Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: دوران نوجوانی فرصت بسیار ارزشمند، استثنایی و مهم برای تعلیم و تربیت به شمار می‌آید و می‌باید به بهترین شکل از آن استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: امام علی (ع) می‌فرمایند قلب نوجوان مانند زمین مستعد و آماده است که هر چه به آن عرضه شود را می‌پذیرد و رشد می‌کند و نباید در عرصه تربیتی کوتاهی صورت بگیرد.
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم دانشجوی مطلوب و در خور جمهوری اسلامی داشته باشیم، باید از دوران مدرسه کار کنیم چرا که وقتی شخصیت دانش آموز شکل می‌گیرد، تغییر آن سخت و دشوار است و می‌باید توصیه امیرالمؤمنین (ع) را در سنین دبستان و دبیرستان اجرا کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: خداوند می‌فرماید ما می‌خواهیم کاری کنیم تا مردم خود برای تحقق عدالت حرکت کنند و این همان نگاه همراه با کرامت است که با عقیده و عبادت به دست می‌آید.
وی ابراز کرد: خداوند عالم را برای انسان، انسان را برای عبادت، عبادت را برای تقوا و تقوا را برای رسیدن به جایگاه والای کرامت خلق کرده است و این مهندسی انسان در قرآن است. محوری‌ترین کتاب برای کرامت، قرآن است زیرا خداوندی که فرمود: «وَ لَقَدْ کَرَّمْنَا بَنِي‌ آدَمَ‌» قرآن را نیز کتاب کرامت معرفی کرده است.
امام جمعه قزوین اظهار کرد: خداوند وقتی اولین محفل معارفه خود را با انسان برگزار کرد و اولین آیه‌های وحی را نازل می‌کند، آیات سوره علق است که در آن می‌فرماید «بخوان به نام پروردگارت كه آفريد، انسان را از علق آفريد» و در ادامه خود را منشأ همه کرامت‌ها معرفی کرده است و می‌فرماید کتاب رابط بین من و انسان نیز کریم است.
وی افزود: اگر مبانی دینی معیار و محور کارها قرار گیرد در تحولات روحی، تربیت انسانی و ساختن انسان‌هایی که می‌خواهیم ماندگار باشند، بسیار اثرگذار خواهد بود.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: محوریت نماز و مسجد بسیار مهم است و برنامه‌ها به گونه‌ای باشد که دانش آموزان منادیان نماز جماعت و نماز جمعه باشند و تا جایی که ممکن است کاری کنیم دانش آموزان نماز خود را در مساجد بخوانند.
آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه محوریت امامت و ولایت می‌باید در دستور کارهایمان قرار گیرد، تصریح کرد: پیغمبر (ص) فرموده نماز ستون دین است و همان نماز که ستون دین است وقتی مردم پیغمبر (ص) را برای نماز جمعه تنها می‌گذارند می‌فرماید تو که امام هستی را ترک کردند و این مهم نشان دهنده اهمیت ولایت و امامت است.
آقای حسین تاریخی، دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور نیز در ابتدای این دیدار گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات انجام شده ارائه کرد.
1001/پ30/ب

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۱۹۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمی با کوله باری از خاطرات مبارزه با ظلم و ستم

حرف از یک معلم است و شاگردانش در دهه ۵۰، او از مبارزه انقلابی که است  برای دفاع از حجاب و آگاهی بخشی در دوران خفقان پهلوی روایت می‌کنند.

میرزا کاظم کریمی معلمی که آگاه زمان خود و شجاع برای روشنگری است.

دانش آموزان بافقی آن دوران هر چند بازنشسته شده اند، اما خاطراتشان ماندنی‌تر شده است.

به سرچمشه زارچ رفتیم جایی که میرزاکاظم کریمی زندگی می‌کند، همان معلمی که شاگردانش از روشنگری هایش برایمان گفتند.

او می‌گفت با دانش آموزانش دوست بوده و از هر فرصتی برای تعلیم و تربیت بهره گرفته است.

میرزاکاظم بیان کرد: در طول پنج سال خدمت در شهر بافق بیش از ۷۵۰ دانش آموز را آموزش داده‌ام که حدود ۲۰ شاگردم شهید شده اند.

او گفت: ۷۲ سال سن و ۷ فرزند دارم، اما پرتوان، در کنار فعالیت فرهنگی، به کشاورزی هم مشغول هستم. 

به بهانه روز معلم شاگردانش در بافق دورهمی استاد و شاگردی برپا کردند؛ او مهمان ویژه این مراسم بود. 

با حضورش در بافق به شاگردان شهیدش سری زد و در بیت الرضا باقی دانش آموزانش دیدارش را به انتظار نشستند و برای او سنگ تمام گذاشتند. 

از چهره اش در سه برهه از زمان رونمایی کردند و به دستبوسی اش رفتند. 

به گفته دانش آموزانش میرزاکاظم معلم اخلاق بود و آنها را با اصول دین و اخلاق آشنا کرد.

این رسم بافقی‌ها و قدرشناسی آنان برای هر کسی است که قدمی برای آنها بردارد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • امام صادق(ع) علوم الهی را بسط داد و انسان‌های شایسته‌ای را تربیت کرد
  • شاهنامه خوانی علم‌الهدی در نماز جمعه درباره حجاب: منیژه منم، دخت افراسیاب، برهنه ندیده تنم آفتاب
  • همه دستگاه‌ها موظف به همکاری با آموزش و پرورش هستند
  • معلمی با کوله باری از خاطرات مبارزه با ظلم و ستم
  • معلمان مؤثرترین اقشار جامعه در فرایند تعلیم و تربیت هستند
  • تلاش‌های زوج فرهنگی در عرصه تعلیم و تربیت دانش آموزان هندورابی
  • طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی در پی نظام تعلیم و تربیت «احسن» است
  • دکتر طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی در پی نظام تعلیم و تربیت «احسن» است
  • جایی که تعلیم و تربیت با عشق گره می‌خورد
  • معلم خط اول تحول در تعلیم و تربیت و میراث‌دار انبیا در انسان‌سازی