Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سازمان صنعت موشکی و فضایی روسیه با انتشار آماری، امروز (چهارشنبه) اعلام کرد در سال 2018 بیش از 100 ماهواره و فضاپیما  در کشورهای مختلف جهان پرتاب شده است که بالاترین آمار از سال 1990 است.

بر اساس گزارش این سازمان، در مجموع 112 ماهواره و فضاپیما در سال جاری میلادی به خارج از جو زمین پرتاب شده است که فعالیت‌های گسترده چین در حوزه هوا و فضا یکی از دلایل اصلی بالا بودن این آمار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعالیت‌های هوا و فضای چین در سال 2018 دو برابر شده است. در سال 2017 چین 18 ماهواره به فضا پرتاب کرد که این رقم در سال 2018 به 39 مورد افزایش یافته است.

قرار است تا پایان سال 2018 [6 روز دیگر] 3 ماهواره دیگر در کشورهای مختلف به فضا پرتاب شود که در صورت موفقیت‌آمیز بودن، تعداد ماهواره‌های پرتاب شده  به 115 مورد می رسد.

طبق آمارهای این سازمان، کشورهای هند، نیوزیلند و آمریکا نیز در سال جاری میلادی میزان پرتاب ماهواره و فضاپیماهای خود را افزایش داده‌اند این در حالی است که ژاپن و روسیه برعکس تعداد پرتاب ماهواره و فضاپیماهای خود را کاهش داده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روسیه آمریکا هواپیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۱۷۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم

وزیر ارتباطات تاکید کرد: ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد و در حال حاضر مشتریانی در سطح دنیا برای این نوع ماهواره‌ها وجود دارد.

به گزارش دانشجو، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات گفت: با تلاش‌های جهادگرانه متخصصان ایرانی، در افق برنامه ۱۰ساله صنعت فضایی کشور، شاهد خودکفایی و تبدیل شدن ایران به قطب فضایی منطقه خواهیم بود.

وی افزود: با وجود تثبیت فناوری‌ها در برخی حوزه‌ها، تمرکز اصلی بر بازاریابی خدمات فضایی ایران در سطح جهانی، به خصوص در زمینه پرتابگرهای سبک و ماهواره‌های کوچک است.

زارع‌پور اظهار داشت: ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد و در حال حاضر مشتریانی در سطح دنیا برای این نوع ماهواره‌ها وجود دارد.

وی افزود: برای رسیدن به خودکفایی کامل و چرخش خودجوش صنعت فضایی، نیازمند سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف این حوزه هستیم.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با برگزاری نمایشگاه‌ها و رویدادهای فضایی، به دنبال جذب شرکای بین‌المللی و توسعه همکاری‌ها در این زمینه است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پرتاب ۴ ماهواره با یک موشک به مدار زمین
  • کره شمالی ماه گذشته یک موتور موشک با سوخت مایع را آزمایش کرد
  • 12 بازیکن ایرانی که در انگلستان بازی کردند
  • اعطای جایزه البرز به پدر ماهواره ایران و پدر پیوند کبد
  • پلی به گذشته - تساوی 2-2 بارسلونا و رئال مادرید در نیوکمپ (لالیگا اسپانیا - 6 می 2018) / فیلم
  • آغاز فعالیت نخستین ماهواره اندازه‌گیری باران
  • قیمت خودرو در بازار آزاد دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه
  • کریستین ویری و پرتاب توپ به سبد بسکتبال در شهر بازی / فیلم
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم
  • تصاویری خیره‌کننده از فوران‌های خورشیدی