Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از دستیابی این دانشگاه به اهداف ۱۴۰۴ در حوزه توسعه کمی تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه خبر داد و گفت: بر اساس چشم انداز ۱۴۰۴ باید ۳۰ درصد از ظرفیت دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد به حوزه تحصیلات تکمیلی اختصاص یابد که در حال حاضر این دانشگاه بیش از زمان تعیین شده به اهداف برنامه ریزی شده دست یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، محمد اعتضاد رضوی با بیان اینکه توسعه کیفی تحصیلات در دوره های تکمیلی از دیگر برنامه های این دانشگاه محسوب می شود، تاکید کرد: تمامی بسته های برنامه تحول و نوآوری در آموزش به عنوان یک نقشه راه است که دانشگاه در حوزه ارتقاء کیفی آموزش نیز در این مسیر گام بر می دارد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر توجه به موضوع منطقه ای شدن و تشکیل هیات های بورد منطقه ای در سطوح تحصیلات تکمیلی، عنوان کرد: بر این اساس باید تمامی ۹ دانشگاه و دانشکده کلان منطقه باید در این زمینه با یکدیگر ارتباط و همکاری داشته باشند و هیات های ممتحنه و اجرای برنامه های ارزشیابی و اعتبار بخشی نیز درون منطقه ای نیز شکل بگیرد.  

اعتضاد رضوی، همکاری بین بخشی و توسعه علوم بین رشته ای در تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های و دانشکده های علوم پزشکی را از مهمترین برنامه های کلان منطقه ۹ عنوان کرد و گفت: در این راستا باید حمایت های لازم صورت گیرد تا برنامه به شکل مناسبی بر اساس اهداف پیش برده شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، وی با بیان اینکه توانمند سازی یکی از سیاست های مدیریت تحصیلات تکمیلی به شمار می رود، خاطر نشان کرد: بر اساس کارگروه دانشگاه های نسل سوم در دانشگاه تشکیل شده است و آشنایی دانشجویان و اساتید در حوزه کارآفرینی و خلق ثروت در حال پیگیری است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در گذشته به حوزه تحصیلات تکمیلی تنها در بعد آموزش و فعالیت در این حوزه توجه می شد در حالی که در حال حاضر با تغییر نگرش گسترش برنامه های فناورانه، ارتباط با صنعت، کارآفرینی و تولید ثروت مورد توجه است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۱۵۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :

حامد جز جلالیان با اشاره به انجام طرح کشوری فلورایدتراپی دانش‌آموزان در سطح مدارس تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور افزود: با تامین ۶۳ هزار وارنیش فلوراید برای دانش‌آموزان ابتدایی ۶ تا ۱۲سال این طرح در سطح مدارس تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور آغاز شده است.

وی بیان کرد: با تامین و دریافت وارنیش فلوراید از وزارت متبوع، توزیع وارنیش در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت چهار شهرستان (نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه) تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور آغاز شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور  ادامه داد: این طرح به صورت رسمی از هفته اول اردیبهشت‌ماه تمامی بهورزان و مراقبین سلامت با مراجعه به مدارس و با نظارت مستقیم تمامی مراقبین ناظر مراکز و حضور دندانپزشک مراکز خدمات جامع سلامت در مدارس تحت پوشش به صورت روزانه انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: هدف از طرح وارنیش فلورایدتراپی دانش‌آموزان، آموزش بهداشت دهان و دندان به دانش‌آموزان، معاینات مستمر دندانپزشکی و کاهش ۴۰ درصدی پوسیدگی‌ دندان دانش‌آموزان توسط ماده وارنیش فلوراید است.

دو واکسن به برنامه واکسیناسیون متداول کودکان در نیشابور اضافه می‌شود

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در ادامه اظهار کرد: همزمان با آغاز هفته جهانی ایمن‌سازی ۲۴ تا ۳۰ آوریل مصادف با ۵ لغایت ۱۱ اردیبهشت‌ماه دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس به برنامه واکسیناسیون متداول کشوری کودکان اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه واکسن پنوموکوک به شکل تزریقی و واکسن روتا به صورت خوراکی است، ادامه داد: واکسن پنوموکوک مهمترین راه پیشگیری از بیماری های عفونی ناشی از این میکروب از جمله عفونت ریه، عفونت مغزی یا مننژیت، عفونت گوش، قلب، خون، استخوان و سینوزیت است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور اذعان کرد: سالیانه از حدود ۵۰ هزار عفونت‌ شدید پنوموکوکی با تزریق واکسن پنوموکوک پیشگیری می‌شود که کاهش مصرف آنتی بیوتیک و کاهش بروز  مقاومت آنتی بیوتیکی را در پی دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه کمیته کشوری ایمن‌سازی این واکسن در سنین ۲ ، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود در خصوص واکسن روتا گفت: واکسن روتاویروس نیز که از اسهال‌های شایع در کودکان پیشگیری می‌کند  به صورت خوراکی در سه نوبت ۲، ۴ و ۶ ماهگی مصرف می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اعلام همبستگی دانشگاهیان  دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اساتید و دانشجویان ِ آزادی خواه ِ حامی فلسطین
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس