Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازوند، گفت: بايد از فرصت مرز براي گسترش روابط و همكاري بين دو استان كرمانشاه و سليمانيه استفاده كنيم و ما در استان كرمانشاه اين مهم را جزء اولويت هاي خود مي دانيم.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل استانداری کرمانشاه، «هوشنگ بازوند»، در نشست با هیات تجاری سلیمانیه عراق، گفت: اميدواريم اين رفت و آمدها منجر به توسعه مسائل اقتصادي و گسترش همكاري ها بين دو مردم استان كرمانشاه و سليمانيه گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار کرمانشاه، تصريح كرد: لازم مي دانم كه از ابراز همدردي مسئولين اقليم كردستان عراق در زمان زلزله سال گذشته استان صميمانه تقدير و تشكر نمايم و از رئيس اتاق بازرگاني استان سليمانيه مي خواهم كه سلام ما را به استاندار سليمانيه عراق ابلاغ كنند.

 

وي در ادامه با اشاره به وجود برخي مشكلات براي توسعه اقتصادي دو استان خاطرنشان ساخت: مشكلاتي كه در مرز پرويزخان وجود داشت من خودم شخصاً به اين مرز رفتم و از نزديك مسائل مختلف را مورد بازديد قرار داده و دستورات لازم را جهت حل يكسري مسائل صادر كردم كه اميدواريم با توجه به پيگيري هاي صورت گرفته اين مسائل هر چه زودتر برطرف شوند.

 

مقام عالي استان با اشاره به ارتباط كردهاي ايران و عراق از قديم الايام گفت: اين رابطه هنوز ادامه دارد و با توجه به شيطنت هايي كه از سوي دشمنان براي ايجاد خدشه في مابين اين همكاري ها و ارتباطات صورت مي گيرد بدون ترديد اين شيطنت ها همچون گذشته خنثي خواهند شد لذا براي برقراري هر چه بيشتر اين ارتباطات بايد بتوانيم گام هاي بزرگتري برداريم.

 

مهندس بازوند با بيان اينكه امروز سرمايه به عنوان يك جريان سيال در دنيا مطرح است، ادامه داد: كافي است كه ما موانع موجود بر سر راه اين مسير را برداريم و اين موانع ممكن است گاهاً در حوزه زيرساخت ها مطرح شود كه اميدواريم با گسترش اين ارتباطات، وضعيت زيرساخت هاي موجود هم بهبود پيدا كند.

 

وي از گسترش حمل و نقل به عنوان يكي از موضوعات بسيار مهم براي توسعه زيرساخت ها نام برد و اظهار داشت: راه آهن غرب كشور يكي از اين زيرساخت هاست كه سال گذشته تا كرمانشاه افتتاح شد و هم اكنون از كرمانشاه تا خسروي به صورت ويژه در حال انجام است و اتصال اين راه آهن گام بسيار بزرگي براي توسعه اقتصادي و به نوعي توسعه پايدار بين دو كشور ايران و عراق است.

 

استاندار كرمانشاه در ادامه با اشاره به مطرح شدن منطقه آزاد قصرشيرين گفت: اين موضوع هم يك زيرساخت بسيار مناسب براي اجراي كارهاي مشترك بين دو كشور است كه براي انجام كارهاي اقتصادي مشترك و سرمايه گذاري مشترك در منطقه قصرشيرين آمادگي لازم در استان كرمانشاه وجود دارد.

 

مهندس بازوند بيان داشت: ساير كارها و اقدامات مشترك و توسعه اقتصادي مي تواند پيوند مردم استان كرمانشاه و اقليم كردستان عراق را دو چندان كند لذا ما بايد اين زيرساخت را به منظور توانمند ساختن مردم در حوزه اقتصادي دو استان بيش از پيش تقويت كنيم.

 

مقام عالي استان تصريح كرد: اجراي برنامه هاي توسعه اقتصادي براي دو استان مستلزم داشتن مردماني توانمند است زيرا توسعه اقتصادي و سرمايه گذاري در اختيار مردم و بخش خصوصي است.

 

وي در ادامه با اشاره به تصميمات اتخاذ شده بين هئيت بازرگاني استان كرمانشاه و استان سليمانيه عراق در صبح امروز گفت: اگر اين تصميماتي كه امروز اتخاذ كرديد، اجرايي شوند گامي بسيار مهم و بزرگ در راستاي توسعه اقتصادي دو منطقه محسوب مي شود.

 

 

پایان پیام/81

منبع: شبستان

کلیدواژه: آیت الله هاشمی شاهرودی آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی خبرگزاری شبستان آیت الله شاهرودی مجلس شیراز شب یلدا وحدت حوزه و دانشگاه حماسه 9 دی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی راه آهن کرمانشاه مرز خسروی توسعه اقتصادی ایران و عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۱۵۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قابلیت دانلود تلوبیون نیاز به توسعه زیرساخت دارد

احمد خورشیدی مدیرعامل تلوبیون گفت: با توجه به افزایش کیفیت ارائه تصویر و افزایش تعداد شبکه‌هایی که در اپلیکیشن آرشیو می‌شود، قابلیت دانلود تلوبیون نیاز به توسعه زیرساخت دارد، به علت سختی این کار برای کاربران در حال تلاش برای توسعه زیرساخت هستیم، با انجام این کار قابلیت دانلود نیز به اپلیکیشن باز گردد.

وی ادامه داد:کاربران می‌توانند با اینترنت دانلود منیجر برنامه‌ها را دانلود کنند، اما در تلاش هستیم شرایط را برای دانلود از تلوبیون به راحتی فراهم شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • مرز رسمی پرویزخان مهمترین مرز استان کرمانشاه با عراق
  • عراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات
  • حمایت وزارت علوم از تبدیل دانش به فناوری بدون وقفه ادامه دارد
  • زیرساخت های توسعه ای استان کرمان باید تقویت شود
  • تردد روزانه بیش از هزار زائر از مرز خسروی
  • قابلیت دانلود تلوبیون نیاز به توسعه زیرساخت دارد
  • ۲۹۱ میلیون لیتر بنزین در استان کرمانشاه صرفه‌جویی شد
  • دبیرکل اتاق ایران و عراق: دلار می‌ریزد
  • راه‌اندازی اورژانس دریایی خارگ تسریع شود
  • پیشرفت 73 درصدی در ساخت کانال اتصال بندر فاو به «جاده توسعه»