Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ دکتر علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزیربهداشت در جمع خبرنگاران در قزوین از راه اندازی سامانه خود مراقبتی از طریق سیستم اندروید تلفن همراه از اوایل سال آینده خبر داد.

به گفته رئیسی در این سامانه، مردم می‌توانند از طریق تلفن همراه به اطلاعات پرونده الکترونیک سلامت خود دسترسی پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: برای ایمنی اطلاعات به افراد کد شناسه اختصاصی داده می‌شود و در این صورت با دریافت کد اختصاصی رو تلفن همراه خود می‌توانند به اطلاعات پرونده الکترونیک خودشان دسترسی داشته باشند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت:: همچنین فرد در هر جای کشور که به پزشک مراجعه کند می‌تواند اطلاعات پرونده سلامت خود را ارائه دهد.

به گفته رئیسی، تا سال هزار و ۴۰۰ این سامانه به بیمارستان‌ها نیز متصل می‌شود.

* نظرسنجی در طرح پرونده الکترونیک سلامت

وی گفت:: در طرح پرونده الکترونیک سلامت یک سامانه‌ای طراحی شده است که در آن خدمات داده شده به شهروندان پیامک می‌شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت:: در این پیامک از شهروندان درباره خدمات داده شده نظر سنجی می‌شود که در صورت دریافت نکردن خدمات و یا نداشتن رضایت گزینه ۲ و ۳ را انتخاب می‌کنند.

رئیسی افزود: اگر خدماتی دریافت نشده باشد و یا اگر شهروندان رضایت نداشته باشند کارشناس معتمد با آنان تماس می‌گیرد و موارد و مشکلات را جویا و در سامانه وارد می‌کند.

به گفته وی، تا کنون در سطح کشور بالای ۹۶ درصد از خدمات داده شده، رضایت داشته اند.

*راه اندازی ۳۸ مرکز بهداشت در استان قزوین

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت:: تا کنون در استان قزوین ۳۸ مرکز بهداشت - درمانی تحویل داده شده است و ۶ مرکز دیگر نیز تا یک سال آینده راه اندازی می‌شود.

رئیسی افزود: در سطح کشور هم ۳ هزار و ۸۰۰ مرکز بهداشتی درمانی تحویل داده شده است و هزار و ۲۰۰ مرکز دیگر تا پایان امسال تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

* وضعیت مناسب خدمات بهداشتی استان قزوین

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت:: امروز به همراه ۱۲ مدیرکل از مراکز جامع سلامت استان در حوزه‌های مختلف بهداشت محیط و حرفه‌ای، سلامت کارگران، سلامت آب در سطح شهر و روستا‌ها، سلامت مادران، کودکان، بیمار‌های واگیردار و غیر واگیردار ارزیابی شد.

رئیسی افزود: در ارزیابی‌های انجام شده، نقاط مثبت و منفی به استان‌های ارائه می‌شود و مدیران موظفند مشکلات موجود را برطرف کنند.

وی اضافه کرد: این پایش سه ماه آینده دوباره انجام می‌شود.

به گفته معاون بهداشت وزارت بهداشت، در بررسی‌های انجام شده، خدمات بهداشتی ارائه شده به ویژه در حاشیه شهر‌ها مناسب بوده است.

رئیسی افزود: استان قزوین در زمینه دندانپزشکی، کارشناس تغذیه، بهداشت روان، ویزیت پزشکان عمومی، بررسی وضعیت مادران باردار در جایگاه خوبی قرار دارد.

* ضرورت توجه به بهداشت محیط

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت:: با توجه به افزایش کارگاه‌ها و کارخانه‌ها استان، لازم است تا بیشتر به وضعیت بهداشت محیط این استان توجه شود.

*اجرای طرح عاری از پوسیدگی دندان

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت:: در این طرح دانش آموزان پایه ششم معاینه می‌شوند و افراد دارای دندان خراب به مراکز دندانپزشکی ارجاع داده می‌شوند.

رئیسی افزود: این طرح در روستا‌ها به صورت رایگان و در شهر‌ها با تعرفه دولتی اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: طبق بررسی‌های انجام شده یک و هشت دهم درصد دندان‌های هر دانش اموز پایه ششم خراب داست.

*بیمار‌های قلب و عرق عامل ۴۷ درصد از مرگ و میر‌های در قزوین

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت:: ۴۷ درصد از مرگ و میر‌های استان قزوین به خاطر بیمار‌های قلب و عروقی است.

رئیسی افزود: ردر استان ۷۸ درصد از مردم دچار کم تحرکی، ۷۸ درصد از بانوان و ۷۴ درصد از مردان دچار اضافه وزن و بیش از ۲۴ درصد از افراد بالای ۱۸ سال نیز فشار خون دارند که همه این موارد باعث بیمار‌های قلبی و عرقی می‌شود.

وی اضافه کرد: ۸۲ درصد از علت مرگ و میر‌های کشور، بیماری‌های غیر واگیر دار مانند حوادث جاده‌ای، دیابت، فشار خون و قلبی و عرقی است.

وی اضافه کرد: در کشور شاخص مرگ و میر نوزادان ۸ و ۹ دهم درصد از هزار تولد است.

به گفته رئیسی، در استان قزوین نیز از هر هزار تولد حدود ۶ دهم درصد است.

* وضعیت مناسب استان قزوین در بیماری‌های واگیر دار

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت:: در حوزه بیمار‌های واگیردار مانند سل و بیمار‌های عفونی و تنفسی، استان قزوین شاخص خوبی دارد.

رئیسی افزود: در سطح کشور شاخص مرگ و میر مادران باردار باید قبل از ۲۰۲۰ به عدد ۳۰ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت می‌رسید که در حال حاضر این میزان به عدد ۱۸ رسیده است.

*نارسی عامل مرگ و میر نوزادان در کشور

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت::سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار زایمان در کشور انجام می‌شود که نتیجه آن تولد یک میلیون و ۶۰۰ هزار نوزاد است.

رئیسی افزود:بیشترین عامل مرگ و میر در نوزادان نارسی و کم وزنی است و معمولان این اتفاق برای کودکان زیر هزار و ۵۰۰ گرم می‌افتد.

وی اضافه کرد: مرگ و میر‌های نوزادان معمولا در ۴۸ ساعت اول و یا هفته اول بعد از تولد اتفاق می‌افتد.

به گفته وی، نوزادان زیر هزار و ۵۰۰ گرم زودتر از موعد به دنیا می‌آیند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۱۲۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه استان به پروژه‌های درمانی و سلامتی قزوین ویژه است

مهدی رجحانی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین در بازدید از پروژه در حال ساخت ساختمان الحاقی مرکز ترومای شهید رجایی قزوین، جزییات پروژه به لحاظ اعتباری و فنی را مورد بررسی قرار داد و گفت: نگاه استان به پروژه‌های درمانی و سلامتی قزوین ویژه است و برای دریافت اعتبار تخصیص یافته به این حوزه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم.

وی افزود: بخشی از منابع این پروژه از طریق اعتبارات تخصیص یافته تأمین می‌شود و بخشی دیگر باید از طریق مولدسازی تأمین شود، از این رو از دانشگاه علوم پزشکی می‌خواهیم که مولدسازی ساختمان‌هایی که تعیین شده را به سرعت در دستور کار قرار دهند و بخشی دیگر هم به روش تهاتر صورت بگیرد.

معاون عمرانی استاندار قزوین اظهار کرد: این پروژه پیشرفت خوبی دارد و در صورت وجود مشکلات ما برای پیگیری و حل آن آمادگی کامل داریم و انتظار داریم با همت همه دست‌اندرکاران این پروژه در زمان تعیین شده به بهره‌برداری برسد و رکورد موفقیت جدیدی را ثبت کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • جزییات راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • ‌راه‌اندازی دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی شیراز
  • نگاه استان به پروژه‌های درمانی و سلامتی قزوین ویژه است
  • خودکفایی در تولید مواد شوینده خبر خوش معاون وزیر صمت
  • راه‌اندازی دانشکده داروسازی در قزوین پس از سال‌ها مطالبه‌گری
  • رئیسی وارد اسلام آباد شد
  • ریابکوف: بریکس پلتفرم مالی ویژه راه‌اندازی می کند
  • راه اندازی رشته های پرستاری و پیراپزشکی در ماکو
  • راه اندازی اتاق بهداشت در مدارس خوزستان
  • راه اندازی ۸۰ اتاق بهداشت جدید در مدارس خوزستان