Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سید علی آقازاده»، استاندار استان مرکزی روز دوشنبه (26 مردادماه 97) میهمان روزنامه «ایران» در تهران بود و به‌صورت مستقیم و تلفنی با مردم این استان گفت‌و‌گو کرد و پای درد دل آنان نشست. بیشتر مسائل مطرح شده با استاندار پیرامون زیر ساخت‌های عمرانی و معوقات کارگری بود. شیما جهانبخش خبرنگار

 

مشکلات مردمی

«علی اکبر رحیمی» از اراک: اسفند ماه سال گذشته از سازمان جهاد کشاورزی استان بازنشسته شده ام، اما تاکنون سنوات خدمتم پرداخت نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار: امسال در برخی ادارات استان مانند جهاد کشاورزی، استانداری، آموزش و پرورش و... کمبود اعتبارات داشته‌ایم. پرداخت سنوات نیز جزو «سایر» به حساب می‌آید، اما با پیگیری‌های انجام شده حتماً این سنوات تا قبل از پایان سال پرداخت خواهد شد.

«محمد مردانی» از نوبران شهرستان ساوه: سه درخواست از شما دارم؛ اول: به علت مسائل کاری به طور مرتب باید از آزاد راه ساری - همدان تردد کنم، اما از آنجایی که مبلغ عوارض این آزادراه زیاد است، تقاضا دارم در این خصوص چاره‌ای بیندیشید که افرادی مانند بنده که مرتب در این مسیر تردد دارند هزینه کمتری را پرداخت کنند. دوم: با توجه به اینکه ساختمان مسجد روستای ما قدیمی است، با مشورت هیأت امنا آن را تخریب کرده‌ایم تا بنای جدید برای مسجد بسازیم. تاکنون 50 درصد این طرح با کمک هیأت امنا و خیران ساخته شده، اما برای تکمیل آن منابع مالی کافی نداریم. سوم: روستای ما دهیاری ندارد و در حال حاضر زمین برای ساخت ساختمان دهیاری داریم، اما بودجه‌ای برای ساخت آن نداریم.

استاندار: نرخ عوارضی از سوی وزارت راه و شهرسازی و دولت تعیین و در مجلس شورای اسلامی وضع می‌شود. این آزاد راه دست بخش خصوصی است، نمی‌گوییم نرخ کم شود بلکه پیگیر همسان‌سازی عوارض هستیم. البته برای سهولت در تردد و صرفه‌جویی در زمان در نظر داریم کیوسک‌های پرداخت عوارض جمع‌آوری و به‌جای آن پرداخت‌ها به‌صورت الکترونیکی انجام شود. در مورد کمک برای ساخت مسجد با اوقاف صحبت می‌کنم تا اقدامات لازم را انجام دهد. برای ساخت دهیاری نیز اگر زمین از سوی اهالی تأمین شود از محل اعتبارات شهرستان ساختمان دهیاری ساخته می‌شود.

بابک راد از شهر اراک: به نمایندگی از 170 جوان عضو هیأت موتورسواری استان تماس می‌گیریم.مدتی است که درخواست تخصیص محلی برای برگزاری نمایشگاه‌های خودروهای لوکس و اسپرت را داریم، اما تاکنون پیگیری‌های ما جواب نداده و با توجه به اینکه این خودروها در اغلب مراسم مختلف استفاده می‌شود خواستار پیگیری شما هستیم.

استاندار: این مکان باید از سوی هیأت موتورسواری تأمین شود، اما با توجه به آنکه می‌گویید هیأت همکاری لازم را ندارد تلاش می‌کنیم جلسه‌ای با حضور مدیر کل ورزش و جوانان، رئیس هیأت اتومبیلرانی و موتورسواری و معاون فدراسیون اتومبیلرانی برگزار شود تا مشکل در این زمینه بررسی و راهکار اساسی ارائه شود.

«جعفری» از روستای دوزج بخش خرقان: با پیگیری‌هایی که اهالی روستا داشته‌اند، باجه‌ای از پست بانک در این روستا راه‌اندازی شده بود که نیاز اهالی را رفع می‌کرد، اما مدتی است این مرکز جمع‌آوری شده و پیگیری‌ها در این خصوص جواب نداده است.

استاندار: با مدیریت شعب مکاتبه و درخواست راه‌اندازی مجدد را ارسال خواهیم کرد.

«محمد باقر سمیعی»: بنده جانباز 50 درصد شیمیایی هستم. فرزندم در سازمان زندان‌ها مشغول به خدمت است. او با مدرک دکترای جامعه شناسی به رانندگی مشغول است. بارها درخواست تبدیل وضعیت داده و پیگیری کرده ایم، اما تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم. فرزندم در رسته امور انتظامی استخدام شده، اما به‌عنوان راننده مشغول به کار است.

استاندار: زمانی است که حتی با مدرک دکتری تنها برای کار رانندگی استخدام انجام می‌شود، از این‌رو مدرک در رسته شغلی تأثیر ندارد. زمانی که استخدام می‌شود مدرک از لحاظ قانونی تأثیری ندارد. این قانون است و همه ما باید از آن تمکین کنیم. با وجود این با مسئولان استان صحبت می‌کنم تا راه‌های قانونی بررسی شود و بتوان کاری برای فرزند شما انجام داد.

نیل چی از شهر اراک: کارمند اداره راه‌آهن هستم. 14 سال است به‌عنوان کارشناس آموزش در این اداره مشغول هستم. بارها برای ارتقای شغلی درخواست داده ام، اما با وجود آنکه شرایط لازم را دارم تاکنون اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

استاندار: مشکل از سوی مسئولان مربوطه بررسی شده و نتیجه را به شما اعلام خواهیم کرد.

«مهران گلدانلو» از شهر اراک: من و همسرم هر 2 دارای معلولیت هستیم. با بودجه اندکی که داشته‌ایم یک واحد از طرح مسکن 84 واحدی خریداری کرده‌ایم. با توجه به اینکه نقشه این خانه دچار مشکل است و استاندارد آنها مورد تأیید نیست، تاکنون موفق به دریافت سند نشده‌ایم.

استاندار: با بهزیستی صحبت می‌کنیم تا پیگیر کار شما باشد. همچنین تلاش می‌کنیم مقداری کمک نقدی نیز برای شما در نظر بگیریم تا بخشی از مشکلاتتان رفع شود.

یکی از اهالی اراک: بلوار الغدیر 5 سال است که راه‌اندازی نشده، اما در حال حاضر پل جدیدی در دست ساخت است. 75 پارچه آبادی در این جاده تردد دارد و نیاز است جاده بسرعت تکمیل شود.

استاندار: این کار نیاز به بررسی فنی دارد. بعد از بررسی‌های نهایی جاده تکمیل می‌شود.

«رضایی» از شهر اراک: یکی از کیوسک دارهای شهر اراک هستم. در حال حاضر اتحادیه صنف کتابفروشان در نظر دارد کیوسک دارها را زیر مجموعه خود قرار دهد، اما تقاضا داریم اتحادیه صنف خودمان را تشکیل دهیم. با توجه به اینکه تعداد ما برای تشکیل اتحادیه کم است، از شما می‌خواهیم در این زمینه ما را یاری کنید.

استاندار: شرایط تشکیل اتحادیه کاملاً در قانون مشخص شده، اما بنده با اتحادیه صحبت می‌کنم و بعد از بررسی تلاش می‌کنیم مشکلات شما به طور قانونی برطرف شود، تا بتوانید اتحادیه را تشکیل دهید.

لازم به ذکر است، با دستور استاندار تمام مشکلات مطرح شده در این گفت‌و‌گوی تلفنی جهت بررسی به دفتر بازرسی استانداری ارسال شده و آنها نیز با ادارات مربوطه مکاتبات لازم را انجام داده‌اند.

بر این اساس، اگر مشکلات مطرح شده با مکاتبات اداری رفع نشود، استاندار شخصاً در جلسه‌ای با حضور افراد درخواست‌کننده و مدیران مربوطه به این مشکلات رسیدگی خواهد کرد. 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۱۶۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماس تلفنی وزیر دفاع آمریکا با وزیر جنگ اسرائیل

وزیر دفاع آمریکا در تماس تلفنی با وزیر جنگ رژیم اسرائیل از آنچه که حق این رژیم در دفاع از خود دانسته، حمایت و بر آن تأکید کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) طی بیانیه‌ای اعلام کرد که لوید آستین، وزیر دفاع این کشور طی تماس تلفنی با «یوآو گالانت»، وزیر جنگ رژیم اسرائیل، درباره مذاکرات برای آزادی اسرای صهیونیست و آنچه که تلاش‌ها برای ارسال کمک‌های انسانی به نوار غزه، خوانده شده، رایزنی کرده است.

آستین بعد از این تماس گفت: امروز (دوشنبه) در تماس با همتای اسرائیلی خود، بار دیگر بر حمایت از دفاع اسرائیل از خود و حمایت از غیرنظامیان فلسطینی و تشویق به افزایش کمک‌های انسانی به غزه تأکید کردم».

بر اساس بیانیه پنتاگون، آستین به گالانت از لزوم وجود طرحی مطمئن برای تخلیه غیرنظامیان از رفح قبل از هرگونه حمله زمینی سخن گفته است.

دور جدید مذاکرات غیر مستقیم بین حماس و رژیم اسرائیل از شنبه این هفته در قاهره آغاز شد و علی رغم عدم وجود پیشرفت‌ در روند مذاکرات به دلیل اصرار طرفین بر مطالبات خود، این مذاکرات برای بررسی‌های بیشتر ادامه خواهد داشت.

رژیم اسرائیل در دو راهی تسلیم و شکسترژیم اسرائیل، شبکه الجزیره را در اراضی اشغالی بست

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • تماس تلفنی وزیر دفاع آمریکا با وزیر جنگ اسرائیل
  • تخریب کامل ۱۲۰ ساختمان در حادثه آتش سوزی شفت
  • اطمینان خاطر فعالان اقتصادی با ابزار‌های موثر بانک مرکزی
  • بازدیدهای سرزده و شهرستانی ادامه دارد؛مدیران آماده و به گوش باشند
  • جزئیات تقسیم استان تهران از زبان استاندار
  • تاکید استاندار بر تشکیل شورای عشایر چهارمحال و بختیاری
  • رفتار زائران ایرانی در حج باید الگو باشد
  • تشکر معاون استاندار خوزستان از شرکت توسعه نیشکر برای کمک به کشاورزان منطقه