Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ دراین نشست ابتداباقرجوان مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان هرمزگان ضمن تبریک هفته حمل ونقل ورانندگان وراهداری گفت:تاکید برجاده های بخشنده است که در راستای کاهش تلفات باید تلاش و دقت بیشتری کردوزیرا زمانیکه ما جاده های بخشنده داشته باشیم کنترل تلفات وتصادفات درپی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باقرجوان دربخش دیگری از سخنان خود افزود:رانندگی مخاطره آمیز یک راننده قانون گریز باعث به خطر انداختن جان عده ای انسان بی گناه می گردد در قرآن کریم سوره مائده آمده است هرکس جان یک نفر رانجات دهد مصادف با نجات جان همه می باشد ،متاسفانه امروزه تعدادی از هموطنان ما در جاده ها جان خود را از دست می دهندوبی سرپرست شدن خانواده ها صدمات جبران ناپذیرمادی ومعنوی بدنبال دارد.

مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان هرمزگان گفت:لیست کشیک طرح راهداری زمستانی  آماده است ودرامتدادآن طرح نوروزی لذا می طلبد تابامدیریت لازم ترافیکی روان وبی خطر داشته باشیم.

وی در خصوص بازدید از مجتمع های خدماتی رفاهی تصریح کرد: باقول مساعد مسئولین امر چنانچه در مجتمع های خدماتی رفاهی ارائه خدمات مطلوب صورت نگیرد از سهمیه سوخت آنها کسر خواهد شدزیرا همه هموطنان مانند خانواده خودمان هستند.

درادامه جلسه سرهنگ اسفندانی گفت : هموطنان ما به امید امنینت جاده ها به سفر می پردازند واین امر باعث می گردد تا ما با قدرت وتلاش بیشتر درحفظ امنیت جاده ها باید کوشا باشیم تا هموطنان با آرامش خاطر به سفر بپردازند .

سرهنگ اسفندانی افزود : ما در سال گذشته شاهد کاهش تلفات در استان بودیم که متاسفانه در 8 ماه سالجاری 9 درصد افزایش تصادفات در استان داشته که باید گفت نگهداری موفقیت دراوج قله ها کاریست بسیار سخت که امید دارم با تلاش های مضاعف مجموعه راهداری وحمل ونقل وجاده ای وبا تعامل وهمدلی با خدمان پلیس راه و دستگاههای ذیربط دراین امر شاهد توفیقات مانند سنوات گذشته باشیم ودراین راستا باید توجه بیشتر به رعایت مقررات در 30 کیلومتری شهرها نمود زیرا رانندگان دراین کیلومترها بعلت خستگی وخواب آلودگی باعث گردیدن 60 درصد تلفات را دراین 30 کیلومتری شهرشاهد باشیم که به همین دلیل می طلبد تدابیر کارشناسانه بیشتری دراین مکان بکار ببریم

وی اعلام کرد : 65 دصد تلفات وتصادفات درجاده ها سواریها رقم میزنندکه باید سرعتها مدیریت گردد بستن کمربند ایمنی کنترل شود  وبعد ازآن راکبین موتور سوارکه تنها راهکار کاهش تلفات راکبین موتورسوار آموزش است هرچند اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای با همکاری پلیس ومشارکت دهداریها در دورترین نقاط در مدارس ومساجد روستاها اقدام به آموزش کرده است اما هنوز جای کار بیشتری دارد.

علی اسفندانی در خاتمه اشاره ای به واژگونی 46 درصدی وسائط نقلیه درجاده های استان  نمود وگفت  جهت جلگوگیری از واژگونی خودروها باید از شیارهای لرزنده استفاده کرد و جاهایی که حساس وخطرناک هستند افزایش علائم داشته باشیم .

قربانی مشاور ریاست سازمان درامور منظره آرایی جاده ها دراین نشست گفت : درصورت منظره آرایی ورودی استان هرمزگان که بعنوان پایتخت حمل ونقل کشور شناخته شده است اگر منظره آرایی صورت پذیرد وآگودگی ها ازبین برود باعث جذب گردشگران وتوریست های بیشتر می گردد زیرا پاکیزگی های جاده اثرگذار است که باید کارهای فنی جاده سازی با این رویکرد به پیش ببریم واگر مقایسه ای صورت پذیرد مشاهده می گردد که خیلی اقدامات خوب وموثر صورت گرفته که جا دارد از مجموعه راهداری وحمل ونقل جاده ای استان ، پلیس راه ، هلال احمر ، اورژانس بابت تحمل تمام مشقت ها و سختی ها تقدیر وتشکر کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پلیس راه ترافیک جاده مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۱۷۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق «سوخت و اتباع غیرمجاز»

ایسنا/کرمان رئیس پلیس راه شمال استان کرمان با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود دو درصد در تلفات جاده‌ای افزایش داشتیم، گفت: متاسفانه ۶۱ نفر به دلیل قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز در جاده‌های شمال استان جان خود را از دست داده‌اند.

سرهنگ علی رضایی ظهر امروز هشتم اردیبهشت ماه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با اشاره به آمار بالای تلفات و حوادث رانندگی در استان اظهار کرد: در سال گذشته ۵۱۴۷ تصاف منجر به فوت و جرح در جاده‌های استان رخ داده و ۱۰۶۶ نفر جان خود را از دست داده و ۶۱۳۷ نفر مجروح شده‌اند.

وی افزود: در حوادث رانندگی نوروز امسال ۸۱ نفر در استان کرمان جان باخته و ۴۱۵ نفر مجروح شدند.

رضایی با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود دو درصد در تلفات جاده‌ای افزایش داشتیم، گفت: متاسفانه ۶۱ نفر به دلیل قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز در جاده‌های شمال استان جان خود را از دست داده‌اند و این خودروها علاوه بر اینکه بلای جان سرنشینان خودشان هستند، موجب واژگونی خودروهای دیگر و افزایش تلفات و مجروحان حوادث جاده‌ای استان هستند.

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان اظهار کرد: ۶۸۰ کیلومتر از جاده‌های شمال استان کرمان بیشترین حوادث را دارند که یک مورد محور نرماشیر – ریگان – ایرانشهر است و ۲۳ نفر جان باخته در سال قبل دارد.

وی افزود: محور دیگر پرحادثه سیرجان - بافت و سومین محور نگار – بهرامجرد است که در سال قبل ۵۷ فقره تصادف و ۱۷ فوتی را ثبت کرده است.

رضایی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ بیشترین حوادث رانندگی در چند شهرستان کرمان، سیرجان، زرند، رفسنجان، بم و بردسیر رخ داده و ۱۲۸۰ تصادف منجر به فوت و جرح در کرمان داشتیم.

رئیس پلیس راه استان کرمان با بیان اینکه یکی از چالش‌های جاده‌های استان کرمان خواب آلودگی و سرعت غیرمجاز است، افزود: کارهای خوب کنترلی و نظارتی زیادی انجام می‌شود اما یکی از راه‌ها پایش تصویری است که در زمینه کمبود داریم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۸۰ درصد تلفات تصادفات نوروز امسال در استان کرمان مربوط به پژو و پراید بود، گفت: باید برای فرهنگسازی در زمینه کاهش حوادث رانندگی همه دستگاه‌.ها پای کار بیایند.

رضایی در پایان با تاکید بر اینکه معادن برای بهبود وضعیت جاده‌های استان پای کار بیایند، تصریح کرد: حمل بار اضافه و تردد خودروهای معادن آسیب زیادی به جاده‌ها زده و موجب تخریب می‌شود.

به گزارش ایسنا، مهدی بخشی دادستان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به آمار تلفات حوادث جاده‌ای اظهار کرد: باید آسیب شناسی و راهکارهای اساسی برای کاهش حوادث اجرایی شود.

همچنین دکتر مهدی احمدی نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این جلسه گفت: عمده تصادفات منجر به جرح و شدت جراحات مربوط به موتورسوارها و به ویژه موتورسنگین است.

وی افزود: موضوع دیگر در جاده‌های برون شهری، این است که خودروهای سنگین راه را برای خودروهای سبک می‌بندند و موجب حوادث می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق سوخت و اتباع غیرمجاز
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • کاهش ۵۰ درصدی تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای در ابتدای امسال
  • وقوع بیش از ۵۰۰۰ تصادف در جاده‌های استان کرمان
  • جان باختن ۶۱ نفر در استان کرمان به دلیل قاچاق «سوخت و اتباع غیرمجاز»
  • تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان با اجرای ۷ پروژه
  • توسعه و بهسازی بزرگ‌راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • جزئیات پرداخت تسهیلات ارزی برای واردات اتوبوس
  • راه اندازی سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان؛بزودی