Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان در پیامی رحلت آیت الله هاشمی شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجاهد نستوه و یار دیرین امام راحل و یاور مقام معظم رهبری را به خانواده ایشان و ملت شریف ایران تسلیت گفت.

در متن این پیام که روز سه شنبه در اختیار ایرنا زنجان قرار گرفت، آمده است:
بسمه تعالی
اذا مات المؤمن الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدها شیء
خبر ضایعه دردناک ارتحال عالم عامل، یار دیرین امام و یاور رهبری، نمود عینی تلاش و خدمت، مدافع و خدمتگزار صدیق مردم، انقلاب و نظام، مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی، موجب تأسف عمیق و تألم بسیار گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آن فقید مجاهد و همراه همیشگی امام راحل و یاور مقام معظم رهبری، همان مجاهد خستگی‌ناپذیر سالهای دشوار مبارزه که تمام توان و هستی خویش را در راه پیروزی انقلاب اسلامی صرف نمود و پس از پیروزی نهضت مردمی به رهبری امام خمینی(ره) همراه با اقشار مختلف مردم عمر با عزت خود را در مسئولیتهای مختلف خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و به ثمر رسیدن دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی و پاسداشت خون شهدا و ایثارگران گذراند و تا آخرین سال‌های عمر شریف خویش نیز دوشادوش رهبر انقلاب در مسئولیت‌های خطیر به مردم و نظام اسلامی خدمت کرد.
لذا این ضایعه تأسف‌بار را به آستان مقدس حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفداء، مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای دامت برکاته، ملت شریف ایران اسلامی، مراجع عظام تقلید، تمامی مسئولین لشکری و کشوری، علاقمندان و ارادتمندان و بالاخص بیت معظم ایشان تسلیت و تعزیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای جمیع بازماندگان صبر جمیل و برای آن مرحوم غفران و رحمت واسعه الهی را مسألت می نمائیم.
به گزارش ایرنا،آیت الله هاشمی شاهرودی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام که ریاست شورای عالی حل اختلاف و تنظیم قوای سه گانه، ریاست دو دوره قوه قضاییه، نایب رییسی مجلس خبرگان رهبری و عضویت در شورای نگهبان را در کارنامه خود داشت، شب گذشته در سن 70 سالگی بر اثر بیماری بدرود حیات گفت.
هاشمی شاهرودی همچنین از استادان سرشناس حوزه علمیه و دانشگاه بود و پایه گذاری «دانشگاه عدالت» و تدوین دایره المعارف فقه اهل البیت از ابتکارات او در این عرصه به شمار می رود.
6085/3088

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي آيت الله شاهرودي تسليت درگذشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۱۱۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدیمی ترین متن مبارزاتی امام خمینی و انتشار دست‌نوشته‌ رهبری در دفتر کتابخانه وزیری برای نخستین بار + عکس

به گزارش جماران از پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز اسناد انقلاب اسلامی؛ امام خمینی در سال 1323 مطلبی را در دفترچه یادداشت های آقای وزیری مکتوب کرد که امروزه به عنوان قدیمی ترین متن مبارزاتی ایشان از آن یاد می شود و به نامه قیام لله مشهور است. در این مکتوبه که پس از تبعید رضا خان و در ابتدای سلطنت محمدرضا پهلوی نگارش شده است امام با مهیا دانستن شرایط برای قیام اسلامی از حق طلبان درخواست می کند که منافع شخصی را رها کنند و به فکر حرکت اصلاحی به منظور اعاده اسلام باشند.

یکی از نکات بسیار مهم این نامه امتزاج دقایق عارفانه و آیات قرآنی به منظور انعکاس وظیفه کنشگری عموم و خواص است. از آغاز که با استناد به آیه "قُلْ اِنَّما اَعِظُکُم بِواحِدَةٍ أنْ تَقُومُوا لله مَثنی وَ فُرادی" کلام پی گرفته می شود و با حکایت مبارزات پیامبران ادامه پیدا می کند و درنهایت با استناد به آیه " وَ مَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهاجِراً اِلَی الله ِ وَ‌‎ ‎‌رَسولِهِ ثُمَّ یُدرِکْهُ الْمَوتُ فَقَد وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَی الله" سخن پایان می پذیرد.

 

 

 

 

 

30 سال پس از نگارش این متن توسط امام خمینی در تاریخ 1353/1/17 آیت‌الله سید علی خامنه‌ای نیز دست خطی را در این دفتر مرقوم می کنند که امروز برای نخستین بار توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر می شود.

آیت‌الله خامنه‌ای نیز در یادداشت خود با استناد به آیه " وَإِذْ أَخَذَ اللَّهُ مِیثَاقَ الَّذِینَ أُوتُوا الْکِتَابَ لَتُبَیِّنُنَّهُ لِلنَّاسِ وَلَا تَکْتُمُونَهُ فَنَبَذُوهُ وَرَاءَ ظُهُورِهِمْ وَاشْتَرَوْا بِهِ ثَمَنًا قَلِیلًا" از عدم کنشگری متولیان امور دینی و عموم امت اسلامی در قیام برای تحقق اسلام گله کرده و آمدن روزی را آرزو دارد که با کنار رفتن مکاتب مادی و سست پایه، اسلام به عنوان برنامه زندگی و بنیان اساسی نظام اجتماعی به کار گرفته شود.

 

 

متن کامل این نامه بدین شرح است:

«زیارت گنجینه گرانبهائی از کتاب و نوشته ی اسلامی که محصول کوششی ارجمند است بیننده را به یاد اقیانوس بیکران فرهنگ عمیق و غنی و عریق اسلام عزیز می افکند که در روزگار ترکتازی افکار و مکاتب و فرهنگهای سست و بی پایه ی بشری و در عهدی که پوشالی ترین بنیانهای فکری را در فکر و دل جهانیان مرتبت‌ها و پایگاه‌هاست همچنان و همچنان در عزلتخانه ی کتابها و کتابخانه ها زندانی است و در محوطه ئی بسی دور از زندگی و عمل پیروان اسلامی، تبعیدی. و متولیان و منادیان و مدعیانش را چیزی که کمتر به خاطر است و بیشتر در نسیان، رسالت و مسئولیت و تعهد خطیری است که قرآن و اسلام بدوش آنان نهاده که: و اذ اخذ الذین اوتو الکتاب لتبیننه للناس و لا تکتمونه .... به امید آن روز که امت عظیم اسلام، قرآن و اسلام را همچون برنامه ی زندگی و بنیان اساسی نظام اجتماعی به کار گیرند... به امید بیداری ها و درس گیری ها... به امید تجلی حماسه ی اسلام و تشیع در زادگاه و پرورشگاه اسلام و تشیع

در روز دوشنبه 12 ربیع الاول هزار سیصد و نود و چهار هجری قمری

در حضرت مؤسس عالیقدر کتابخانه ادوم الله برکات وجوده الشریف نگاشته آمد

53/1/17

سید علی خامنه‌ای »

دیگر خبرها

  • امروزه ریشه های شجره طیبه انقلاب اسلامی ایران مستحکم تر شده است
  • طرح آمایش سرزمین ورزش کشور را از روزمرگی دور می‌کند
  • دیدار کارگزاران حج با رهبر معظم انقلاب
  • جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • پیام استاندار لرستان به مناسبت هفته بسیج سازندگی
  • قدیمی ترین متن مبارزاتی امام خمینی و انتشار دست‌نوشته‌ رهبری در دفتر کتابخانه وزیری برای نخستین بار + عکس
  • ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • تسلیت استاندار خوزستان به مناسبت درگذشت مادر شهیدان دزفولی
  • پیام تسلیت استاندار مازندران در پی درگذشت نخبه مازندرانی؛ زنده یاد سید اسماعیل نصرالهی
  • تسلیت استاندار مازندران درپی درگذشت نخبه دارنده رتبه ۲۵ کنکور