Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدر آیت الله هاشمی شاهرودی را از ذخایر گرانسنگ نظامی اسلامی دانست و افزود: آیت الله هاشمی شاهرودی در قوه قضاییه منشا تحولات خوبی بود و نگاه وی در حل اختلاف میان قوا بسیار کارگشا بود.

«سید شهاب الدین صدر» در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد ویژگیهای شخصیتی آیت الله شاهرودی گفت: آیت الله هاشمی شاهرودی  از همان سنین جوانی در خدمت انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) همگام با نهضت انقلاب در تمام مراحل حضوری فعال داشتند و از شاگردان خاص آیت الله سیدمحمدباقر صدر به شمار میرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نایب رییس خانه احزاب اظهار کرد: آیت الله هاشمی شاهرودی در پیروزی و شکل گیری نهضت انقلاب اسلامی نقش مهمی ایفا کرد و رابط میان حوزه علمیه قم و نجف و همچنین مبارزان کشورهای اسلامی بود و از سوی امام خمینی(ره) ماموریت هایی در ارتباط با مبارزان کشورهای اسلامی برعهده  وی گذاشته می شد.

 

نایب رییس مجلس هشتم شورای اسلامی اظهار کرد: آیت الله هاشمی شاهرودی در سنین جوانی به درجه اجتهاد رسید و از سوی آیت الله سید محمد برقر حکیم درجه اجتهاد وی تایید شد. وی در حوزه علمیه قم و نجف به تعلیم و تربیت طلاب پردخت و در طول عمر پربرکت خود از اساتید و مدرسین ممتاز حوزه علمیه به شمار می رفت.

 

رییس جبهه رفاه پیشرفت و عدالت ادامه داد: آیت الله هاشمی شاهرودی از نظر مراجع تقلید از علما طراز اول جهان اسلام به شمار می رفت و جلسات دروس حوزوی وی زبانزد همگان بود و در ترویج نظرات شهید صدر پس از پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی داشت.

 

نایب رییس خانه احزاب در بخش دیگری از بیانات خود افزود:  پس از پیروزی انقلاب اسلامی از همان ابتدا ماموریتهای مختلفی از سوی امام خمینی (ره) به وی محول می شد که همواره با سعه صدر و نگاهی باز ماموریت های محوله را به خوبی بخ انجام می رساند.

 

وی با اشاره به مسئولیت آیت الله شاهرودی در مسند رییس قوه قضاییه  یادآور شد: آیت الله هاشمی شاهرودی در کسوت رییس قوه قضاییه منشآ تحولات زیادی در این قوه  بود و در احیای دادسرها نقش موثری داشت، وی در قوه قضاییه در ارتباط با مردم  باب جدیدی را در خصوص ارتباط میان مردم و مسئولان باز کردو در جریان مشکلات و مسایل گوناگون مردم قرار داشت.

 

صدر ادامه داد: آیت الله هاشمی شاهرودی در بحثهای حقوقی فقها و تمام جلسات مسئولان قضایی به عنوان یک کارشناس برجسته از موضع یک مسئول قضایی با تمام کارشناسان به بحث طلبگی می پرداخت و با نگاهی همه جانبه نگر و نگاهی وسیع به مسایل می پرداخت.

 

رییس جبهه رفاه و پیشرفت و عدالت  افزود: نگاه آیت الله شاهرودی به موضوع وجود زندان و زندانیان نگاهی خاص و کامل جامع بود و معتقد به کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی و رسیدگی با سرعت و دقت به دعوای قضایی بود وی معتقد بود زندانیان نباید مدت زمان طولانی در زندان نگهداری شوند.

 

صدر اظهار کرد: آیت الله هاشمی شاهرودی برنامه ریزی مدونی در مورد اطاله دادرسی و زمان رسیدگی به پرونده های قضایی ارایه کردند وی از مدیران ارشد موفق نظام در حوزه قضایی بود.

 

وی با اشاره به بخش دیگری از زندگی انقلابی آیت الله شاهرودی اظهار کرد: وی نگاهی عمیق و گسترده به مبارزات بیداری اسلامی در جهان اسلام داشت و انقلابیون سوریه، لبنان ، عراق و جهان اسلام ارتباط خوبی با آیت الله شاهرودی داشتند و در دیدارهای هفتگی با این مبارزان گفتگو می کرد.

 

وی گفت: آیت الله شاهرودی از شخصیت های برجسته در جریان حرکت های انقلابی دنیا بود و نگاهی عمیق در این موضوع داشت.

 

صدر اظهار کرد: آیت الله هاشمی شاهرودی در جریان انقلاب مردم عراق نقش محوری داشت و مردم این کشور نیز وی را دوست داشتند و در سفرهای حج نیز از سوی مردم عراق و بعث این کشور مورد توجه قرار می گرفت.

 

نایب رییس مجلس هشتم شورای اسلامی اظهار کرد: مردم کشورهای اسلامی به آیت الله هاشمی شاهرودی علاقمند هستند وی به مسائل خارجی در چهارچوب آرمانهای امام خمینی(ره) و منطبق با منویات رهبر انقلاب نگاه می کرد.

 

وی با اشاره به ارتباط نزدیک و صمیمانه رهبر انقلاب با آیت الله شاهرودی  تصریح کرد: وی از افراد مورد علاقه رهبر انقلاب بود و در تبعیت از ایشان در صف اول قرار داشت.

 

صدر گفت:  آیت الله هاشمی شاهرودی در شورای نگهبان نیز همواره با موضعی روشن و کارشناسانه نسبت مصوبات شورا نگاه می کرد و انتصاب وی در کسوت رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام حکایت از آن داشت که وی می تواند در جایگاهی بالاتر از روسای قوای سه گانه از عهده مسئولیت های محوله به خوبی براید.

 

وی با بیان اینکه آیت الله هاشمی شاهرودی از ذخایر گرانسنگ نظام اسلامی بود افزود: انتصاب آیت الله هاشمی شاهرودی از سوی رهبر انقلاب به عنوان رییس شورای حل اختلاف میان قوا از سوی رهبر انقلاب نشان داد که دیدگاه وی بعنوان فردی منصف و معتدل در حل اختلاف میان قوا بسیار کارگشاست.

 

نایب رییس خانه احزاب در مورد رفتار و منش آیت الله هاشمی شاهرودی خاطر نشان کرد: وی فردی بسیار خوش برخورد و متواضع و صمیمی در برخورد با مردم بود و همواره افرادی هم که برای تظلم خواهی به خدمت وی می رسیدند از رفتار آیت الله هاشمی شاهرودی تجلیل می کردند.

 

وی گفت:آیت الله هاشمی شاهرودی شخصیتی منحصر به فرد و مایه دلگرمی نظام اسلامی بود و در اوج مسائل و مشکلات با حلم و سعه صدر رفتار می کرد و رهنمود می داد.

 

صدر اظهار کرد: آیت الله هاشمی شاهرودی در نوآوری کتب حوزوی نیز نقش مهمی داشت  وبسیاری از کتب حوزوی و مراجع دینی زیر نظر وی نوآوری شد و این موضوع در سهولت دسترسی طلاب به مطالب علمی و حوزوی موثر بود.

 

رییس جبهه رفاه پیشرفت و عدالت تصریح کرد: آیت الله هاشمی شاهرودی نه تنها در علوم مختلف فقهی و دینی نوآوری داشت بلکه بعنوان یک مرجع تقلید، تمام کارشناسان اقتصادی غرب و شرق به تسلط او در حوزه اقتصاد اسلامی نیز اذعان داشتند وی دارای شخصیتی بی نظیر بود./

 

 

 

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: آیت الله هاشمی شاهرودی مجلس آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی وزیر ارشاد شب یلدا آذربایجان غربی نشست خبری رژیم صهیونیستی آیت الله شاهرودی بودجه تحولات آیت الله هاشمی شاهرودی قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۱۶۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛  ۴۰ عنوان کتاب جدید انتشارات انقلاب اسلامی شامل کتاب‌هایی است که از اردیبهشت ۱۴۰۲ به بعد چاپ شده‌اند و ۱۴ عنوان نیز برای نخستین بار در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

«حدیث زندگی» عنوان مجموعه‌ای ۶ جلدی از انتشارات انقلاب اسلامی است که ۳ جلد از آن در نمایشگاه کتاب امسال در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد. این مجموعه شامل شرح احادیث حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای است که در ابتدای جلسات درس خارج فقه از سال ۶۹ تا ۹۵ مطرح گردیده و برای نخستین بار مجموعه این احادیث منتشر می‌شود. گزیده‌ی احادیث «مکارم‌الاخلاق»، «النوادر» و «امالی الصدوق» به انتخاب و شرح حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) عناوین کتاب‌هایی هستند که در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود.

کتاب «گنجینه‌ی بی‌پایان» مجلّد جدید مجموعه‌ی ۴ جلدی «شرح نهج‌البلاغه» است که دربرگیرنده‌ی شش گفتار از بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) می‌باشد که به مسئله‌ی شناخت و بررسی جایگاه، اهمّیّت و ویژگی‌های نهج‌البلاغه می‌پردازد. ۳ عنوان دیگر این مجموعه، «منشور حکومت علوی»، «راه روشن مدیران» و «نبوتها» را شامل می‌شود که پیش از این منتشر شده بودند و در حال حاضر، با ویرایش، صفحه‌آرایی و طرح جلد جدید ارائه شده‌اند.

«مروری بر بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای مدّظلّه‌العالی درباره‌ی موسیقی» به قلم حجت‌الاسلام مهدی گرامی‌پور، «روایت تولید؛ سیره‌ی اقتصادی معصومین (ع) در اندیشه‌ی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای» نوشته‌ی حجت‌الاسلام حمید سبحانی‌صدر، «درآمدی بر نظریه‌ی تعلیم و تربیت در بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای» نوشته‌ی دکتر حسن ملکی، «درآمدی بر علوم انسانی اسلامی در اندیشه‌ی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای» نوشته‌ی حجت‌الاسلام سیّدمهدی موسوی و «بازسازی انقلابی در ساختار فرهنگی در اندیشه‌ی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای» نوشته‌ی مهدی جمشیدی، دیگر عناوین تازه‌ی انتشارات انقلاب اسلامی در نمایشگاه کتاب تهران هستند.

«روایت اوّل‌شخص از شخصِ اوّل» نوشته‌ی مهدی قزلی است که شامل حاشیه‌نگاری‌های این نویسنده از دیدار‌ها و برنامه‌های رهبر معظّم انقلاب طی سال‌های ۸۸ تا ۹۸ است که برخی از آنها در پایگاه KHAMENEİ.IR منتشر شده بود و سیزده روایت نیز برای نخستین بار در این کتاب منتشر شده است.

انتشارات انقلاب اسلامی امسال رمانی نیز برای گروه سنی نوجوان عرضه خواهد کرد. «خاکسپاری دوّم بانوی مرگ» عنوان رمانی است که به قلم نیما اکبرخانی در ۲۸۰ صفحه منتشر شده است.

انتشارات انقلاب اسلامی طبق روال سال گذشته برنامه ویژه‌ای به مناسبت میلاد حضرت معصومه سلام‌الله‌علی‌ها و روز دختر پیش‌بینی کرده است. توزیع محصولات و نمایش آثار متنوع با هدف ترویج کتاب و کتابخوانی از منظر حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای نیز از دیگر برنامه‌های انتشارات انقلاب اسلامی خواهد بود.

دیگر خبرها

  • ببینید | هشدار آیت‌الله هاشمی به دادن اختیارات به شورای نگهبان در سال ۶۳
  • انزوای رژیم صهیونیستی در جشنواره‌ها/ از فرصت‌ها استفاده نکردیم
  • دیدار مسوولان و کارگزاران حج با رهبر انقلاب
  • دیدارمسوولان وکارگزاران حج با رهبر انقلاب
  • انتشارات انقلاب اسلامی با ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبرانقلاب در راه نمایشگاه کتاب
  • انتشارات انقلاب اسلامی با ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر معظّم انقلاب در راه نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
  • (ویدئو) بغض محسن هاشمی درباره خواب عجیبی که آیت‌الله هاشمی ۶ ماه قبل از فوت دید
  • شوراهای اسلامی نماد خرد جمعی و وحدت هستند
  • ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • ساخت ۱۸۰۰ مسکن محرومین در استان مرکزی