Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی گفت: نسبت خروجی دانشگاه فرهنگیان به نسبت نیاز آموزش و پرورش استان خیلی کم است به طوری که امسال آموزش و پرورش این استان حدود یک هزار و ۷۱ نفر کمبود معلم داشته است. ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۸ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، ایرج مهدی‌زاده در نشست خبری اظهار داشت: امروز یکی از روزهای بسیار پر افتخاری برای خراسان جنوبی به مناسبت بزرگترین واقعه و رویداد علمی، آموزشی و پژوهشی، یکصدمین سال تاسیس مراکز تربیت معلم در ایران و نکوداشت هشتاد و یکمین سال تاسیس مراکز تربیت معلم در خراسان جنوبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی برگزاری مراسم نکوداشت هشتاد و یکمین سال تاسیس مراکز تربیت معلم در خراسان جنوبی، افتتاحیه و رونمایی تمبر یادبود تربیت معلم، رونمایی از آلبوم شهدا و پیشکسوتان و شهدای تربیت معلم، رونمایی از دل نوشته‌ها و تجارب همکاران در سالهای گذشته، تقدیر از پیشکسوتان تربیت معلم و افتتاح نمایشگاه بزرگ در مدرسه شوکتیه را از جمله برنامه‌های این روز عنوان کرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر 20 هکتار زمین به نام دانشگاه فرهنگیان نوشته شده‌است که از این میزان 3 هکتار از مسکن و شهرسازی تحویل گرفته شده و سعی داریم جزو پروژه‌های ملی قرار دهیم.

مهدی‌زاده با بیان اینکه خراسان جنوبی جزو 10 طرح پروژه‌های ملی تاسیس پردیس‌های خراسان در کل کشور است تصریح کرد: امید است این پروژه‌ها امسال در پروژه‌های ملی قرار گیرند و در این راستا مکاتبات زیادی صورت گرفته و امید است بتوانیم قول ساخت پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان را بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا با رئیس بنیاد مستضعفان نیز مکاتباتی صورت گرفته است و ایشان قول مساعد دادند در صورت آغاز پروژه‌ها بتوانیم از طریق بنیاد برکت و بنیاد علوی  و از طریق تزریق بخش نوسازی مدارس کمک‌هایی دریافت کنیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی یادآور شد: در حال حاضر مجوز 4 هزار متر بنا در طرح‌های عمرانی دانشگاه فرهنگیان کل کشور برای توسعه داده شده تا بتوانیم فضاهای کوچک را توسعه دهیم.

بیرجند| کمبود نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان جبران می‌شودبیرجند| توسعه و تحول در کشور با تأمین زیرساخت آموزش و پرورش محقق می‌شود

مهدی‌زاده با بیان اینکه خراسان جنوبی جزو اولویت‌های دانشگاه فرهنگیان کشور است اظهار داشت: تاکنون حدود یک هزار و 600 فارغ‌التحصیل داشته‌ایم که این تعداد الزاماً وارد آموزش و پرورش خراسان جنوبی نمی‌شوند بلکه مربوط به سایر استان‌ها نیز هستند. 

وی با بیان اینکه نسبت خروجی دانشگاه فرهنگیان به نسبت نیاز آموزش و پرورش خراسان جنوبی خیلی کم است و فاصله زیادی دارد افزود: در این راستا باید با پذیرش بیشتر فاصله این نیاز را کمتر کنیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال آموزش و پرورش خراسان جنوبی حدود یک هزار و 71 نفر کمبود معلم داشته است در حالی که ورودی آن 300 نفر بوده است گفت: در خراسان در سال 1400 حدود 3 هزار معلم کم داریم اما ورودی آنها یک هزار و 700 نفر بیشتر نخواهد رسید.

مهدی‌زاده با اشاره به اینکه در این راستا باید دانشگاه فرهنگیان ظرفیت خود را افزایش دهد تا کمبود معلم را در آموزش و پرورش جبران کند بیان کرد: حدود 50 درصد دانشجویانی که دانشجوی رشته ابتدایی هستند بومی هستند.

وی خاطرنشان کرد: امسال 308 نفر ورودی رشته آموزش ابتدایی پسران شهید باهنر بوده که از این تعداد حدود 160 نفر در رشته آموزش ابتدایی هستند که بومی خراسان جنوبی بوده و برای خراسان جنوبی تربیت می‌شوند.

انتهای پیام/ن

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۱۱۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحرایی خبر داد: ۱۰۰۰ هنرستان در کشور ساخته می‌شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: طی ۵ سال آینده ۱۰۰۰ هنرستان جدید ساخته خواهد شد و ۸۰۰ هنرستان از محل تغییر وضعیت مدارس موجود، به این تعداد افزوده می‌شود. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: بعد از 12 سال از تصویب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، امروز نخستین آیین‌نامه از اجرای آن یعنی آیین‌نامه تقویت و توسعه مهارتهای دانش‌آموزان به تصویب هیأت دولت رسید و طی 5 سال آینده 1000 هنرستان جدید ساخته خواهد شد و 800 هنرستان از محل تغییر وضعیت مدارس موجود، به این تعداد افزوده می‌شود.

وی افزود: هم‌چنین طبق این آیین‌نامه تا پایان برنامه هفتم توسعه، 2500 هنرستان به واحد‌های تولیدی تبدیل می‌شوند.

خبر در حال تکمیل است...

دیگر خبرها

  • رقابت ۱۵هزار داوطلب کنکور سراسری در خراسان جنوبی
  • سربازان همچنان در انتظار صدور بخشنامه برای جذب سرباز معلم
  • کمبود معلم، نتیجه ناترازی در سالهای گذشته است
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است
  • چالش کمبود معلم در استان مرکزی کاهش می‌یابد
  • ضرورت بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار برای تجلیل و تکریم معلمان
  • لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • صحرایی خبر داد: ۱۰۰۰ هنرستان در کشور ساخته می‌شود
  • تشکیل قرارگاه هفته معلم در لرستان