Web Analytics Made Easy - Statcounter

تولید محصولات تهذیبی و تربیتی یکی از مأموریت‌های پژوهشی بخش مطالعات و برنامه ریزی تهذیبی معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه است که از سال ۱۳۹۰ تاکنون بیش از ۲۵ اثر مکتوب تولید و در اختیار طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام و المسلمین کاظم علی‌محمدی به شرح فعالیت‌های مدیریت مطالعات و برنامه ریزی تهذیبی معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه پرداخت و گفت: محتواها و محصولات تهذیبی و تربیتی در قالب‌ «کتاب»، «بروشور»، «پوستر نمایشگاهی»، «لوح فشرده» و «طرح‌های پژوهشی» تهیه و تولید می‌شوند که بحمدلله در این راستا آثار ارزشمندی ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیریت مطالعات و برنامه ریزی تهذیبی معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه با اشاره به انتشار بیش از 25 جلد کتاب از سوی معاونت تهذیب، افزود: این آثار معمولا در موضوعاتی از جمله: اخلاق و تهذیب، تربیت، روان‌شناسی و مشاوره، خانواده، آداب و زیّ طلبگی، سیره علما، تاریخ حوزه و روحانیت و... تدوین شده‌اند.

حجت الاسلام علی‌محمدی ادامه داد: «مجموعه سه جلدی میثاق طلبگی»، «زبان، باید ها و نبایدها»، «نقش تربیتی اساتید»، «نقش تربیتی مدیران در مدارس علمیه»، «ظرفیت‌های تربیتی مدرسه علمیه مطلوب»، «فرازها و فرودها»، «بربال فرشتگان (ارزش طلبگی و بایدها و نباید های آن)»، «مشق مهر (سیره خانوادگی علما و بزرگان)»، «همسران همراه (سیره خانوادگی همسران علما و بزرگان)»، «فرهنگ حجره‌نشینی»، «مدیریت خشم در خانه»، «از تفاوت تا تفاهم»، «پاسداشت حریم همسر»، «لباس روحانیت در نبرد با نمادها»، «روش تربیتی تحمیل بر نفس در منابع اسلامی»، «سخنی صمیمانه با والدین طلاب»، «مجموعه سه جلدی قله‌های تهذیب (سیره حضرت امام خمینی(ره)- آیت‌الله قاضی طباطبایی(ره)- آیت‌الله بهجت(ره))»، «سیرهای مطالعاتی کلام و تاریخ اسلام»،«فرایند همسرگزینی» و برخی از آثار منتشر شده از سوی معاونت تهذیب و تربیت حوزه می‌باشد.

مدیر مطالعات معاونت تهذیب بیان کرد: طراحی و انتشار حدود 300 پوستر نمایشگاهی با محتوای آیات، روایات، سیره و سخن بزرگان و علما هم‌چون؛ «نسیم رحمت»، «طراوت معرفت»، «قنوت دل»، «مشق عشق»، «اقتصاد مقاومتی»، «لباس آسمانی»، «منشور روحانیت»، «فضاسازی معنوی مدارس علمیه» از جمله این موارد است.

وی گفت: نرم افزارهای «مکارم ولایت (رهنمودهای اخلاقی تربیتی رهبر معظم انقلاب)»، «نرم افزار چند رسانه ای طراوات بندگی (شرح احادیث اخلاقی مقام معظم رهبری)»، « قله‌های تهذیب»، جرعه‌های معرفت»، «خوشه‌های معرفت»، «مجموعه نرم‌افزارهای مشاوره‌ای (مشاور موفق، طلبه موفق، استاد موفق، ازدواج موفق و زندگی موفق)»، «رسم تقوا پیشگان»، «گزیده‌های ناب اخلاقی»، «تهذیب الاخلاق»، «باره‌پویان»، «کیمیای وصال» و «مکارم خوبان» از جمله محصولات نرم‌افزاری و دیجیتالی این معاونت می‌باشد.

حجت الاسلام علی‌محمدی خاطر نشان کرد: علاقه‌مندان برای تهیه آثار مکتوب می‌توانند به فروشگاه‌های انتشارات مرکز مدیریت حوزه و برای دریافت فایل پوسترهای نمایشگاهی و نرم افزارها به مدیریت مطالعات معاونت تهذیب و تربیت، واقع در ستاد مرکزی (ساختمان جمکران، اتاق 408) مراجعه کنند.

همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر از مجموعه آثار و محصولات این معاونت می‌توانند با شماره 37255890 - 025داخلی 577 تماس بگیرند.

پایان پیام/49

منبع: شبستان

کلیدواژه: آیت الله هاشمی شاهرودی آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی مجلس آیت الله شاهرودی اردبیل روحانی آذربایجان غربی وزیر ارشاد خبرگزاری شبستان پیام تسلیت معاونت تهذیب پوستر حوزه علمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۱۹۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم گفت: یکی از اقدامات سال ۱۴۰۲، تدوین و ابلاغ آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم است که اجرای فاز نخست آن در سال جاری ادامه دارد.

مجید محمدرضاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به اهمیت مسئله آراستگی اداری در مجموعه شهرداری قم اظهار کرد: دغدغه معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی این بود که در کنار مسائل فنی مسئله ارتقای کیفی محیطی ساختمان‌های شهرداری و جلوگیری از هزینه‌های اضافه در بودجه‌های جاری صورت گیرد.

وی افزود: در این راستا آئین‌نامه نظام آراستگی تدوین و ابلاغ شد که فاز نخست اجرای آن آغاز شده است و در سال جاری ادامه دارد.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: در قالب این آئین‌نامه تلاش می‌کنیم محیط مطلوبی را برای کارکنان و شهروندان در مراجعه به محیط اداری شهرداری قم فراهم کنیم.

محمدرضاخانی با اشاره به اهتمام مجموعه معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی به اجرای قوانین حمایت از خانواده و پیگیری امور مرتبط با بانوان و خانواده گفت: در این مسیر مجموعه امور بانوان و خانواده در معاونت برنامه‌ریزی فعال شده است.

وی مهم‌ترین رویکرد این مجموعه را مسئله جمعیت و حمایت از خانواده دانست و افزود: در این راستا دستورالعمل ارتقای امور بانوان و خانواده تدوین شد و به امضای شهردار قم رسید و به حوزه‌ها ابلاغ شد.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم تاکید کرد: در قالب این دستورالعمل مشارکت بانوان را در حوزه‌های مختلف چه در حوزه شهر و چه در حوزه شهرداری ارتقا خواهیم داد.

محمدرضاخانی اضافه کرد: ساختار اداری این تشکیلات در حال حاضر به عنوان امور بانوان و خانواده فعال است.

کد خبر 746970

دیگر خبرها

  • مجمع استادیاران صالحین در بوشهر تشکیل شد
  • مجری اسبق برنامه سینمایی هفت: با زور و تهمت و تهدید فیلمساز نمی‌شوید
  • اولین کودکستان‌های «تاک» دانشگاه آزاد مهرماه افتتاح می‌شوند
  • تربیت شاگرد و روحانی مبارز
  • برنامه ریزی برای واگذاری یک میلیون زمین روستایی در کشور
  • آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
  • آموزش و پرورش با سرعت در حال تغییر نسل است
  • آموزش و پرورش با سرعت درحال تغییر نسل است
  • ارائه الگوی صحیحِ مستندهای موفق رادیویی
  • امضای تفاهمنامه تأمین محتوای علمی و آموزشی حوزه های علمیه افغانستان