Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان خواستار برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی برای اصحاب رسانه شد و گفت: برای آموزش اهالی رسانه بارها از سوی ارشاد و خانه مطبوعات اعلام آمادگی شده اما اقدام عملی صورت نگرفته است. ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، جلال قلعه‌شاخانی در دیدار با اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان اظهار داشت: متأسفانه با وجود داشتن پیشینه و فرهنگ غنی مردم کردستان، ثبت و ضبط آثار در بیشتر حوزه‌ها مغفول مانده و بیشتر امور به صورت شفاهی انجام شده و بر همین اساس لازم است با انجام کارهای پژوهشی و کار کارشناسانه تاریخ مدون استان تدوین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در اهدافی کلان، تدوین و تهیه دایرة‌المعارف فرهنگ و هنر کردستان در دستور کار است و در همین راستا برگزاری جشنواره‌ها و ویژه برنامه‌های با موضوعات مختلف در سطح استان پیش‌بینی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برگزاری پنج جشنواره با محوریت فرهنگ و هنر بومی و کردی خبر داد و تصریح کرد: برگزاری نخستین جشنواره فیلم کردی، نخستین جشنواره رسانه‌های کردی، هفتمین جشنواره موسیقی کردی، پانزدهمین جشنواره تئاتر کردی و نخستین جشنواره مد و لباس کردی در استان برنامه‌ریزی شد که تا پایان سال در استان اجرا می‌شوند.

وی با بیان اینکه خانه مطبوعات استان به‌عنوان یک تشکل صنفی مجری برگزاری این جشنواره است، افزود: ارشاد تنها در زمینه تامین امکانات و اعتبارات این جشنواره ورود می‌کند و کار اجرایی آن به خانه مطبوعات واگذار شده است.

تبلیغات میراث‌ فرهنگی زینت‌بخش جشن روز خبرنگار/ خبرنگاران "سخنگو" نداشتند نماینده ولی فقیه در کردستان با سعه صدر دغدغه‌های اصحاب رسانه را گوش داد الکترونیکی شدن «بیمه خبرنگاران» برای نخستین بار در کشور/ آخرین وضعیت بیمه تکمیلی خبرنگاران

قلعه‌شاخانی با بیان اینکه اهداف برگزاری جشنواره‌ها فرهنگی و هنری بایستی مورد توجه باشد، افزود: تلاش می‌کنیم جشنواره رسانه‌های کردی صرفاً یک جشنواره یک روزه نباشد و در کنار اینکه پاتوقی برای گفت‌وگو اهالی این حوزه باشد.

وی با تاکید بر ضرورت تشکیل کمیته علمی در کنار دبیرخانه جشنواره مطبوعات کردی اظهار کرد: برای رسیدن به افق کلان جشنواره مطبوعات کردی بایستی کمیته علمی در کنار دبیرخانه جشنواره فعال شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از تشکل صنفی و رسمی حوزه مطبوعات استان خواست فقط مطالبه‌محور نباشند و خود هم وارد عمل شده و قدم‌هایی را برای پیشبرد امور رسانه استان بردارند و این انتظار برای ارشاد نیز صدق می‌کند.

وی خواستار برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی برای اصحاب رسانه استان شد و گفت: برای آموزش اهالی رسانه بارها اعلام آمادگی از سوی هر دو بخش شده اما اقدام عملی صورت نگرفته است.

قلعه‌شاخانی از رسانه‌های استان خواست منکس‌کننده واقعیت‌ها و مسائل جامعه باشند و اضافه کرد: رسانه باید دغدغه مشکلات روز جامعه را داشته باشد و در انعکاس این مسائل با ادبیات نقد تأثیرگذار وارد عمل شود.

انتهای پیام/ش

R7848/P/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۱۹۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره آموزشی سامانه نانینو ویژه نانوایان شهرستان خواف

دریافت 28 MB

تصویربردار: پوریا کاشانی راد

کد خبر 6099826

دیگر خبرها

  • برگزاری انتخاباتی باشکوه نیازمند کمک و همراهی اصحاب رسانه است
  • کارگاه آموزشی شعر رضوی در ارومیه برگزار می‌شود
  • برگزاری دوره آموزشی سامانه نانینو ویژه نانوایان شهرستان خواف
  • عبور از نگاه سنتی به رسانه با پدیده‌ دانشجو ـ خبرنگار
  • تور رسانه‌ای شهرداری شهرکرد هم‌زمان با روز شهرکرد برگزار می‌شود
  • شمسایی: جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد نفع دارد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه
  • شمسایی: منفعت برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه است
  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه آغاز شد
  • مراسم یادبود «خبرنگاران آسمانی» در قزوین برگزار می‌شود