Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-27@19:49:21 GMT

ائتلاف سعودی ۳۱ بار آتش بس در الحدیده را نقض کرد

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۱۴۶۱۳

به گزارش ایرنا، به گزارش خبرگزاری رسمی یمن (سبا)، سریع افزود: نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی با خمپاره و گلوله های توپ مناطقی از شهر الحدیده و مناطق اطراف این شهر از جمله خیابان صنعا، خیابان «خمسین»، الدریهمی و الزعفران، جزیره کمران، روستای الشرف و محل الشیخ را هدف قرار دادند.

براساس این گزارش، هواپیماهای شناسایی عربستان نیز بر فراز شهر الحدیده، الصلیف، جزیره کمران و اللحیه پرواز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین گفت: نیروهای یمنی عملیات نفوذ نیروهای سعودی را در جنوب روستای الشعب واقع در غرب حیس در استان الحدیده دفع کردند.

سریع اضافه کرد: جنگنده - بمب افکن های عربستان همچنین امروز در ۲۸ نوبت مناطقی از استان های مارب، صنعا، جوف و صعده را بمباران کردند.

پیش تر نیز ۳۹;پاتریک کامائرت۳۹; رئیس کمیته سازمان ملل متحد برای نظارت بر آتش بس شهر الحدیده که هم اکنون در این شهر حضور دارد، گفته بود: آتش بس در یمن بسیار متزلزل و شکننده است و همواره نقض می شود.

وی افزوده بود: با وجود حضور فرستاده ویژه سازمان ملل برای نظارت بر آتش بس یمن، درگیری ها در این کشور همچنان بطور پراکنده ادامه دارد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد جمعه گذشته با استقرار هیات نظارت سازمان ملل بر آتش بس الحدیده پس از چند روز از اختلافات آمریکا با هم پیمانش انگلیس موافقت کرد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد پس از توافق استکهلم بین طرف های یمنی، نخستین قطعنامه خود را به شماره ۲۴۵۱ با اجماع آرا برای حمایت از این توافق و آتش بس در بنادر مهم این کشور تصویب کرد.

تجاوز عربستان به یمن از فروردین ۱۳۹۴ آغاز و تاکنون بیش از ۱۶ هزار کشته از خود برجای گذاشته است، این جنگ همچنین باعث شد تا میلیون‌ها یمنی با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبرو شوند به گونه ای که سازمان ملل متحد در گزارشی قحطی در این کشور را ۳۹;بزرگ‌ ترین فاجعه انسانی۳۹; نامید.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۱۴۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم

بلاروس در دکترین دفاعی اصلاح‌شده این کشور با انتقاد از نقش ناتو در سلطه آمریکا بر منطقه اروپا، مخالفت خود با گسترش این ائتلاف نظامی و نظامی‌سازی کشورهای عضو آن یا کشورهایی که قصد عضویت در آن دارند را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، طبق اصلاحیه دکترین دفاعی بلاروس که روز گذشته(پنج‌شنبه) به تایید کنگره ملی خلق بلاروس رسید، این کشور  مخالف گسترش ائتلاف نظامی ناتو و نظامی‌سازی کشورهای عضو آن است اما مینسک آماده برقراری گفتمان فعال در این زمینه است.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که در این دکترین آمده است: جمهوری بلاروس گسترش ادامه‌دار ناتو و نظامی‌سازی کشورهای عضو آن یا کسانی که به دنبال ملحق شدن به این ائتلاف نظامی-سیاسی هستند را نمی‌پذیرد و  این اقدامات را روندی خطرناک می‌داند که احتمال بروز درگیری نظامی را افزایش می‌دهد. در عین حال، جمهوری بلاروس آماده ازسرگیری گفت‌وگوی فعال با این کشورها در حوزه نظامی به شرط متوقف شدن لفاظی‌ها و اقدامات خصومت‌آمیز آن‌ها علیه جمهوری بلاروس است.

طبق این سند، ناتو موجب سلطه آمریکا بر اروپا شده است و مینسک انتقال احتمالی تسلیحات اتمی به "کشورهای همسایه غیردوست" را تهدید تلقی خواهد کرد.

در دکترین دفاعی اصلاح‌شده بلاروس همچنین مطرح شد که این کشور مشارکت کشورهای سازمان ملل و در سازمان امنیت و همکاری در اروپا را عامل تامین‌کننده ثبات و امنیت جهانی و منطقه‌ای دانسته و با سوء استفاده از سازوکارهای این سازمان‌ها برای اعمال فشار بر کشورهای مستقل مخالف است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جنگ اسرائیل علیه غزه ۳۷ میلیون تُن آوار بر جای گذاشته است
  • جنگ اسراییل علیه غزه ۳۷ میلیون تُن آوار بر جای گذاشته است
  • سازمان ملل: آواربرداری در غزه احتمالاً ۱۴ سال طول می‌کشد
  • تلنگری به طرفداران گفتمان سازش
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • تنها راه امنیت در منطقه از زبان نماینده ایران در سازمان ملل
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • ایروانی: تحریم های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • ایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است