Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرستان بندرماهشهر با بیان اینکه پتروشیمی فارابی با ۴۰۰ کارگر دچار بحران کارگری و مالی شده است، گفت: ‌در یک‌سال گذشته ‌این شرکت با سرپرست اداره می‌شود‌. ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۷ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

محسن بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندرماهشهر اظهار داشت: پتروشیمی فارابی مدتی است دچار بحران کارگری شده و کارگران آن درخواست اجرای طرح‌ طبقه بندی مشاغل را دارند؛ از طرفی این شرکت با بحران مالی نیز مواجه شده و توانایی مالی خود را از دست داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متاسفانه مدیران بالادستی این پتروشیمی که در تهران هستند خود را تنها در سود و عواید این شرکت سهیم دانسته و خود را در مشکلات کارگری و مالی پتروشیمی فارابی سهیم نمی‌دانند و هیچ تلاشی برای حل این مشکلات نمی‌کنند.

فرماندار شهرستان بندرماهشهر بیان کرد: علاوه بر اینکه مدیران بالادستی هیچ تلاشی برای حل مشکلات پتروشیمی  فارابی نمی‌کنند حاضر به پاسخگویی مسئولان منطقه نیز نبوده و علیرغم مکاتبات و تماس‌های مکرر با مدیران شستا در تهران تاکنون هیچ پاسخ و اقدامی برای حل مشکلات کارگران انجام نشده است.

خوزستان| 108 کارگر شرکت لوله سازی بندرماهشهر اخراج شدندخوزستان|تجاوز راننده سرویس مدرسه به دانش‌آموز ماهشهری تکذیب شدخوزستان|کمبود معلم و تعطیلی کلاس‌های مدارس بندرماهشهر اعتراض دانش‌آموزان را برانگیخت

وی گفت: در آینده مشکلات این منطقه و پتروشیمی گریبان‌گیر مدیران بالا دستی شده و باید به آن پاسخ دهند؛ پتروشیمی فن‌آوران و پتروشیمی امیرکبیر دو سهام‌دار پتروشیمی فارابی بوده و مدیران بالادستی این شرکت‌ها باید جلساتی برگزار کرده و حق سهام خود را به پتروشیمی فارابی پرداخت کنند تا دچار مشکل مالی و بحران کارگری نشود.

بیرانوند عنوان کرد: پتروشیمی فارابی با بیش از 400 کارگر با بحران مالی و کارگری مواجه بوده و بیش از یکسال است که این شرکت با سرپرست اداره می‌شود و مسئولان بالا دستی حاضر نیستند برای آن یک مدیرعامل انتخاب کنند.

به گزارش تسنیم، پتروشیمی فارابی که زیر نظر دوهلدینگ بزرگ تاپیکو و شستا بوده یکی از 23 پتروشیمی بزرگ حاضر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی شهرستان بندرماهشهر بوده است؛ تاکنون تعداد زیادی از کارگران این پتروشیمی‌ها برای مطالبات به حق خود دست به اعتراض زده‌اند.

انتهای پیام/ش

R41468/P4001/S6,57/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۱۵۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از کارگرانی که چرخ تولید را به حرکت درآوردند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر عامل شرکت پیشتاز صنعت پارس خرم گفت: از ۱۴ کارگر برتر  این شهرستان در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفاشهر تجلیل شد.
غلام زاده افزود: در ۲ دهه فعالیت تولیدی این شرکت به همت کارگران، به چرخه تولید بازگشته ایم.

گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کارگر و ضیافت شام از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

دیگر خبرها

  • قرارگاه توسعه صنعت پتروشیمی تشکیل می‌شود
  • بازگشت بنزین پتروشیمی به چرخه سوخت
  • اشتغال زایی مستقیم ۱۴۳ هزار نفری در صنعت پتروشیمی
  • لزوم تدوین برنامه عملیاتی پتروشیمی‌ها برای تحقق راهبرد جهش تولید
  • ایجاد ۳۲۰ فرصت شغلی با راه‌اندازی کارخانه فرآوری مس در خوسف
  • کارگران پیش قراولان جهش تولید هستند
  • تجلیل از کارگرانی که چرخ تولید را به حرکت درآوردند
  • صنایع غذایی پس از پتروشیمی بیشترین گردش مالی را دارد
  • صنایع غذایی پس از پتروشیمی بیشترین گردش مالی را در کشور دارد
  • نخستین بار در صنایع پتروشیمی کشور صورت گرفت؛ تبدیل وضعیت کلیه نیروهای پیمانکار به قرارداد مستقیم با پتروشیمی امیرکبیر