردان به شغل معلمی
  • ساختمان‌های دانشگاه فرهنگیان بجنورد تکمیل شود
  • این دانش‌آموزان و طلاب از امسال بدون کنکور معلم می‌شوند
  • پذیرش بدون کنکور استعدادهای برتر ملی ‌در دانشگاه فرهنگیان
  • آغاز اجرایی سازی آیین نامه پذیرش استعداد‌های برتر ملی دانشگاه فرهنگیان از خرداد ماه