Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴  ندا جعفری: رئیس جمهور صبح امروز با حضور در مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه سال ۹۸ را تقدیم کرد. دولت در این لایحه ۴۷۸هزار میلیارد تومان منابع درآمدی از محل مالیات، واگذاری ، نفت و ... برای خود پیش‌بینی کرده است. این عدد در لایحه اولیه دولت که سه هفته قبل تقدیم مجلس شده بود، ۴۳۳هزار میلیارد تومان بود از این میزان ۲۶۲، ۹۴۵، ۲۶۴ میلیون ریال جمع کل بودجه استانی سال آینده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگاهی به تصویر کلان بودجه استانی ۹۸ نشان می‌دهد استان‌های مرکزی، سمنان، قم، چهارمحال و بختیاری، زنجان قزوین و خراسان شمالی و البرز کمترین بودجه و استان‌های خوزستان، فارس، سیستان و بلوچستان، تهران، خراسان رضوی، اصفهان ، مازندران و آذربایجان غربی بیشترین بودجه را به خود اختصاص داده‌اند.

اما نگاهی به جدول بودجه ۹۷ نشان می‌دهد برخی استان‌های ته‌جدولی، همان استان‌هایی هستند که در زمره استان‌های محروم و کم‌برخوردار و کم‌توسعه جای گرفته و شاید بیش از هر استان دیگری نیازمند کمک‌های مالی و اعتباری دولت هستند؛ استان‌هایی مثل خراسان شمالی و جنوبی.

البته یزد، ایلام، قم، زنجان، خراسان‌های شمالی و جنوبی، سمنان و قزوین، هشت استان ته‌جدول هستند که میزان سهمشان از بودجه سال ۹۷ تقریبا به یک اندازه است، در این میان خراسان‌های محروم و کم‌توسعه شمالی و جنوبی و سمنان و قزوین، چهار استان انتهای جدول هستند که نمایندگان آن‌ها در مجلس هم رضایت چندانی از این وضع ندارند.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 بودجه استانی بودجه 98 مجلس کم برخوردار محروم لایحه بودجه 98 لایحه بودجه سال 98 بودجه استان ها سال 98 استان های محروم بودجه استان های محروم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۱۰۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام خواننده رکورددار اجرای کنسرت در سال ۱۴۰۲ بود؟

مجید رضوی از خوانندگان جوان کشورمان در سال ۱۴۰۲ با ۲۶۷ نوبت اجرای زنده، رکورد بیشترین تعداد اجرا در این سال را از آن خود کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، موضوعی که موسیقی ایران در سال ۱۴۰۲ را متمایز از دیگر هنرها می‌کرد رونق کنسرت‌ها بود و بر همین اساس ۷ سالن تهران و سالن‌های شاخص شهرستان‌ها سال پر رفت‌وآمدی را از سر گذراندند؛ در این یک سال شاهد بودیم که در تمام گونه‌های موسیقی بلیت کنسرت‌ها در کمترین زمان ممکن به فروش می‌رفت و سانس‌ها افزوده می‌شد.

مدت‌هاست که میانگین کنسرت ماهانه کشور، نزدیک به ۵۰۰ نوبت اجراست؛ اجراهایی که اگر بخواهیم ظرفیت میانگین سالن‌های آن را ۲۰۰۰ صندلی در نظر بگیریم، به عدد ۱ میلیون مخاطب می‌رسیم که به‌طور قطع یک شاخص آماری قابل قبول به حساب می‌آید؛ از سویی اضافه شدن فرهنگسرای بهمن به سالن‌های کنسرت پاپ برای جشنواره موسیقی فجر استقبال مردم را بیش از پیش کرد و ۱۴۰۲ برای خواننده‌ها و گروه‌های موسیقی روزهای خاطره‌انگیزی را برای آن‌ها رقم زد.

سال ۱۴۰۲، برای اجراهای پاپ کشور، یک سال خوب بود و بر همین اساس تعدد اجراها در کنار وفور سبک‌های مختلف سبب شد تا مخاطبان به راحتی کنسرت مورد علاقه خود را انتخاب کنند؛ در سالی که کنسرت‌های پاپ، رکورد خوبی را به لحاظ کمیت شاهد بود، مجید رضوی بیشترین اجرا را در اختیار خود قرار داد؛ طبق بررسی‌های به‌عمل آمده، مجید رضوی موفق شد تا در سال جاری، ۲۶۷ اجرای داخلی را تجربه کند، یعنی اگر دو ماه محرم و صفر را از مجموع سال فاکتور بگریم به این نتیجه می‌رسیم که رضوی در هر ماه، ۲۶/۲ اجرا را تجربه کرده است که یک آمار خیره‌کننده در این حوزه به شمار می‌رود.

کد خبر 739332

دیگر خبرها

  • درایام نوروز؛ ۱۰ فوتی در تصادفات جاده‌ای خراسان شمالی
  • کدام خواننده رکورددار اجرای کنسرت در سال ۱۴۰۲ بود؟
  • تخصیص بیشترین ارز برای واردات خودرو و قطعات
  • مالیات افزایش می‌یابد/وزیر اقتصاد: رسما مخالفت خود را با تصمیم مجلس برای افزایش بار مالیاتی اعلام کردیم
  • ورود ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به سد‌های خراسان شمالی
  • منظور: بودجه ۱۴۰۳ بدون کسری است/ بیشترین تخصیص ارز برای واردات خودرو و قطعات صورت گرفته است +فیلم
  • سود بانکی سال ۱۴۰۳ چقدر است؟/ بیشترین سود سپرده در کدام بانک پرداخت می‌شود
  • ورود ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به سد‌های خراسان‌شمالی
  • بیشترین سود سپرده در کدام بانک پرداخت می‌شود /سود 100 میلیون سپرده چقدر است؟
  • جاده شیروان به بجنورد بیشترین میزان تردد را ثبت کرد