Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش «نماینده» عباس پاپی‌زاده، با تاکید بر ضرورت تقویت دیپلماسی اقتصادی با کشورهای همسو، اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت در بسیاری از کشورهای مهم از جمله روسیه رایزن تجاری دارد اما متاسفانه این افراد به اندازه حقوق دریافتی‌شان هم برای مملکت منفعت ندارند.

وی ادامه داد: جای تاسف است که مدیران تنبلی بر مسند نهادها و سازمان‌های اقتصادی کشور تکیه زده‌اند و هیچ عزمی برای حل مشکلات اساسی کشور به ویژه در بعد اقتصادی و معیشتی مردم ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رانت در واردات دانه‌های روغنی

پاپی‌زاده با اشاره به اینکه ما از بزرگترین واردکنندگان دانه‌های روغنی هستیم، تصریح کرد: متاسفانه در حوزه واردات دانه‌های روغنی انحصار و رانت زیادی وجود دارد و برای مقابله با این متخلفان، باید نظارت بیشتری صورت گیرد و دولت وارد شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه ۹۵ درصد روغن کشور از خارج وارد می‌شود، افزود: بهتر است تغییراتی در مبادلات اقتصادی خود ایجاد کنیم و این محصول مهم از روسیه وارد کشور شود و در مقابل به روسیه مواد غذایی دهیم.

پاپی‌زاده با اشاره به اینکه روسیه بزرگترین تامین‌کننده سبزی و صیفی‌جات اروپاست، علی‌رغم آنکه بسیاری از آنان با این کشور مشکلات سیاسی دارند، گفت: بنابراین ما باید دیپلماسی اقتصادی خود را با کشورهایی چون روسیه تقویت کنیم و روسیه هم طالب آن است که حدالامکان مواد غذایی‌اش را از ایران تامین کند.

ضرورت انعقاد پیمان پولی دوجانبه

وی با بیان اینکه حذف دلار به تنهایی از سوی کشور ما امکان‌پذیر نیست و باید به سمت تقویت پیمان‌های پولی دو یا چندجانبه حرکت کنیم، اظهار داشت: کشورهای همسو با ایران چون روسیه حاضر هستند که به صورت کالا به کالا یا بر اساس پیمان‌های دوجانبه پولی با ما مراوده اقتصادی داشته باشند که باید به این مسئله حائز اهمیت به ویژه در شرایط فعلی توجه بیشتری شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با انتقاد از عملکرد دولت در زمینه اجرای پیمان‌های پولی دوجانبه، تصریح کرد: عجیب است که دولت اقداماتی را برای ایجاد کانال‌های ارتباطی دوجانبه و تسهیل امر صادرات و واردات به ویژه در شرایط تحریم کشور، انجام نمی‌دهد.

پاپی‌زاده با تاکید بر اینکه چنین تعاملاتی برای ما سودآوری زیادی دارد، متذکر شد: کمیسیون اقتصادی مجلس چندین بار این مسئله را مطرح کرده است که برای حذف و یا کمرنگ کردن تاثیرات دلار در مبادلات اقتصادی کشور، ما در وهله اول باید به صورت پیمان‌های پولی دوجانبه کار کنیم اما دولت در عمل اقدام درخوری در این باره نمی‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما سالانه حدود ۱۲ تا ۱۵ میلیارد دلار واردات مواد غذایی داریم که اگر زیرساخت‌های لازم جهت مبادلات بر اساس پیمان‌های پولی دوجانبه اتخاد شود، سود اقتصادی بسیار زیادی برای کشورمان خواهد داشت.

منبع: نماینده

کلیدواژه: دیپلماسی اقتصادی مجلس نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۱۸۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجدید میثاق مدیران و کارکنان بانک رفاه کارگران با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران، دکتر اسماعیل للـه‌گانی و هیئت همراه همزمان با اولین روز این هفته به همراه دکتر سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونان این وزارتخانه، مدیران، روسا و کارکنان سازمان‌های تابعه، جمعی از کارگران، کارفرمایان و جامعه کار و تولید با حضور در مرقد مطهر معمار کبیر انقلاب و قرائت فاتحه و نثار تاج گل با آرمان‌های شهدا و امام شهدا تجدید بیعت کردند.  

 

مدیرعامل بانک رفاه کارگران طی سخنانی در حاشیه این مراسم به نقش کارگران در تحقق اهداف شعار سال "جهش تولید با مشارکت مردم" اشاره کرد و گفت: بدون شک کارگران به عنوان ستون فقرات حوزه تولید، یکی از ارکان اساسی در تحقق اهداف شعار سال محسوب می‌شوند. 

وی افزود: امروز ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف به ویژه دستیابی به خودکفایی در تولید بسیاری از محصولات، کاهش وابستگی اقتصادی و گسترش محسوس مبادلات تجاری و اقتصادی سرآمد و توفیقات بسیار ارزشمندی در بخش‌های گوناگون اقتصادی و تولیدی حاصل شده است.

دکتر للـه‌گانی تصریح کرد: اقتدار در عرصه اقتصادی کشور مدیون جامعه کارگری و بخش عمده‌ای از مسئولیت تحقق شعار سال که ناظر بر جهش تولید است، بر دوش کارگران سختکوش کشورمان قرار دارد. 

مدیرعامل بانک رفاه کارگران با بیان اینکه بانک رفاه کارگران همواره سعی داشته به سهم خود حامی تولید ملی و کارگران ایران اسلامی باشد، تاکید کرد: حمایت‌های این بانک از حوزه تولید در سال‌های اخیر از رشد قابل توجهی برخوردار و به عنوان بانک مزین به نام "کارگران" عزیز، اقدامات و خدمات گسترده‌ای در راستای حمایت از واحدهای تولیدی کشور داشته است.  

 

وی انتشار اوراق گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه‌گذاری (خاص) را به عنوان یکی از خدمات کلیدی و ارزشمند این بانک در راستای حمایت از تولید ملی برشمرد و گفت: این اوراق با هدایت نقدینگی عمومی کشور به سمت واحدهای تولیدی ضمن کاهش نرخ تورم، بستر پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای این واحدها را فراهم می‌کند. 

دکتر للـه‌گانی در پایان تصریح کرد: در حال حاضر این اوراق به منظور تامین مالی واحدهای تولیدی متقاضی، از سوی بانک رفاه کارگران منتشر و علاقه‌مندان به خرید نیز می‌توانند برای این منظور به شعب این بانک در سراسر کشور مراجعه کنند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عاقبت به خیری استقلال و پرسپولیس با واگذاری به نهادهای اقتصادی؛آرزوهایی که دست‌یافتنی شدند
  • واکنش روسیه به مانور نظامی ناتو در نزدیکی مرز روسیه
  • تجدید میثاق مدیران و کارکنان بانک رفاه کارگران با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی
  • پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد
  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می گذرد؟/ از تعریف نقشه راه مشترک برای مبارزه با تروریسم تا تلاش برای توسعه تجارت رسمی دوجانبه / لاهور و کراچی میزبان رئیس جمهور ایران
  • انتشار اوراق سپرده خاص به کنترل انتظارات تورمی منجر شد
  • تداوم رشد اقتصادی و کاهش تورم در سال ۲۰۲۴ (+اینفوگرافی)
  • پشت پرده بحران اقتصادی ونزوئلا / تاراج منابع نفتی توسط مدیران حکومتی
  • تأکید مقام‌های عالی ایران و پاکستان بر توسعه روابط دوجانبه/ انرژی از محورهای مهم مذاکرات تهران و اسلام‌آباد خواهد بود
  • تاکید مقام‌های عالی ایران و پاکستان بر توسعه روابط دوجانبه/ انرژی از محورهای مهم مذاکرات تهران و اسلام‌آباد خواهد بود