Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ؛ "اله مراد عفیفی پور" پتانسیل های حوزه حمل و نقل دریایی با وجود بنادری همچون بندر شهید رجایی را به عنوان نقاط قوت کشور در ابعاد ملی و بین المللی  دانست و اظهار داشت: این ظرفیت ها در تعامل با سایر وجوه حمل و نقل می تواند رشد و توسعه پایدار کشور در عرصه های صنعتی، فنی و خدماتی را محقق نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بیش از ۸۲ درصد صادرات مواد معدنی کشور از طریق بندر شهید رجایی انجام می شود، افزود:  در اسکله های فله و متفرقه این بندر که ۵۰۰۰ متر را شامل می شود، کالاهای مختلفی جابجا می شود که از جمله آن تخلیه و بارگیری بیش از ۲۰ میلیون تن مواد معدنی است که خود چرخ اصلی شرکت های صادر کننده و معادن کشور را به گردش درمی آورد.

به گفته عفیفی پور، بندر شهید رجایی از دو جنبه حائز اهمیت است؛ از یک طرف این بندر در محدوده منطقه ویژه اقتصادی قرار دارد و تسهیلات خاص و ارزش افزوده را در اختیار صاحبان کالا قرار می دهد. از سوی دیگر، چندمنظوره بودن این بندر باعث شده تا امکان تخلیه و بارگیری همه نوع کالایی در آن وجود داشته باشد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: بیش از ۶۵ درصد از ارزش کالاهای غیرنفتی که در ایران جابجا می شود، شامل کالاهای کانتینری، فله، فله مایع، جنرال کارگو و کالاهای پروژه ای در این بندر تخلیه و بارگیری می شود.

وی با اشاره به جایگاه شصت و هشتم بندر شهید رجایی در فهرست ۱۰۰ بندر برتر کانتینری جهان(طبق ارزیابی مجله بین المللی مدیریت کانتینر)، تصریح کرد: این بندر حدود ۹۰ درصد از عملیات کانیتنری بنادر کشور را عهده دار است.

عفیفی پور در همین رابطه اضافه کرد: تجارت کانتینری شاخص مهمی برای نشان دادن رشد اقتصادی کشور است و هر گونه اختلال در این فرآیند مشکلات در ساختار اقتصاد ملی ایجاد می کند. لذا با استفاده از تجهیزات و امکانات تخصیص داده شده و در ۴۰۰۰ متر اسکله کانتینری این بندر سالانه میلیون ها تن انواع کالای صادراتی روانه بازارهای جهانی و منطقه ای می شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با توجه به الحاق ۲۷۰۰ هکتار اراضی جدید به این بندر، مساحت آن دوبرابر می شود و قابلیت تبدیل شدن به یک خوشه اقتصادی پویا و مهم را دارد که با ایجاد شهر لجستیکی و توسعه فعالیت های ارزش افزوده، نقش تأثیرگذار بندر شهید رجایی در اقتصاد ملی و بین المللی افزایش می یابد.

وی با اشاره به بازدید دو هفته پیش معاون اول رییس جمهور از عملیات احداث فاز۳ طرح توسعه کانتینری این بندر خاطرنشان کرد: با بسته شدن پرونده فاز ۳، علاوه بر اینکه ظرفیت عملیات کانتینری بندر شهید رجایی به بیش از ۸میلیون TEU افزایش می یابد، امکان پهلوگیری کشتی های اقیانوس پیما با ظرفیت بیش از ۱۸هزار TEU نیز فراهم می شود.

عفیفی پور از پیگیری برای ایجاد و احداث پایانه مکانیزه مواد معدنی، برنامه ریزی با هدف جذب سرمایه گذار و اپراتور برای توسعه فعالیت های ریلی در بندر و تامین تجهیزات استراتژیک برای بهره برداری از فازهای اجرا شده در پایانه های کالا و کانتینر به عنوان مهم ترین برنامه های در دستور کار بندر شهید رجایی برشمرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اقتصاد ایران رییس جمهور معاون اول هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۱۷۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه برتر معاونت مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی مدارس خوزستان در کشور

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، معاونت برنامه ریزی و توسعه مشارکت‌های سازمان نوسازی کشور در گردهمایی معاونت‌های برنامه ریزی و مشارکت‌های مردمی کشور گفت: با تلاش تیمی فراوان و هم افزایی که در سال ۱۴۰۲ انجام شد، توانستیم در مسیر توسعه  و استاندارد سازی فضا‌های آموزشی قدم‌های بسیار تاثیر گذاری برداریم.

علیرضا راشکی همچنین با تاکید بر حضور خیرین در امر خداپسندانه مدرسه سازی که هم خیر این دنیا و آخرت را به همراه دارد، افزود:  تلاش و همت  معاونت‌های مشارکت مردمی  در جذب خیرین   باید دوچندان شود تا فصل جدید و جهش بی سابقه‌ی مدرسه سازی را رقم بزنیم.

در گردهمایی معاونت‌های مشارکت‌های مردمی کشور و اعضا جامعه خیرین کشور، محمد جواد خلیلی معاونت مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی مدارس استان خوزستان رتبه نخست ارزشیابی عملکرد و جذب مشارکت خیرین حقیقی، csr، گروه‌های جهادی را کسب کرد و شایسته تقدیر شناخته شد.

خلیلی در این مراسم ضمن قدردانی از خانواده نوسازی مدارس در خوزستان، مجمع خیرین استان و همه خیرین نیک اندیش، گفت: در  سال ۱۴۰۱ میزان تعهدات این اداره کل مبلغ ۱۱۴ میلیارد تومان بوده و در سال ۱۴۰۲ با افزایش قابل توجه ایی به مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان (رشد ۷برابر) رسید.

دیگر خبرها

  • معاون فنی مهمترین گمرک کشور منصوب شد
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • کسب رتبه برتر کیفیت نان‌های تولیدی استان در اسفند ۱۴۰۲
  • فرانسه از فهرست ۱۰ اقتصاد برتر جهان حذف می‌شود
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور
  • رتبه برتر معاونت مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی مدارس خوزستان در کشور
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  • جنگ در اقتصاد دیجیتال دنیا ؛ تیک تاک در آمریکا می ماند؟
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد
  • تعطیلی پنج‌شنبه این بالا را بر سر اقتصاد کشور می‌آورد