Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - حسینعلی امیری معاون امور مجلس رییس جمهوری با صدور پیامی درگذشت رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی را تسلیت گفت.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری، در پیام تسلیت حسینعلی امیری آمده است: خبر رحلت آیت الله هاشمی شاهرودی رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام خبری حزن انگیز و تاثر بار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این پیام تاکید شده است: آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی از مروجان مکتب اسلام و اهل بیت علیهم السلام بودند. ایشان مجتهدی روشن ضمیر، عالمی ربانی، کارگزاری باوفا، فقیهی عالیقدر، عالمی عامل و شخصیتی امین و موثر در قوه قضاییه و عالمی فرهیخته و توانمند در شورای نگهبان بودند و منشا خدمات فراوانی گردیدند. شاگردی آن بزرگوار و همکاری در قوه قضاییه و شورای نگهبان برای اینجانب کلاس درس اخلاق و سیره مدیریت اسلامی بود.
در این پیام آمد است: صبوری، دلسوزی و وفاداری به آرمان‌های انقلاب از ایشان شخصیتی کم نظیر ساخته بود که همواره در طول دوران انقلاب مورد اعتماد حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بودند و در راه تثبیت آرمان های انقلاب و توسعه تفکر اسلام رحمانی خدمات شایسته و فراوانی به حوزه های علمیه و انقلاب اسلامی داشتند.
امیری در پیام خود آورده است: اینجانب ضایعه ارتحال این روحانی جلیل القدر و استاد بزرگوار را به محضر مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران، حوزه‌های علمیه و بیت معظم ایشان تسلیت عرض نموده و برای آن فقید سعید از درگاه خداوند متعال رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسألت می کنم.
به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام شب گذشته پس از مدت ها تحمل بیماری در سن 70 سالگی دارفانی را وداع گفت.
آیت الله شاهرودی متولد 1327 در شهر نجف و از سال 1373 در دوره های مختلف (سوم، چهارم، پنجم، ششم و هفتم) عضو شورای نگهبان بود.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام بین سال های 1378 تا 1388 از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان رییس قوه قضاییه منصوب شد و نماینده مجلس خبرگان رهبری در دوره های سوم، چهارم و پنجم بود.
وی از سال 1396 ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و از سال 1390 ریاست هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه را با حکم رهبر معظم انقلاب بر عهده داشت.
سیام**1751**1535

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي حسينعلي اميري آيت الله هاشمي شاهرودي تسليت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۱۲۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیت وزیر ورزش در پی درگذشت مسعود اسکویی

به گزارش «تابناک» به نقل از برنا، کیومرث هاشمی در پیامی درگذشت استاد مسعود اسکویی گوینده‌ی صاحب‌نام رادیو را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت به شرح زیر است:

انالله و انا‌الیه راجعون 

در نهایت تاسف و تاثر، صبح امروز گوینده پیشکسوت رادیو «استاد مسعود اسکوئی» دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.
زنده‌نام استاد مسعود اسکویی با صدای خاص، شاخص و کم‌نظیرش راوی لحظات افتخارآفرین  ورزشکاران و تیم‌های ورزشی ایران عزیز بود و همواره صدای نافذش در گوش مردم ورزشدوست، طنین‌انداز می‌شد.

صدای ماندگاری که یادآور روایت‌های مختلفی از ورزش ایران بود و همواره با صداقت، تخصص و انصاف سخن بر زبان می‌راند و نقش‌آفرینی مهمی در شور و نشاط اجتماعی داشت و با نقد و نظرهای کارشناسانه‌‌ی خود اثرات مهمی را در ورزش کشور برجای گذاشت.

بدون شک آنچه از مسعود اسکویی  به عنوان یک شخصیت برجسته‌ی رسانه‌ای در تاریخ ورزش ایران و رسانه‌ی ملی به یادگار ماند می‌تواند الگوی مناسب و قابل اعتنا برای جوانان علاقمند به این حرفه باشد.

بدین وسیله ضایعه فقدان اندوهبار گوینده‌ی توانا و فرهیخته‌ی رادیو را به خانواده‌ی محترمش، همکاران این مرحوم در رسانه‌های جمعی و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران خصوصاً اهالی رادیو ورزش تسلیت می‌گویم و برای آن عزیز غفران و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و سلامتی خواستارم.

 

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت رئیس رسانه ملی درپی درگذشت مسعود اسکویی
  • اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب تبیین و نشر داده شود
  • تسلیت انجمن رسانه‌های ورزشی در‌‌ پی درگذشت مسعود اسکویی
  • پیام تسلیت رئیس رسانه ملی در پی درگذشت مسعود اسکویی
  • نگاه قرآنی و تفسیری رهبر معظم انقلاب با سخن و کلام ایشان عجین است
  • تسلیت وزیر ورزش در پی درگذشت مسعود اسکویی
  • معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند
  • عارف: باید مسئولانه در صحنه حضور داشت
  • تعاون به عنوان رکن مهم مشارکت مردم، مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است
  • معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند