Web Analytics Made Easy - Statcounter

مریم هژیروند (رئیس انجمن برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان سینما) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به برگزاری جلسه‌ای پیرامون "چالش‌های تفکیک حرفه برنامه‌ریزی و دستیاری کارگردان سینما" گفت: در این جلسه اعضای صنف انجمن برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان و سینماگرانی همچون آناهید آباد، مصطفی احمدی، مریم هژیروند، دانش اقباشاوی، جلیل شعبانی و کاوه سجادی حسینی حضور داشتند و درباره مسائل مختلف سینما بخصوص آخرین وضعیت تولید و وضعیت تهیه‌کنندگی در سینما بحث شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اکثر حاضران معتقد بودند که به دلیل ورود افراد غیرحرفه‌ای در امر تهیه‌کنندگی استانداردهای  فعالیت اعضا به خطر افتاده، ورود افراد غیرحرفه‌ای به عرصه‌های مختلف سینما تسهیل گردیده و ساختار سینمای حرفه‌ای در معرض خطر قرار گرفته است.

هژیروند ادامه داد: مسئولیت‌پذیری در حیطه لیدرهای اصلی فیلم به شدت افت کرده و اخلاق حرفه‌ای در سرازیری سقوط قرار دارد. در نهایت مسئولیت یک فیلم از لحظه شروع تا پایان که اکران فیلم است به صورت قابل توجهی شکننده شده  است و سینمای ایران در حال حاضر با بحران ریاست و مدیریت در فیلمسازی مواجه است. بحرانی که منجر به ریاست بدون مسئولیت در قبال تولیدات سینمایی شده است.

رئیس انجمن برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان سینما ضرورت ارائه تعریف روشن و شفاف از حرف و مشاغل در صنوف را مسئله دوم مطرح شده در این جلسه به این کرد و افزود: انجمن برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان سینما با تمام توان تلاش می‌کند تا این شغل به صورت حرفه‌ای، در چهارچوب مرزهای حرفه‌ای حرف و مشاغل تعریف شود، و ضروری است سایر صنوف سینما ازجمله تهیه‌کنندگان، تولیدکنندگان و سایر حرف در این راه قدم نهاده و به تعریف حرفه‌ای مرزهای شغلی خود اهتمام ورزند.

وی ادامه داد: انجمن برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان سینما  معتقد است که  باید حرفه برنامه‌ریزی از دستیاری کارگردان در سینما تفکیک شود. از سوی دیگر برخی از افرادی که در این حرفه فعالیت می‌کنند در سینمای حرفه‌ای رشد نکرده و فاقد استانداردهای لازم هستند البته مسائل مالی و کم کاری اعضا نیز در رشد این مورد تأثیر مستقیم داشته است.

هژیروند ادامه داد: باید با ایجاد شرایط لازم برای ارتقای دانش اعضا در زمینه‌های حرفه‌ای و فرهنگی بتوانیم به رشد قابل قبول در هر صنف دست یافته و زمینه‌ای فراهم آوریم تا چالش‌های درون صنفی به شکلی معقول‌تر و منطقی‌تر توسط خود اعضا و لیدرهای مربوطه به سادگی حل وفصل شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: مصطفی احمدی تهیه کنندگی در سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۱۸۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام اسامی راه‌یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه انجمن سینمای جوان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، از مجموع ۴۵ اثر متقاضی شرکت در پیچینگ ملی تخصصی مستند کوتاه که با هدف حمایت حرفه‌ای و ارتقای سطح کیفی آثار کوتاه مستند، توسط انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود، تعداد ۵ اثر به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

اسامی آثار راه‌یافته به صحن پیچینگ مستند کوتاه به شرح زیر است:

ریشه در کوهستان/ آرمان قلی‌پور از شهرکرد

بیمارستان درختان/ شروین وحدت از تهران

باغ/ فرود عوض‌پور از خرم‌آباد

صنوبر/ رضا اکبریان گالشکلایی از ساری

روزی که محیط‌بان گریست/ هادی شریعتی از نجف‌آباد

مرحله نهایی این رویداد در قالب جلسه پیچینگ حضوری، روز ۴ شنبه مورخ ۱۹ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ در محل سالن شماره ۱۲ پردیس سینمایی ملت برگزار خواهد شد و برگزیدگان نهایی موفق به عقد قرارداد تولید اثر خود تا سقف ۳ میلیارد ریال با انجمن سینمای جوانان ایران خواهند شد.

کد خبر 6097956

دیگر خبرها

  • «فیلمسازی واقعیت مجازی تعاملی» بررسی می‌شود
  • اعلام اسامی راه‌یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه انجمن سینمای جوان
  • اعلام اسامی راه‌یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه انجمن سینمای جوانان ایران
  • اعلام اسامی راه یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه
  • حضور مخرب هوش مصنوعی در سینما/ به جوانان اعتماد کنیم
  • موزه سینما بزرگداشت کیانوش عیاری را برگزار می‌کند
  • بررسی «مست عشق» حسن فتحی در رادیو
  • «له له» جایزه جشنواره هیوستون را گرفت
  • بزرگداشت کیانوش عیاری در موزه سینما
  • افتتاح گنجینه کیانوش عیاری در موزه سینما/ ۴ فیلم مرمت‌شده از کارگردان روز باشکوه روی پرده می‌رود