Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیرجند - ایرنا - رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی گفت: نسبت خروجی دانشگاه فرهنگیان به نسبت نیاز آموزش و پرورش خراسان جنوبی خیلی کم است که باید با پذیرش بیشتر دانشجو این نیاز را رفع کنیم.

به گزارش ایرنا ایرج مهدی زاده عصر سه شنبه در نشست خبری افزود: امسال آموزش و پرورش استان حدود یکهزار و 71 نفر کمبود معلم داشت در حالی که ورودی دانشجویان حدود 300 نفر بوده و کمبود معلم در استان احساس می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: دانشگاه فرهنگیان استان یکهزار و 600 فارغ التحصیل داشته است که الزاما وارد آموزش و پرورش استان نمی شوند چون غیربومی هم هستند.
رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی کمبود فضای آموزشی را جمله مشکلات این دانشگاه دانست و اظهار داشت: در استان 20 هکتار به نام دانشگاه فرهنگیان مقرر شد که سه هکتار آن از راه و شهرسازی تحویل گرفته شده و تلاش داریم آن را در پروژه های ملی قرار دهیم.
وی یادآور شد: خراسان جنوبی جزو 10 طرح پروژه های ملی تاسیس پردیس های خراسان در کشور است و امید است سال آینده در ردیف پروژه های ملی قرار گیرد.
مهدی زاده گفت: در این زمینه مکاتباتی با استاندار، نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی داشته ایم همچنین معاون عمرانی استاندار از دانشگاه فرهنگیان بازدید کرد و همه اینها را بسیج کرده ایم تا قول تاسیس پردیس را اخذ کنیم.
وی افزود: طبق قانون برنامه ششم تاسیسات ممنوع است اما جزو ضرورت های ماست و نمی توانیم خیلی منتظر اخذ مجوز باشیم.
رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی گفت: طی نشستی که با رئیس بنیاد مستضعفان کشور داشتیم قول مساعد داده شد در صورتی که پروژه آغاز شود بنیاد برکت و بنیاد علوی نیز بتوانند به ما کمک کنند.
وی بیان کرد: در حال حاضر مجوز چهار هزار متر مربع بنا را در طرح های عمرانی کل کشور برای توسعه اخذ کرده ایم و در انتظار تخصیص اعتبار هستیم چون نگاه دانشگاه بر توسعه است.
مهدی زاده افزود: خراسان جنوبی جزو اولویت های دانشگاه فرهنگیان است و همیشه تاکید دارند فضایی در خور دانشجویان و استان داشته باشیم.
وی گفت: یکی از بزرگترین مشکلات دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی قدیمی و فرسوده بودن فضاهاست چون این دانشگاه شبانه روزی است و دانشجویان به یکسری امکانات از قبیل سالن ورزشی و تفریحی نیاز دارند.
رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی گفت: سرانه فضای ورزشی و رفاهی برای دانشجویان ما کم است اما برای توسعه آن تلاش می کنیم و برای تجهیزات مشکلی نداریم و بعضا تجهیزات دپو شده است.
وی اظهار داشت: همه مسئولان باید پای کار بیایند چون نمی توانیم تنها به اتکای دانشگاه فرهنگیان برنامه های توسعه ای را پیش ببریم چرا که معلمی تربیت می کنیم تا فرزندان همین مسئولان را تعلیم و تربیت کنند.
مهدی زاده با بیان اینکه نیازمند نگاه ویژه مسئولان و خیران هستیم گفت: مجمع خیرین در استان راه اندازی شده که انتظار داریم نظرشان را به دانشگاه فرهنگیان معطوف کنند چون اعتقاد داریم معلمی خوب است اما تربیت معلمان یک هنر برتر است که اگر نسبت به آموزش معلمان قصور کنیم، کل جامعه را تحت تاثیر قرار خواهیم داد.
7557*3028

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي آموزش دانشگاه فرهنگيان جذب معلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۱۳۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرش خراسان شمالی قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای آموزش و پرورش گفت: فرش به عنوان زیست‌بوم منطقه خراسان شمالی قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، عباس بیات مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای آموزش و پرورش امروز در آیین افتتاح نمایشگاه معرفی مشاغل اظهار کرد: هنرستان‌های خراسان شمالی زمینه ساز رشد و توسعه این استان را فراهم کرده اند.

وی افزود: ۵ درصد رشد در حوزه فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی نشان از کار جهادی مدیران آموزش و پرورش است.

مدیرکل دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کارو دانش وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه هنرستان‌ها به زودی زمینه ساز رشد اقتصادی استان خواهند شد، افزود: فرش به عنوان زیست بوم این منطقه قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد.

بیات از اختصاص ۱۷ میلیارد تومان اعتبار در حوزه تجهیز و نوسازی به هنرستان‌های خراسان شمالی در سال گذشته خبر داد و افزود: این رقم برای سال جاری افزایش خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • فرش خراسان شمالی قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد
  • لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها
  • هنرستان‌ها متناسب با نیازهای بومی خراسان شمالی نیرو تربیت کنند
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • تشکیل قرارگاه هفته معلم در لرستان
  • احداث مدارس خیر ساز نسبت به مدارس دولتی از سرعت عمل بیشتری برخوردار است
  • اهدای ۱۶۵ میلیارد ریال لوازم ضروری به نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • استاندار جدید مازندران معرفی شد