Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاسوج- ایرنا - مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد گفت: مهلت ارائه الکترونیکی اظهارنامه مالیات برارزش افزوده دوره پاییز در این استان تا پایان پازدهم دی ماه سال جاری است.

محمدعلی غفاریروز سه شنبه در گفت و گو خبرنگار ایرنا از مودیان مالیات برارزش افزوده در کهگیلویه و بویراحمد خواست تا در این فرصت اظهارنامه مالیاتی خود را در سامانه www.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

evat.ir ثبت کنند.
وی اظهار داشت : مودیانی که نسبت به ثبت اظهارنامه مالیات برارزش افزوده خود در موعد مقرر اقدام نکنند، مشمول جریمه خواهند شد.
مالیات برارزش افزوده وجهی است که از مصرف کننده نهایی دریافت و برای کمک به عمران و آبادانی شهرها، آموزش و پرورش و سلامت هزینه می شود.
مالیات بر ارزش افزوده در واقع مالیاتی است که بر قیمت اضافه شده تعلق می گیرد زیرا کالاها از وقتی که به شکل مجموعه ای از مواد خام هستند تا زمانی که به کالاهای مصرفی تبدیل شده و به دست مصرف کننده نهایی می رسند چند مرحله را پشت سر می گذارند.
از آنجا که در هر مرحله بر ارزش اقتصادی کالا افزوده می‏ شود مالیات بر ارزش افزوده نیز در تمامی مراحل بر اساس مابه التفاوت قیمت خرید و فروش محاسبه و دریافت خواهد شد.
تولیدکنندگان نیز در هر مرحله مالیات بر ارزش افزوده محاسبه شده را به قیمت تمام شده کالا اضافه می کنند.
در کهگیلویه و بویراحمد حدود 50 هزار مؤدی حقیقی و حقوقی وجود دارد.
این استان دارای 17 شهرداری و حدود 550 دهیاری است.
کهگیلویه و بویراحمد با هشت شهرستان بیش از 713 هزار نفر جمعیت دارد.
8143/1662

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد اظهارنامه ماليات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۱۱۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۲ هزارمیلیارد ریال عوارض ارزش افزوده در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر پورمختار عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: پرداخت عوارض ارزش افزوده در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ در آذربایجان غربی ۹۰ درصد افزایش داشت.

وی اضافه کرد: میزان عوارض پرداختی در سال ۱۴۰۱ در آذربایجان غربی حدود ۶۵۰ میلیارد ریال بود که در سال گذشته، این رقم به میزان قابل توجهی افزایش یافت.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی ادامه داد: از این میزان در سال ۱۴۰۲ نزدیک به هشت هزار میلیارد ریال به شهرداری‌های استان پرداخت شد.

پورمختار اظهار کرد: همچنین سه هزار و ۷۶۶ میلیارد ریال از محل عوارض ارزش افزوده به دهیاری ها، ۲۳۹ میلیارد ریال به فرمانداری‌ها و ۳۸۶ میلیارد ریال به عشایر اختصاص یافت.

وی گفت: سال گذشته بیش از سه هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال از محل عوارض و مالیات بر ارزش افزوده در شهرستان ارومیه اختصاص یافت که ۲ هزار و ۷۸۳ میلیارد ریال سهم شهرداری‌ها بود.

پورمختار افزود: بیش از ۹۸۸ میلیارد ریال سهم دهیاری ها، بیش از ۸۶ میلیارد ریال سهم فرمانداری و بیش از ۶۲ میلیارد ریال سهم عشایر این شهرستان در سال گذشته بود.

کد خبر 6092613

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۲ هزارمیلیارد ریال عوارض ارزش افزوده در آذربایجان غربی
  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • رقابت قرآنی ۱۲۰۰ دانش‌آموز و معلم در کهگیلویه و بویراحمد
  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • تمدید ارائه اظهار نامه مالیاتی در لرستان
  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد
  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد
  • سازمان امور مالیاتی موظف به ارسال درآمد اشخاص غیرتجاری شد
  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است