Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعظم ارسطو روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مادرانی که متقاضی زایمان طبیعی هستند و ممنوعیت و یا مشکل خاصی از لحاظ وضعیت جنین نداشته باشند، می توانند در این دوره آموزشی آمادگی زایمان شرکت کنند.
وی با اشاره به استقبال مطلوب و ابراز رضایت شرکت کنندگان در این دوره، اظهار داشت: هدف از برگزاری دوره آموزشی آمادگی زایمان، بهبود سبک زندگی در بارداری، حین زایمان و تولد نوزاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ارسطو با بیان این که این دوره آموزشی طی هشت نشست یک و نیم ساعته برگزار می شود، تصریح کرد: در این دوره ورزش های دوران بارداری، حرکت های اسکلتی و عضلانی، توضیح مراحل زایمان و انواع ماساژهای لازم در دوران بارداری ارائه می شود.
کارشناس مامایی پلی کلینیک تامین اجتماعی شهرستان سمنان، آگاهی بخشی به مادرانی که به دلیل فقدان اطلاع کافی از نحوه زایمان طبیعی، متقاضی زایمان سزارین می شوند را از اهداف این طرح عنوان و خاطرنشان کرد: نبود آگاهی و ترس از ناشناخته های دوران بارداری عامل ایجاد اضطراب در مادران و ترس از زایمان طبیعی می شود.
وی ابراز داشت: دوره آموزشی آمادگی زایمان، منجر به از بین رفتن درد زایمان نخواهد شد، اما توانمندسازی مادران باردار در سایه آموزش دوران بارداری نقش مهمی در فرهنگسازی و ترویج زایمان طبیعی مادران باردار دارد.
ارسطو با تاکید بر نقش بسیار مهم خانواده مادران باردار به ویژه همسران، ابراز داشت: برگزاری یک جلسه ویژه برای پدران به منظور توجیه آن ها برای حمایت های روحی و روانی از مادران در دوران بارداری، زایمان و پس از آن از دیگر ویژگی های این دوره است.
کارشناس مامایی پلی کلینیک تامین اجتماعی شهرستان سمنان گفت: توزیع لوح فشرده و کتابچه های اطلاع رسانی و همچنین برگزاری تور بازدید از زایشگاه بیمارستان شفا سمنان از برنامه های جانبی این دوره است که به منظور آشنایی هر چه بیشتر بانوان باردار با محیط زایشگاه انجام می شود.
به گزارش ایرنا، در 9 ماه نخست امسال هفت هزار و 155 نوزاد در استان سمنان متولد شدند که این آمار نسبت به سال گذشته پنج درصد افزایش یافت.
7342/6103
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها تامین اجتماعی تولد روحی و روانی زایمان سزارین جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۱۸۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از ذخیره‌سازی ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری این استان پس از بارش‌های اخیر خبر داد. - اخبار استانها -

جعفر مرادی حقیقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، اظهار داشت: این مهم در بارندگی‌های بهاری و پایان فصل زمستان ذخیره‌سازی شده است.

وی از وجود یک هزار و 500 سازه آبخیزداری در استان سمنان خبر داد و گفت: ظرفیت و مجموع حجم ذخیره‌سازی آن 12 میلیون متر مکعب است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به کمبود بارندگی در استان سمنان و کاهش منابع آبی، گفت: ذخیره‌سازی این میزان آب که حاصل بارندگی‌های فصل بهار یعنی فروردین و اردیبهشت‌ماه امسال است، بسیار حائز اهمیت است.

مرادی حقیقی با اشاره به اهمیت سازه‌های آبخیزداری گفت: این سازه‌ها علاوه بر حفظ آب و در نهایت ذخیره‌سازی آب به جلوگیری از وقوع سیلاب نیز کمک شایانی می‌کنند.

انتهای پیام/363/

دیگر خبرها

  • زنگ خطر جمعیت در کاشان به صدا درآمد
  • افزایش فرزندآوری در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال | روند صعودی زایمان فرزند چهارم و پنجم
  • کمیته امداد تویسرکان از مادران باردار و شیرده حمایت می کند
  • رشد فرزندآوری در مادران جوان/ روند صعودی زایمان فرزند چهارم
  • احتمال ابتلای مادران باردار به آلرژی در فصل بهار چقدر است؟
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • ۳۰ درصد نانوایی‌های سمنان دوگانه‌سوز شود
  • نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی
  • فواید فوق العاده انجیر در دوران بارداری (فیلم)
  • جزئیات طرح «یسنا» یارانه ویژه مادران باردار + مبلغ و نحوه استعلام