Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله شیخ جواد مجتهد شبستری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ایشان از شخصیت‌های برجسته علمی در حوزه علمیه و از شاگردان مرحوم شهید صدر و دارای تالیف های فراوان در زمینه فقه و اصول بود.
وی بیان کرد: وی فقیهی برجسته و نظریه‌ پرداز و شخصیت بلند مرتبه علمی و از نظر سیاسی، اجتماعی و مبارزاتی نیز شخصیت برجسته‌ای بود و همراه با شهید صدر در زمان رژیم منحوس صدام در عراق مبارزه می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی از نزدیکان امام خمینی (ره) و حتی در نجف اشرف رابط بین امام (ره) و شهید صدر بود.
آیت الله شبستری ادامه داد: مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی در ایران نیز منشا خدمات و برکات فراوانی بود و به عنوان فقیه در شورای نگهبان و رییس قوه قضائیه تحولات و خدمات فراوانی را در حوزه قضایی ایجاد کرد.
وی گفت: این شخصیت بزرگوار در مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبری نیز رکنی برجسته و موثر به شمار می‌رفت.
به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام شب گذشته پس از مدت ها تحمل بیماری در سن 70 سالگی دارفانی را وداع گفت.
آیت الله شاهرودی متولد 1327 در شهر نجف و از سال 1373 در دوره های مختلف (سوم، چهارم، پنجم، ششم و هفتم) عضو شورای نگهبان بود.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام بین سال های 1378 تا 1388 از سوی رهبر معظم انقلاب بعنوان رییس قوه قضاییه منصوب شد و نماینده مجلس خبرگان رهبری در دوره های سوم، چهارم و پنجم بود.
وی از سال 1396 ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و از سال 1390 ریاست هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه را با حکم رهبر معظم انقلاب بر عهده داشت.
8135/2093
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی سید محمود هاشمی شاهرودی قوه قضاییه مجلس خبرگان رهبری مجمع تشخیص مصلحت نظام جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۱۵۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوزدهمین مجمع‌عمومی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور برگزار می‌شود

قائم مقام دبیرکل اتحادیه دانشگاه‌های غیردولتی و غیرانتفاعی کشور گفت: نوزدهمین مجمع‌عمومی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور شامل دانشگاه‌های غیردولتی و غیرانتفاعی در دانشگاه غیردولتی خاتم برگزار می‌شود.

غلامرضا بلالی، قائم مقام دبیرکل اتحادیه دانشگاه‌های غیردولتی و غیرانتفاعی کشور در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری نوزدهمین دوره مجمع‌عمومی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور اظهار کرد: نوزدهمین مجمع‌عمومی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور شامل دانشگاه‌های غیردولتی و غیرانتفاعی در دانشگاه غیردولتی خاتم برگزار می‌شود، در این دوره از مجمع محمدعلی زلفی گل وزیر علوم و تحقیقات فناوری، عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای‌عالی انقلاب و معاون آموزش وزارت علوم به همراه مدیران حوزه آموزش و اساتید حوزه دانشگاهی شرکت خواهند کرد.

وی افزود: در این مجمع نقش دانشگاه‌های غیردولتی و غیرانتفاعی در آموزش عالی بررسی خواهد شد و در خصوص فرصت‌ها و تهدیدها در آموزش عالی بحث و گو خواهد شد و راهکارهای موجود مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

به گفته وی؛ نوزدهمین مجمع‌عمومی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور شامل دانشگاه‌های غیردولتی و غیرانتفاعی روز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه در دانشگاه غیردولتی خاتم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آیت الله رمضانی: علمای مسلمان باید صلح عادلانه را در جهان اسلام تبیین کنند
  • عکس قدیمی از آیت الله هاشمی و محسن رضایی درحال خوردن آش افطاری
  • پاسخ رهبری به تصمیم شمخانی و خاتمی برای کاندیداتوری در انتخابات به روایت آیت الله هاشمی /فیدل کاسترو شروع به حرف زدن که می کند، دیگر متوقف نمی شود
  • دولت ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای جبران خسارت سیل سیستان و بلوچستان اختصاص داد
  • نوزدهمین مجمع‌عمومی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور برگزار می‌شود
  • زنان متولد این ماه‌ها شخصیت قدرتمندی دارند!
  • استقبال قمی ها ازرییس جمهور درمسیر چهاراه شهدا تا حرم بانوی کرامت
  • روزنامه اطلاعات: ملت در چه فکریه؟ دولت در چه کاریه؟
  • ظرفیت استقبال از گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا بی نهایت است
  • انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری، برای نخستین‌بار + عکس