Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-25@11:33:10 GMT

(تصاویر) افشای گنج صدام حسین

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۱۱۵۷۷

(تصاویر) افشای گنج صدام حسین

خرداد: آمریکایی‌ها اندکی بعد صدام را هم در حفره‌ای تاریک پیدا کردند. قبل از ورود به حفره، سمیر، مترجم عراقی که همراه نیرو‌های آمریکایی بود، صدای صدام را شنید که می‌گفت: «شلیک نکنید، شلیک نکنید.» سمیر به زبان عربی از صدام خواست که بیرون بیاید و صدام هم دستانش را بالا برد و نیرو‌های آمریکایی هم او را از حفره بیرون آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حدود ۱۵ سال پیش نیرو‌های آمریکایی، صدام حسین، رئیس‌جمهور اسبق عراق، را در یک زیرزمین تاریک بازداشت کردند. اما اسرار این واقعه هنوز هم به طور کامل افشا نشده است.
به گزارش فرارو، یک رسانه آمریکایی به مناسبت سالگرد بازداشت صدام حسین در دسامبر ۲۰۰۳ گزارش مفصلی درباره این واقعه منتشر و اسرار او را برملا کرد. مجله آمریکایی اسکوایر، با تعدادی از کسانی که در بازداشت صدام درگیر بودند مصاحبه کرده و جزئیات جدیدی از نحوه دستگیری دیکتاتور سابق عراق افشا کرده است. محل دستگیری صدام
به گفته این مجله، نقطه عطف عملیات جستجوی صدام حسین، که چند ماه بدون نتیجه ادامه داشت، در ژوئن ۲۰۰۳ اتفاق افتاد. در این زمان دو تن از بازرگانان عراقی اطلاعات شگفت‌انگیزی درباره دستگاه امنیتی ریاست‌جمهوری عراق افشا کردند. دستگاهی که تحت سیطره کامل نزدیکان و خویشاوندان صدام بود.
پس از حمله آمریکا به عراق، آخرین باری که صدام در انظار عمومی ظاهر شد، در ۹ آوریل ۲۰۰۳ بود. پس از آن تا مدت‌ها دیگر دیده نشد. با این حال او همچنان هدف شماره یک نیرو‌های آمریکایی بود. دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکایی معتقد بودند که صدام در غرب عراق و در یک مزرعه پنهان شده است، اما مکان دقیق مزرعه را نمی‌دانستند.
نام دو نفر در اطلاعاتی که بازرگانان مزبور ارائه کردند، مطرح شد: حدوشی و محمد ابراهیم المسلط. آمریکایی‌ها به مزرعه حدوشی رفتند. در آنجا ساختمان‌ها و تاسیسات زیادی وجود داشت. آمریکایی‌ها دروازه مزرعه را شکستند و یک زن بداخلاق را در آنجا یافتند. هربار که آمریکایی‌ها از مزرعه رد می‌شد، بسیار خشمگین می‌شد. در مزرعه یک حفره جدید توجه آمریکایی‌ها را جلب کرد. زمانی که خاک این حفره را کنار زدند، هشت میلیون دلار آمریکایی نقد در آن پیدا کردند. سلاح طلایی صدام
اما این تنها اکتشاف آمریکایی‌ها نبود. آن‌ها چهار جعبه بزرگ دیگر، مقداری زیورآلات، اسناد تولد و عقدنامه‌های ازدواج پیدا کردند که برای آمریکایی‌ها بسیار مهم بود.
این‌ها هم پایان اکتشافات نبود، سربازان آمریکایی، سه مایل زیر زمین، چیز‌هایی پیدا کردند که به شدت آن‌ها را غافلگیرد کرد. آن‌ها مقدار زیادی طلا و جواهرات متعلق به ساجده طلفاح، همسر صدام، و میلیون‌ها دلار دیگر پیدا کردند. آمریکایی‌ها ۱۰۰۰۰ هزار بسته اسکناس صددلاری - که با برچسب بانک چیس مانهاتان پیچیده شده‌اند- پیدا کردند. علاوه بر این، شش بسته زباله پیدا کردند که مملو از جواهرات همسر صدام بود. این طلاها، شامل مقدار زیادی انگشتر، گوشواره، کارد‌های کوچک طلایی و یک کلاشینکوف طلایی بود. سمیر و صدام
آمریکایی‌ها اندکی بعد، به کمک المسلط -که در این زمان بازداشت بود و با امریکایی‌ها همکاری می‌کرد - صدام را هم در حفره‌ای تاریک پیدا کردند. قبل از ورود به حفره، سمیر، مترجم عراقی که همراه نیرو‌های آمریکایی بود، صدای صدام را شنید که می‌گفت: «شلیک نکنید، شلیک نکنید.» سمیر به زبان عربی از صدام خواست که بیرون بیاید و صدام هم دستانش را بالا برد و نیرو‌های آمریکایی هم او را از حفره بیرون آوردند.
در این لحظات، سمیر چندین بار به صدام سیلی زد تا اینکه نیرو‌های ویژه آمریکایی به سمیر گفتند که آن‌ها نیاز دارند که صدام را زنده بازداشت کنند.
برچسب ها: گنج صدام حسین ، عرراق ، طلا ، دلار

منبع: خرداد

کلیدواژه: طلا دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۱۱۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهبادی به پایگاه عین‌الاسد در عراق

پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در غرب عراق هدف حمله قرار گرفت. این حمله ساعاتی پس از حمله به یک پایگاه نیرو‌های آمریکایی در شمال شرق سوریه رخ داد.

به گزارش انتخاب، منابع امنیتی، روز دوشنبه ۳ اردیبهشت در گفتگو با خبرنگاران خبر دادند که پایگاه «عین‌الاسد» محل استقرار نیرو‌های آمریکایی در غرب استان الانبار عراق هدف حمله پهپادی قرار گرفت.

پیشتر خبرگزاری «رویترز» به نقل از دو منبع امنیتی عراقی گزارش داد که شامگاه یکشنبه، ۲ اردیبهشت، دست‌کم پنج موشک از شهر زمار عراق به سوی یک پایگاه نظامی آمریکایی در شمال شرق سوریه شلیک شد.

همچنین این حمله چند ساعت پس از آن رخ داد که گردان‌های حزب‌الله عراق از سرگیری عملیات‌های خود علیه نیرو‌های آمریکایی را به دلیل ناکامی محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق که هفته گذشته به ایالات متحده سفر کرده بود، تا جدول زمانی خروج نیرو‌های ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا از خاک عراق را تعیین کند.

این حمله همچنین دو روز پس از حمله جمعه شب به اردوگاه «کالسو» متعلق به نیرو‌های حشد الشعبی در استان بابل در جنوب بغداد رخ داد که ایالات متحده دخالت در آن را رد کرد.

نیرو‌های آمریکایی و گروه‌های شیعه مسلح مورد حمایت ایران در ماه‌های اخیر در بحبوحه درگیری‌های منطقه‌ای مرتبط با جنگ اسرائیل در نوار غزه، حملاتی را انجام داده‌اند که منجر شد محمد شیاع السودانی در ژانویه گذشته خواستار پایان حضور نظامی آمریکا در این کشور شود.

دیگر خبرها

  • واشنگتن و لندن ناتوان از مقابله با حملات ارتش یمن
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • سفر پریناز ایزدیار و رضا عطاران به کاخ صدام حسین!
  • عملیات یمن علیه ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی
  • هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بومی خراسان شمالی نیرو تربیت کنند
  • پخش مستند «نیمه شب ۲۴ آوریل» از شبکه دو سیما
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • آمریکا همچنان نفت و گندم سوریه را غارت می‌کند
  • حمله پهبادی به پایگاه عین‌الاسد در عراق