Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا اسموتی فوق العاده سبزیجات در خانه درست کنید.

مصرف برخی از نوشیدنی‌ها در زمستان سبب کاهش آسیب‌های ناشی از نوسان دما و دگرگونی‌های فصلی و مقابله با ابتلا به انواع بیماری‌ها می‌شود.

 هوای سرد و خشک مخصوص روز‌های زمستانی سبب آسیب دیدن و خشکی پوست صورت، بدن و حتی کف سر می‌شود، عده زیادی از افراد در طول ماه‌های سرد سال دچار مشکلاتی چون ریزش موی سر، خشکی و قرمزی پوست صورت و بدن و حتی اگزمای پوستی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای محافظت از پوست و مو و حتی جلوگیری از ابتلا به بیماری هایی چون آنفلوآنزای فصلی کارشناسان توصیه می‌کنند افراد رژیم خوراکی ویژه‌ای را رعایت کنند.

مصرف میوه و سبزیجات تازه، نوشیدن آب به میزان کافی، مصرف مواد لبنی و پروتئینی کم چرب، مصرف دانه حبوبات و غلات می‌تواند سبب محافظت از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد، زیبایی پوست و مو و جلوگیری از ابتلا به بیماری هایی چون آنفلوآنزای فصلی شود.

یکی از سبزیجات بسیارمفید برای سلامت بدن به ویژه قلب، ریه، چشم و مو‌ها اسفناج است؛ این سبزی بر اثر پخته شدن، آنتی اکسیدان‌های مفیدش را از دست می‌دهد به همین دلیل کارشناسان مصرف آن را پس از ضدعفونی کردن به شکل خام توصیه می‌کنند.

یکی از روش‌های استفاده از اسفناج، مصرف آن به شکل اسموتی مخلوط با ماست کم چرب است که ماده خوراکی فوق العاده مفیدی برای سلامت بدن است؛ در صورت تمایل می‌توانید از نوشیدنی اسموتی اسفناج با شیر در وعده صبحانه لذت ببرید.

پژوهش‌های دانشمندان نشان می‌دهند پختن اسفناج یا سرخ کردن آن سبب از بین رفتن آنتی اکسیدانی مفید به نام لوتئین در این سبزی فوق العاده می‌شود.

آنتی اکسیدان لوتئین ماده‌ای فوق العاده ارزشمند برای کاهش خطر حمله قلبی و جلوگیری از بروز آسیب‌های چشمی در افراد به ویژه سالمندان است.

پژوهش درباره اثرگذاری اسفناج بر سلامت بدن به وسیله دانشمندان دانشگاه Linköping سوئد انجام شده است.

کارشناسان توصیه می‌کنند افراد برای افزایش اثربخشی اسفناج آب را به شکل خام همراه با لبنیاتی، چون ماست مصرف کنند.

قطعه قطعه کردن اسفناج و خرد کردن آن می‌تواند سبب افزایش میزان آنتی اکسیدان لوتئین و جذب بهترآن به وسیله بدن شود.

لوتئین موجود در اسفناج همچنین به کاهش تورم مزمن در رگ‌های خونی افراد مبتلا به بیماری عروق کرونر کمک می‌کند و سبب کاهش خطر ابتلا به حمله قلبی می‌شود.

لوئتین یکی از برترین مواد خوراکی برای محافظت از چشم دربرابر آسیب‌های ناشی از نور خورشید است.

پژوهش‌های دیگر همچنین نشان داده اند مصرف مواد خوراکی حاوی آنتی اکسیدان لوتئین سبب کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، سرطان روده بزرگ، سرطان سینه و دیابت Diabetes نوع دو می‌شود.

ویتامین A در مواد خوراکی زیر وجود دارد و حتی می‌توان از آن برای درمان آکنه‌های مقاوم به درمان استفاده کرد.

این ماده ویتامینی ارزشمند در خوراکی هایی چون جگر گاو و گوسفند، روغن ماهی، شیر، تخم مرغ و سبزیجاتی، چون اسفناج، سیب زمینی شیرین و هویج وجود دارد.

نتیجه‌های این پژوهش در مجله Food Chemistry منتشر شده است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

خودکشی مرد رومانیایی در هتل آزادی تهران دهمین دانشجوی حادثه اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات تهران هم پر کشید! اولین عکس از دانشجویان کشته شده در تصادف اتوبوس دانشگاه آزاد علوم تحقیقات درخواست نامتعارف مرد مشهدی از دخترش پس از فوت همسرش طرد شدن دختر 11 ساله از روستا به خاطر بی آبرو شدن توسط چند جوان مشهدی این 3 مرد شیطان صفت مشهدی در تاریکی شب به سراغ قربانی های خود می رفتند دختر کارآموز آرایشگر به صورت مخفیانه از مشتریان اردبیلی اش سوءاستفاده می کرد آه و ناله جسد زن اصفهانی همه را ترساند / این زن از دنیای مردگان بازگشت تجاوز به دختر 13 ساله که به زیر پل رفته بود پسر پزشک معروف در میان حادثه دیده های اتوبوس دانشجویان علوم تحقیقات+عکس عکس های وحشتناک از واژگونی خونین اتوبوس دانشجویان تهران تجاوز به پسر 13 ساله در پشت صحنه یک سریال+عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا بار دیگر شئی پرنده مرموز مشاهده شد + عکس این راننده‌تاکسی بندر عباسی خود شیطان بود !

منبع: رکنا

کلیدواژه: زیبایی سلامت سرطان دیابت Diabetes سبزیجات محافظت پیشگیری بیماری آنفلوآنزا عکس تحقیقات اتوبوس فیلم تهران تصادف اتوبوس دانشجویان دانشجویان حادثه ساعت مرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۱۸۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این دو نوشیدنی چربی‌های شکمتان را ذوب می‌کنند

نوشیدنی‌هایی که کالری کمی دارند، برای هضم و متابولیسم شما عالی هستند و در پاکسازی و سم زدایی بدن عالی هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از عصر ایران، می‌توانید چند تغییر در سبک زندگی خود ایجاد کنید تا در نهایت شکم‌ صاف داشته باشید. کنترل وعده غذایی سالم و ورزش منظم همگی بنای کار برای داشتن اندامی متناسب و خوش فرم هستند.

لیمو و زنجبیل

شگفت انگیز است که چگونه چند ماده ساده می تواند شما را خوش هیکل و سالم نگه دارد. چرا آب گرم؟ زیرا آب گرم به هضم غذا کمک می کند. اول صبح آن را بنوشید و سیستم گوارش خود را به خوبی شروع کنید. لیمو نه تنها سرشار از ویتامین است، بلکه در پاکسازی دستگاه گوارش و کبد نیز نقش دارد که به کاهش وزن کمک می کند. زنجبیل یک سم زدایی طبیعی است و به شروع متابولیسم کمک می کند.

گریپ فروت و رزماری

این نوشیدنی گریپ فروت و رزماری ترکیبی از مواد مغذی است که برای سلامتی شما مفید است. آب گریپ فروت تازه یک نیروگاه حاوی ویتامین C است که به سم زدایی بدن و کاهش کلسترول کمک می کند. رزماری به سم زدایی کبد کمک می کند که باعث بهبود هضم و افزایش جریان خون می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نوشیدن آبمیوه طبیعی در کودکی می‌تواند از ابتلا به چاقی در بزرگسالی جلوگیری کند
  • پیشگیری از ابتلا به زوال عقل با خوردن این میوه خوشمزه
  • رژیم غذایی سالم برای جلوگیری از انواع سرطان
  • چربی شکم با چه نوشیدنی آب می‌شود؟
  • این دو نوشیدنی چربی‌های شکمتان را ذوب می‌کنند
  • مسی از محصول جدیدش رونمایی کرد
  • (عکس) شغل جدید لیونل مسی چیست؟
  • با این خوراکی های خوشمزه خواب آلودگی و بی حالی بهاری را دور کنید
  • ابتلا به بیماری‌های کبدی با مصرف این نوشیدنی شیرین
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد