Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهلا عموری سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نشست بررسی آئین نامه مشاغل سخت و زیان آور در اتاق بازرگانی اهواز، اظهارداشت: مسئله مشاغل سخت و زیان آور در واقع به کلاف سردرگمی تبدیل شده که در حوزه های مختلف به نوعی ایجاد مشکل می کند و به نوعی هم کارگران و هم کارفرمایان ناراضی هستند.
وی افزود: شرایط قانونی برای بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان ‌آور بار سنگینی به لحاظ مالی و فنی برای کارفرمایان دربرداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی اهواز با بیان اینکه در حال حاضر بررسی مسئله این آئین نامه در دستور کار شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان قرار دارد، افزود: از آنجایی که آئین نامه نمی تواند فراتر از قانون باشد، اصلاح آن می تواند نوعی تسهیل کننده قانون باشد .
عموری تصریح کرد: بر همین اساس اغلب اعضای کارگروه تامین اجتماعی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان اعتقاد دارند قانون مشاغل سخت و زیان آور دارای ایرادات ماهوی است و در حد توان باید آیین نامه آن اصلاح شود.
دبیر شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان، ادامه داد: بهتر است نتیجه بررسی ها از طریق کمیسیون های فنی دستگاه های مرتبط و همچنین از نمایندگان مجلس پیگیری شود تا زمینه لازم برای رضایت کارگران و کارفرمایان با اجرای این قانون را شاهد باشیم.
وی تغییر آئین نامه اجرایی این قانون را در صلاحیت هیئت وزیران بیان کرد و گفت: بر همین اساس همه اتاق های شهرستان های سراسر کشور در حال بررسی و ارائه راهکارها برای تغییرات اصلاحی مشاغل سخت و زیان آور هستند تا جمع بندی خود را جهت انعکاس به دولت ارائه کنند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی اهواز خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام اداره کل تامین اجتماعی استان، خوزستان و 5 استان دیگر مشمول قانون بازنشستگی مناطق گرمسیری می شدند که بر همین اساس می توان گفت فرسایش جسمی کارگر که در کارگاه ایجاد می شود تنها ناشی از کار در کارگاه نیست ، بلکه بدی آب و هوا نیز کارگر خوزستانی را تحت تاثیر قرار می دهد .
عموری تصریح کرد: به همین دلیل در ارائه پیشنهادات باید از دولت خواست تا با پرداخت بخشی از سهم کارفرما و کارگر توجه بیشتری نسبت به این موضوع در استان خوزستان صورت بگیرد.
گفتنی است، بر اساس اعلام سازمان تامین اجتماعی 110شغل سخت و زیان آور در قالب سیزده گروه شغلی شناسایی شده که مشمول قانون بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان ‌آور هستند.
9931/6068
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی بازنشستگی بخش خصوصی سازمان تامین اجتماعی نمایندگان مجلس جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۱۵۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید

به گزارش خبرنگار مهر، علیقلی ایمانی، مدیرعامل بنیاد ملی گندم‌کاران کشور طی نامه‌ای سرگشاده به رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، محیط زیست و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی نوشت؛

«جهش تولید با مشارکت مردم»

رهبر معظم انقلاب اسلامی

محضر مبارک جناب آقای دکتر عسگری

رئیس محترم کمیسیون کشاورزی، آب، محیط زیست و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی

به استحضار می‌رساند؛ همان طور که مطلع هستید بخش کشاورزی نقش بسزایی در امنیت غذایی، اشتغال، قطع وابستگی و حفظ استقلال کشور دارد.

کشاورزی اقتصادی است بسیار طاقت‌فرسا و با درآمد و سود کم نسبت به سایر بخش‌های اقتصادی کشور مانند خدمات و صنعت و دارای ریسک بالا در برابر حوادث قهری طبیعی چون سیل، سرما، خشکسالی، آفات و بیماری‌ها، تگرگ، طوفان و موارد دیگر و به همین دلیل انگیزه‌ای برای جوانان چه تحصیل کرده چه سایر اقشار برای ورود به این بخش وجود ندارد. افزایش سن بهره‌برداران در بخش کشاورزی خود موید این موضوع است لذا به همین دلیل کشاورزی در تمام دنیا مورد حمایت دولت‌هاست.

بر همین اساس امامین انقلاب در گفتمان‌های خود تاکید بر حمایت از بخش کشاورزی داشته و دارند اما با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، نهاده‌ها، ماشین آلات، قطعات حمل و نقل دستمزدها و سایر موارد مرتبط با کشاورزی تحت تأثیر نرخ ارز پیوسته در حال افزایش بوده و هست چون کشاورزان به جز اندک کود یارانه‌ای که تکاپو نیاز آنها را نمی‌کند و باقی کود مورد نیاز را باید از بازار آزاد تهیه نماید تمام نیازهای خود را با ارز آزاد تهیه می‌کنند و در نرخ گذاری محصولات لحاظ نمی‌شود،

به همین دلیل کشاورزان زحمتکش و تلاشگر که با نرخ سود بالای بانکی و هزینه‌های گزاف تولید می‌کنند نرخ تضمینی گندم علی رغم اینکه در ابتدای فصل زراعی مطابق قانون خرید تضمینی ۱۹.۵۰۰ تومان تعیین گردیده بود ما بعد از گذشت چند ماه علی رغم افزایش نرخ نهاده‌ها به ویژه کود و سم و تورم متأسفانه نرخ به ۱۷.۵۰۰ تقلیل یافت که حضرت عالی هم بارها با ارسال نامه به ریاست محترم جمهوری و مصاحبه در شبکه‌های تلویزیونی و رادیو و مطبوعات و فضای مجازی نرخ ۱۷.۵۰۰ را خلاف قانون دانسته و از دولت خواستید که به قانون تمکین کند و نرخ ۱۹.۵۰۰ را بپذیرد یا در قالب جایزه تحویل کسری را جبران کند.

امروز که به فصل برداشت محصول گندم رسیده‌ایم خدا را شاکریم به دلیل نزولات جوی و تشکر از مسئولان محترم وزارت جهاد کشاورزی به دلیل تأمین نهاده‌های آموزش بهره‌برداران، بذور اصلاح شده، توسعه مکانیزاسیون، مبارزه به موقع با آفات و بیماری‌ها، تأمین سم مورد نیاز و موارد دیگر مرتبط با تولید و تلاش گندم‌کاران کشور را در تأمین گندم نان مردم بی‌نیاز نمودند، انتظار گندم‌کاران بر این است که حضرت عالی به عنوان رئیس کمیسیون کشاورزی در مجلس شورای اسلامی از بعد نظارتی به این موضوع ورود پیدا نموده و با اصلاح نرخ گندم که مورد تأیید دو عضو ناظر از طرف شما در شورای قیمت گذاری بوده بارقه‌ای امید در دل گندم‌کاران هم در سال جاری و هم برای سال آینده که امید به خودکفایی ۱۰۰ درصدی در تولید گندم داریم به وجود آمد.

از طرف دیگر تقاضا داریم که برای جلوگیری از ورود دلالان و واسطه‌ها و خروج گندم از چرخه خرید تضمینی ترتیبی اتخاذ شود که مطالبات گندم‌کاران در موعد مقرر پرداخت شود چون از ابتدای فصل برداشت ۷ فروردین ماه تا کنون نزدیک یک ماه بیش از ۶۰۰ هزار تن گندم تحویل سیلوهای دولتی شده هنوز ریالی بابت بهای گندم پرداخت نشده است که این موضوع موجبات نگرانی را در جامعه گندم‌کاران به وجود آورده و پای دلالان واسطه‌ها را به بازار گندم باز نموده لذا مجدداً تاکید می‌نماید که حضرت عالی و اعضای کمیسیون کشاورزی و سایر نمایندگان محترم مجلس تلاش نمائید تا با اقدامی شایسته و عملی رضایت گندم‌کاران جلب شود؛ انشاالله.

کد خبر 6089590 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • وظیفه پلتفرم‌ها در عرضه دارو/ ۶ ماه اجرای آزمایشی در یک استان
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • رفع ابهام حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب در خوزستان+فیلم
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • اجرای ۱۶ طرح طبقه بندی مشاغل جدید در کارگاه های گیلان