Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - قصرشيرين - ايرنا - رئيس ستاد بازسازي استان مازندران گفت: مقاوم سازي واحدهاي مسکوني مسکن مهر الوند در شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب در مراحل پاياني است.

سيد رسول حسني روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در اثر زلزله 7.3 دهم ريشتري آبان ماه سال گذشته واحدهاي مسکوني مسکن مهرالوند در شهرستان سرپل ذهاب دچار آسيب شد و ستاد معين بازسازي استان مازندران مقاوم سازي 40 بلوک آن را برعهده گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار داشت: مقاوم سازي شامل تقويت فنداسيون، اسکلت بندي و ديوارچيني است که در مسکن مهر الوند مراحل تقويت فنداسيون و اسکلت 40 بلوک به پايان رسيده و تقويت ديوارچيني 39 بلوک نيز تکميل و کار يک بلوک باقي مانده در حال انجام است.
رئيس ستاد معين بازسازي مازندران در ادامه گفت: 70درصد نماکاري و 50 درصد کار نازک کاري واحدهاي مسکن مهر انجام شده و اين روند نيز ادامه دارد.
حسني يادآور شد: خوشبختانه زلزله 6.4 دهم ريشتري چهارم اذر ماه سال جاري در سرپل ذهاب هيچ آسيبي به مسکن مهر الوند وارد نشد و اين موضوع بيانگرمقاوم سازي و رعايت اصول استانداردسازي است.
وي ادامه داد: توسط ستاد بازسازي مازندران در محلات زيرپوشش در سطح شهرسرپل ذهاب عمليات اسکلت بندي يک هزار و 850 واحد ، ديوارچيني يک هزار و 170 واحد ، آرماتوربندي 2 هزار و177 واحد ، نصب سقف يک هزار و 490واحد، اجراي گچ و خاک براي 800 واحد مسکوني انجام شده است.
پس از وقوع زلزله هفت و سه دهم ريشتري در غرب کرمانشاه، استان هاي خراسان رضوي ، اصفهان ، مازندران و همدان به عنوان معين ستاد بازسازي، کار بازسازي و ساخت و ساز در مناطق زلزله زده سرپل ذهاب را بر عهده دارند.
زمين لرزه 7.3 ريشتري 21 آبان سال گذشته در 11 کيلومتري بخش ازگله و 32 کيلومتري شهر سرپل ذهاب رخ داد که 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
اين زلزله به 10 شهرستان و يک هزار و 932 روستاي استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزيابي بنياد مسکن انقلاب اسلامي 103 هزار واحد مسکوني شهري و روستايي آسيب کلي و جزئي ديد.
البته در زلزله 6.4 ريشتري يکشنبه چهارم آذر 97 هم 771 مصدوم و بيش از چهار هزار واحد مسکوني خسارت ديده، به اين آمارها اضافه شد.
مسئولان ارشد استان گفته اند که همه واحدهاي خسارت ديده روستايي را تا پايان امسال و واحدهاي شهري را تا نيمه اول سال 98 تکميل مي کنند.
3012/8066/7399
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۱۹۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به خبرگزاری صداوسیما گفت: هشت هزار فقره تسهیلات برای بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی استان اختصاص یافته است.
عسگری افزود: تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ متقاضی برای دریافت تسهیلات مقاوم سازی به بانک‌های عامل معرفی شدند و متقاضیان و مالکان در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت می‌توانند با مراجعه به ادارات شهرستان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند.
از ۱۰۰ و شش هزار واحد مسکن روستایی استان تاکنون حدود ۶۰ درصد واحد‌ها بهسازی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • ایمن‌سازی کرمانشاه ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند
  • سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌ دراز
  • سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز
  • پیش بینی صعود ۴۰هزار نفری به ارتفاعات بازی دراز
  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد نهضت ملی روستایی درکشور
  • وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری