Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

تکمیل رژیم لغو روادید ، امروز سه شنبه (۴ دی ماه) در نشست مشترک 'علی اصغر محمدی' مسئول اداره روابط کنسولی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان وزارت امور خارجه گرجستان در تفلیس بررسی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،   در این دیدار که 'سید جواد قوام شهیدی' سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشت، اعلام شد که قرارداد رژیم لغو روادید میان گرجستان و ایران باید تکمیل شود تا از بروز هر گونه موارد نامطلوب در آینده جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش وزارت امور خارجه گرجستان، در این نشست قرارداد و توافقنامه رژیم لغو روادید دوجانبه میان گرجستان و ایران بررسی شد بر ضرورت تکمیل مفاد این قرارداد به منظور کاستن از موارد سوء استفاده تاکید شد.

همچنین توافق شد، مقامات ایرانی به همراه همکاران گرجستانی برای افزایش آگاهی مسافران ایرانی درباره مقررات تردد از مرز گرجستان، فعالیت اقتصادی و تحصیل در این کشور تلاش بیشتری بکنند.

با وجود اینکه شهروندان ایرانی برای سفر به گرجستان نیازی به اخذ روادید ندارند، اما در چند ماه اخیر شماری از ایرانیان بدون دلیل از ورود به گرجستان منع شده اند.

وزارت کشور گرجستان به تازگی اعلام کرد که محدودیت ورود به گرجستان فقط شامل ایرانیان نبوده و این کشور در ماه نوامبر مانع ورود یک هزار و ۱۵۱ شهروند خارجی از جمله ۴۳۴ نفر ایرانی به این کشور شده است.

برگرداندن شهروندان ایرانی از مرز‌های هوایی و زمینی گرجستان، اعتراض وزارت امور خارجه کشورمان را بدنبال داشت.

نشست امروز مقامات دو کشور را نیز برای برطرف کردن مشکلات پیش آمده در زمینه ورود شهروندان ایرانی به گرجستان تشکیل شده است.

گرجستان و ایران در ماه می‌سال ۱۹۹۲ میلادی روابط دیپلماتیک برقرار کردند. در سال ۲۰۱۱ میلادی میان دو کشور رژیم بدون ویزا به کار گرفته شد.

دولت گرجستان در سال ۲۰۱۳ میلادی تصمیم به توقف موقت رژیم بدون ویزا با ایران گرفت که موجب انتقاد شدید نیرو‌های مخالف دولت و جامعه این کشور شد و بر اثر آن دولت گرجستان در سال ۲۰۱۶ میلادی در تصمیم خود تجدید نظر کرد و رژیم بدون ویزا میان دو کشور از سر گرفته شد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: روادید گرجستان شهروندان ایرانی وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۱۶۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌ های ریلی کشور برگزار شد

تین نیوز

جلسه بررسی مسائل، راهکارهای رفع موانع و تامین مالی مهمترین طرح های ریلی کشور با حضور رئیس جمهور برگزار شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، آیت الله سیدابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در ادامه برگزاری جلسات پیگیری موضوعات ویژه، در نشستی با حضور معاون اول رئیس جمهور، رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای راه و شهرسازی، نفت، امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و تعدادی دیگر از معاونین ایشان و مدیران دستگاه های اجرایی به بررسی راهکارهای تسریع در اجرا و تکمیل مهمترین طرح های ریلی کشور از جمله خط آهن سریع السیر تهران مشهد و خط آهن رشت آستارا پرداخت.

مشکلات موجود در مسیر اجرا و تکمیل این طرح ها، راهکارهای رفع موانع و بررسی منابع تامین مالی از جمله مباحث مطرح در این جلسه بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور برگزار شد
  • نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌ های ریلی کشور برگزار شد
  • برگزاری نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌های ریلی کشور
  • پهپاد جدید ایران؛ «هیرو» یا «لانست»؟
  • آزردگی آمریکا از همکاری تجاری ایران و پاکستان
  • اژدهای زرد در مسیر صلح‌سازی / بررسی نوع بازیگری چین در حوزه میانجیگری میان گروه های فلسطینی
  • آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۵۳۵ نفر افزایش یافت
  • سینما بدون چهره کارگر ایرانی
  • مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی