Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جهان نيوز، شهید «مجید پازوکی» از جمله شهدای تفحص کشورمان است.
فرازهایی از وصیت‌نامه این شهید بزرگوار به شرح زیر است.

درود بر امام امت، نایب بر حق امام زمان (عج) حضرت امام خمینی که هرچه داریم از وجود با برکت ایشان است که اسلام و امت اسلامی را بعد از هزار و چهارصدسال دوباره زنده نمود.

قدر امام را بدانید و خالصانه پیرو او باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی امانت الهی هستند وظیفه همه ما پاسداری از انقلاب و دستاوردهای آن است.

صلاح دنیا و آخرت ما در پیروی از ولایت فقیه می باشد. فعالانه در مسائل انقلاب و اجتماع شرکت نمایید. حضور گسترده و آگاهانه مردم ضامن انقلاب و اصول آن است. در نماز جمعه شرکت کنید و شعائر اسلام را زنده تر کنید.

منبع:میزان

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۱۱۹۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشراقی: ملاک اندیشه‌های امام، رهبر انقلاب هستند

نوه امام راحل می‌گوید شاخص و ملاک اندیشه‌های حضرت امام (ره)، مقام معظم رهبری هستند و یک مورخ وظیفه دارد برای جلوگیری از تحریف اندیشه های امام، به شاخص و ملاک رجوع و نگاه به کلام رهبری کند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی» تألیف سلیمی نمین با حضور حجت الاسلام مرتضی اشراقی از نوادگان امام راحل، حسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، موسی حقانی رئیس مؤسسه تاریخ معاصر ایران و رضاپور حسین رئیس دانشکده روانشناسی دانشگاه تهران در سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد.

برگزاری همایش «حل مشکلات جهان اسلام با بهره‌گیری از اندیشه امام خمینی» با مشارکت مراکز افغانستانی و ایرانی

حجت الاسلام مرتضی اشراقی در این نشست گفت: این کتاب به کالبدشکافی هشت چالش تاریخی پرداخته است. از چالش 4 به بعد دربارۀ انقلاب شکوهمند اسلامی است. به نظر می‎رسد بسیار خوب، دقیق و موشکافانه به این مسئله پرداختند. در چالش هشتم این کتاب در خصوص منشأ تقابل آقای منتظری با امام صحبت شده است.

وی افزود: بحثی که امروز دارم، در خصوص تحریف در تاریخ یا به صورت کلی تحریف است. امروز با توجه به گسترش فضای مجازی و رسانه‌های عمومی و نوع خبر رسانی و انتشار اخبار در این فضا و نیز اثرگذاری آن بر افکار عمومی، حقایق وقایع گاهی اوقات به صورت وارونه نمایش داده می‌شود؛ یعنی قلب حقیقت پیش می‌آید که همان تحریف است. وقتی ما واقعه‌ای را به صورت وارونه نمایش دهیم، یعنی تحریفش کردیم.

با تحریف هدفمند شخصیت امام (ره)مواجهیم

اشرافی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم در عرصه امروز انقلاب، تحریف هدفمند اندیشه‌های حضرت امام است، گفت: امروز شاهدیم زندگی شخصی، سیاسی و اجتماعی حضرت امام به صورت هدفمند تحریف و به جامعه ارائه می شود. نمونه آن را در رسانه های بیگانه و مستندهایی می‌بینیم. امروز بسیاری از ما از ابعاد شخصیت حضرت امام اطلاع نداریم و این ابعاد بسیار ناشناخته است. نسل کنونی انقلاب به ویژه نسل نوجوان و جوان، این ابعاد شخصیتی را نمی‌شناسند و عظمت امام را درک نکردند. وظیفۀ ما این است که نگذاریم منحرفان و معاندان، امام را تحریف کنند.

تحریف امام، تحریف انقلاب و تحریف اسلام است

وی وظیفۀ یک مورخ را جلوگیری از انحراف چنین شخصیتی دانست و افزود: یک مورخ باید شجاع باشد و از عملیات روانی رسانه‌ای نترسد و نگذارد تحریف امام رخ دهد. تحریف امام، تحریف انقلاب و تحریف جمهوری اسلامی و تحریف اسلام ناب محمدی است. همان گونه که رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند در مقابل شبیخون‌های فرهنگی دشمن باید برنامه داشته باشیم، چون که هدفمند و با برنامه عمل می‌کند، پس ما هم باید برنامه داشته باشیم.

اشراقی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که می‌توانیم در برابر هجمۀ فرهنگی دشمن داشته باشیم، جهاد تبیین است؛ جهاد تبیین در خصوص امام، جهاد تبیین در خصوص انقلاب و جهاد تبیین در خصوص دفاع مقدس. عده‌ای در فضای مجازی و رسانه‌های معاند و با هزینه‌های گزاف به تطهیر رژیم فاسد پهلوی می‌پردازند، قلب حقیقت است. آنها قصد دارند با وارونه نمایی به تطهیر رژیم پهلوی بپردازد.

وی افزود: چندین مستند علیه امام و انقلاب ساخته شده است. ما چقدر توانستیم پاسخگو باشیم؟ چقدر در راستای جهاد تبیین و جلوگیری از تحریف تاریخ انقلاب موفق بودیم؟ چند مستند موفق در پاسخ به شبهات این رسانه‌ها باید بسازیم تا جوان و نوجوان ما را قانع کند؟ دشمن با برنامه به جنگ انقلاب آمده است، ما هم باید برنامه داشته باشیم. وظیفۀ مورخ، تبیین حقایق است. تاریخ‌نگاری یک هنر است و مورخ یک هنرمندی که با قلم خودش، هنر خودش را به منصۀ ظهور می‌رساند. قلمی که جلوی تحریف تاریخ را بگیرد و به تبیین حقیقت بپردازد، قلم مقدس است.

سبک زندگی خانوادگی پدر علوم قرآن و حدیث؛ خانواده‌ای از تراز عالمان و عارفان

ملاک اندیشه‌های حضرت امام، مقام معظم رهبری هستند

اشراقی با اشاره به اینکه تحریف کنندگان به صورت آگاهانه و عامدانه به تحریف تاریخ می‌پردازند، گفت: برای این تحریف برنامه دارند و هدفی دارند. خداوند می فرماید « یا أَهْلَ الْكِتابِ لِمَ تَلْبِسُونَ الْحَقَّ بِالْباطِلِ وَ تَكْتُمُونَ الْحَقَّ وَ أَنْتُمْ تَعْلَمُونَ‌» در حالی که شما آگاهید کتمان حقیقت می‌کنید. کتمان حقیقت یعنی تحریف حقیقت. کتمان کنندگان حقیقت، آگاهانه کتمان می کنند. امروز دشمنان قسم خورده به صورت آگاهانه و هدفمند، اندیشه های امام را تحریف می کنند. شاخص و ملاک اندیشه های حضرت امام، مقام معظم رهبری هستند و یک مورخ وظیفه دارد برای جلوگیری از تحریف اندیشه های امام، به شاخص و ملاک رجوع و نگاه به کلام رهبری کند.

مقام معظم رهبری درست در مسیر حضرت امام دستور به جهاد تبیین دادند

وی افزود: امام خمینی در تاریخ 25 دی سال 67 برای جلوگیری از تحریف تاریخ انقلاب، نامه ای به سیدحمید زیارتی نوشتند و ایشان را مکلف به تدوین تاریخ انقلاب کردند. امام در این نامه می فرماید «شما به عنوان یک مورخ باید توجه داشته باشید که عهده دار چه کار عظیمی شده اید. اکثر مورخین، تاریخ را آن گونه که مایلند، یا بدان گونه که دستور گرفته اند، می‌نویسند نه به آن گونه که اتفاق افتاده است. از شما می خواهم هرچه می توانید، سعی و تلاش کنید تا هدف قیام مردم را مشخص کنید. شما باید نشان دهید که چگونه مردم علیه ظلم و بیداد، تهجر و واپس گرایی قیام کردند و فکر اسلام ناب محمدی را جایگزین تفکر اسلام سلطنتی، اسلام سرمایه‌داری، اسلام التقاطو در یک کلمه، اسلام آمریکایی کردند.» امروز هم مقام معظم رهبری درست در مسیر حضرت امام دستور به جهاد تبیین دادند.

اشراقی ادامه داد: امروز می‌بینیم که در فضای رسانه‌ای، هدف اصلی قیام مردم که رسیدن به استقلال سیاسی و نظامی بوده، توسط رسانه‌های معاند وارونه می‌شود. وظیفۀ یک مورخ، جلوگیری از این تحریف است. امروز کدام کشور مانند جمهوری اسلامی است که از لحاظ سیاسی و نظامی، کاملاً استقلال داشته باشد و وابسته به بلوک شرق و غرب نباشد؟ تبیین چنین مسئله ای وظیفۀ همگانی به خصوص خواص است. حضرت زینب سلام الله علیها بزرگترین جهادگر تاریخ اسلام هستند و در همین راستا، مورخین وظیفه ای سنگین‌تر از بقیه دارند؛ چرا که کتاب ماندگار است و قلم مورخ ماندگار است.

وی با اشاره به اینکه تاریخ را مورخین نمی‌سازند بلکه تاریخ را تاریخ سازان می‌سازند، گفت: امروز مردم مظلوم و سرافراز غزه تاریخ ساز یک حماسۀ عظیم هستند. حماسۀ پیروزی خون بر شمشیر و حق بر باطل و حماسۀ پیروزی نور بر ظلمت و بر مورخین فرض است که جلوی تحریف تاریخ غمناک و دردناک مردم غزه را بگیرند. مورخ، یک جهادگر تبیین است و هرگز نباید از جنگ رسانه‌ای دشمن بترسد. مورخ باید شجاع باشد. متأسفانه ما در بحث جهاد تبیین در فضای مجازی خوب عمل نکردیم. باید برنامه داشته باشیم و کم‌کاری گذشته را جبران کنیم.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند
  • تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
  • اشراقی: ملاک اندیشه‌های امام، رهبر انقلاب هستند
  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند
  • تنبیهِ متجاوز؛ از طوفان شن تا وعده صادق
  • «وعده صادق» اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • مراسم معارفه حجت‌الاسلام عبدالعلی توجهی، تولیت مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد
  • مأموریت ارتش دفاع از تمامیت ارضی و حفظ استقلال کشور است
  • سرلشکری که هدیه ۳ میلیون تومانی شاه را رد کرد