Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@06:33:26 GMT

افزایش بارش‌ها در پاییز ۹۷

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۱۶۷۸۰

افزایش بارش‌ها در پاییز ۹۷

رئیس مرکز ملی خشکسالی سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه در پاییز امسال نسبت به بلندمدت افزایش ۴۹ درصدی بارش ثبت شده است، گفت: طی سه ماه گذشته حدود ۴۰ درصد کل بارش یک سال آبی را دریافت کرده‌ایم.

به گزارش ایسنا، صادق ضیائیان در این باره با اشاره به اینکه از ابتدای مهر تا پایان آذر ماه ۹۷، کل کشور ۹۱.۴ میلیمتر بارش دریافت کرده است، اظهارکرد: بارش کشور در مدت مشابه در دوره بلندمدت ۶۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ میلی‌متر است بنابراین در قیاس با بازه درازمدت پاییز امسال، ۳۰.۳ میلی‌متر افزایش بارش ثبت شده است که افزایش ۴۹ درصدی بارش را نشان می‌دهد.

وی افزود: در پاییز ۹۷ استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد، اردبیل و خراسان جنوبی به ترتیب ۷۵، ۴۱، ۱۶، و ۱۱ درصد کاهش بارش نسبت به بازه بلندمدت داشتند اما در بقیه استان‌ها نسبت به بلندمدت افزایش بارش ثبت شد و بیشترین اختلاف بارشی برای استان‌های ایلام، خوزستان و بوشهر بود که افزایش بارش مناسبی طی سه ماه گذشته داشتند.

رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی افزود: در استان تهران پاییز امسال نسبت به بلندمدت ۵۸ درصد افزایش بارش داشت.

این کارشناس سازمان هواشناسی در مورد وضعیت دمایی کشور طی سه ماه گذشته گفت: دمای کل کشور در پاییز امسال ۰.۴ درجه سلسیوس بیشتر از حد نرمال بود البته دمای مهر و آبان کشور کمتر از حد نرمال بود اما در آذرماه کشور ۱.۹ درجه سلسیوس افزایش دما را تجربه کرد و میانگین دمای پاییز را بالا برد.

ضیائیان با اشاره به اینکه در همه استان‌ها دما بیش از حد نرمال بود، تاکید کرد: استان تهران هم طی سه ماه گذشته، افزایش ۰.۴ درجه‌ای را تجربه کرد. با اینکه تقریبا دمای همه استان‌ها در سه ماه گذشته بیشتر از حد نرمال بود اما استان‌های اردبیل و آذربایجان غربی با ۱.۳ درجه سلسیوس افزایش دما رکورددار شدند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: هواشناسی مرکز ملی خشکسالی بارش ها سال آبی حجم بارش ها دمای هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۱۶۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه و طلا امروز ۱۳ اردیبهشت؛ سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت) در بازار طلای تهران نسبت به قیمت پایانی روز گذشته، با رشد ۲۲۱ هزار تومانی به ۴۱ میلیون و ۸۰۶ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با افزایش ۲۵۸ هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته، ۳۸ میلیون و ۱۹۵ هزار تومان معامله شد.

امروز نیم سکه با افزایش ۲۰۰ هزار تومانی نسبت به روز کاری گذشته، ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ربع سکه با رشد ۳۰۰ هزار تومانی، ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

قیمت سکه گرمی نیز با افزایش ۲۰۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته، به نرخ ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران سه میلیون و ۴۶۷ هزار تومان معامله شد.

بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی به ۲ هزار و ۳۰۸ دلار رسید.

کد خبر 6094978 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • رقص خون در گلوی پاییز؛ روایتی متفاوت از همسر شهید جاویدالاثر «رسول هوشیاری»
  • بارش سیل‌آسا باران در ۱۶ استان
  • شکست نفت در فرار از بزرگترین کاهش هفتگی ۳ ماه گذشته
  • آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است
  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی
  • سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۳ اردیبهشت؛ سکه ۲۰۰ هزار تومان گران شد
  • افزایش بیش از ۸۵۰۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور
  • افزایش جذابیت صنعت نیروگاهی کشور برای بخش خصوصی/عرضه برق در بورس
  • رایتل پرسرعت‌ترین سیم‌کارت کشور