Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@16:50:45 GMT

باسوادی در خراسان جنوبی به ۹۶ درصد رسیده است

تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۱۱۷۲۱۵

باسوادی در خراسان جنوبی به ۹۶ درصد رسیده است

واقعی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب ۳۲ درصد جمعیت استان باسواد بودند، گفت: با تاسیس نهضت سوادآموزی درصد باسوادی استان به ۹۶ درصد رسیده است که از میانگین کشوری نیز یک درصد بالاتر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد علی واقعی» امروز ( 5 دی) در دیدار دست اندرکاران نهضت سوادآموزی با نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: یکی از دغدغه های حضرت امام خمینی(ره) بی سوادی و جهل مردم بود که در دی ماه 1358 فرمان تشکیل نهضت سوادآموزی را صادر کردند تا بی سوادی در ایران اسلامی ریشه‌کن شود چرا که یکی از دلایل عقب افتادگی ایران قبل از انقلاب بی سوادی مردم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب 32 درصد جمعیت استان باسواد بودند، گفت: با تاسیس نهضت سوادآموزی درصد باسوادی استان به 96 درصد رسیده است که از میانگین کشوری نیز یک درصد بالاتر است.

 

واقعی با اشاره به دوره های مختلف سواد آموزی، دوره تحکیم سواد و دوره انتقال، ادامه داد: برنامه های مکمل سواد نیز برگزار می شود که طرح آموزش عملی نماز کلید بهشت با هدف تصحیح نماز، تعمیق و تقویت فرهنگ اقامه نماز از سال 96 در استان شروع شده است.

 

وی افزود: همچنین طرح خواندن با خانواده نیز با هدف توسعه فرهنگ مطالعه، کتابخوانی و گسترش کارکردهای خواندن با محوریت خانواده در کلاس های دوره سواد آموزی و انتقال برگزار می شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به طرح آموزشی حلقه های کتابخوانی، عنوان کرد: در سال جاری 520 نفر از اقشار کم سواد و بی سواد در این شرکت کرده اند.

 

به گفته وی طرح آموزش مهارت های اساسی زندگی با هدف بالابردن میزان مهارت اجتماعی و حقوق شهروندی و طرح آموزش مقدماتی رایانه نیز با هدف کاربردی کردن و تلفیق سواد با مهارت های استفاده از رایانه از دیگر برنامه های مکمل سواد در استان است.

 

واقعی با اشاره به اینکه مراکز یادگیری محلی از سال 94 با تعداد سه مرکز کار خود را آغاز کرده، گفت: در حال حاضر هفت مرکز در این حوزه مشغول به کار هستند و روزانه حدود 320 نفر در این مراکز مشغول به فراگیری سواد و مهارت هستند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه به مناسبت هفته نهضت سوادآموزی 32 عنوان برنامه در سطح استان در حال اجرا است، افزود: دیدار با خانواده شهدای سوادآموزی، برگزاری مصاحبه رادیویی و تلویزیونی مسئولان، تجلیل از دستگاه های برتر مشارکت کننده در فعالیت‌های سوادآموزی، برگزاری نمایشگاه تولیدات و صنایع دستی بومی سوادآموزان در مراکز یادگیری، توزیع کتاب های مسابقه کتابخوانی، اجرای مسابقه انشاء نویسی در بین سوادآموزان دوره انتقال و بازدید سوادآموزان از کتابخانه عمومی از جمله این برنامه‌ها است.

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: آیت الله هاشمی شاهرودی آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی مجلس آیت الله شاهرودی آذربایجان غربی وزیر ارشاد خبرگزاری شبستان حماسه 9 دی مراجع و علماء شب یلدا آموزش عملی نماز کلید بهشت درصد باسوادی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نهضت سوادآموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۱۷۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب

به گزارش قدس خراسان، علی شاهی، امروز در جمع نمازگزاران شهر "سلطان آباد"، مرکز این شهرستان اظهار کرد: رشد استاندارد جهانی برای جمعیت ۲. ۵ درصد است که در شهرستان خوشاب به حدود ۲ درصد رسیده است و این برای شهرستانی با محوریت کشاورزی، که به نیروی جوان و فعال نیاز دارد، یک زنگ خطر جدی است.
وی با تأکید بر ضرورت حفظ سلامت مردم و مشارکت خیران در حوزه سلامت، گفت: جوانی جمعیت موضوع مهمی است که رهبر معظم انقلاب در ۱۰ سال اخیر بر آن تأکید فراوانی داشته‌اند.
رییس شبکه بهداشت و درمان خوشاب با اشاره به تدوین برنامه پنج ساله حوزه بهداشت و درمان خوشاب و نیاز این شهرستان به مساعدت و همدلی مردم در بخش‌های مختلف، افزود: تشکیل مجمع خیران در این شهرستان، گام بلند و مؤثری برای مشارکت نیکوکاران در حوزه سلامت است که متأسفانه صدور مجوز آن کمی به طول انجامیده است.
وی با اشاره به مشکلات نبود بیمارستان در این شهرستان گفت: در این خصوص قصور و کم‌کاری متوجه مسوولان شبکه بهداشت و دیگر مسوولان شهرستان نیست و هم اینک منتظر صدور مجوز از سوی سازمان برنامه و بودجه برای دریافت موافقت اصولی در تهران هستیم.
شاهی با اشاره به ارائه خدمات بهداشتی به ۴۲ هزار نفر توسط خانه‌های بهداشت خوشاب، گفت: آمار دریافت‌کنندگان خدمات نشان می‌دهد که این رقم ۲۰ درصد بیش از جمعیت ۳۵ هزار نفری دارنده پرونده خدمات سلامت در این شهرستان است.
وی اضافه کرد: خوشبختانه میزان ابتلا به بیماری سالک در شهرستان خوشاب به صفر رسیده و آمار تب مالت نیز که در سال‌های پیش تا ۱۳۶ نفر ثبت شده بود به ۳۵ نفر رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • رشد ۸ درصدی توسعه متوازن رشته‌ای/ شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه
  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • فصل طلایی پاسخگویی و عمل به وعده‌های شهردار به شورا و شورا به مردم رسیده است
  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است
  • آموزش سواد مالی به کودکان
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • زنگ خطر کاهش رشد جمعیت در خوشاب